Gå til innhold

Tursekk 60l eller større


Geekomania

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har tenkt å kjøpe en tursekk regnet til teltturer (alt fra 2 - 10 dagers tur). 

Er det noen som har noen anbefalinger?   Evt hva jeg bør tenke på. Til nå er jeg opptatt at det er en del lommer og rom på "utsiden" av sekken, og at det er både hofte og bryst stropper/knepping. 

Har tenkt litt på Osprey sekkene. Er det noen som har erfaring med disse? 

Edit: er dame og 175 cm hvis det har noe å si :)

Endret av Geekomania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

osprey atmos ag 65

Desidert en av de beste sekkene jeg har hatt. 

atmos_ag_65_s18_sideback_abyss_grey.jpg

Spesielt nettingen bak som gjør at man aldri blir klam og svett på ryggen av sekken. Gode skulderputer gjør at den sitter veldig godt. Godt med lommer. Jeg får plass til 2x 1,5 liters flasker med vann på hver side av sekken og vel så det. 

Anbefales sterkt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (På 16.2.2021 den 2.06):

osprey atmos ag 65

Desidert en av de beste sekkene jeg har hatt. 

atmos_ag_65_s18_sideback_abyss_grey.jpg

Spesielt nettingen bak som gjør at man aldri blir klam og svett på ryggen av sekken. Gode skulderputer gjør at den sitter veldig godt. Godt med lommer. Jeg får plass til 2x 1,5 liters flasker med vann på hver side av sekken og vel så det. 

Anbefales sterkt. 

Tusen takk for svar! 

Blir nok til at jeg tester den ut 😁 Så ut som at den oppfylte kriteriene for det jeg ønsker i en sekk😊

Lenke til kommentar

Støtter opp om Osprey!

Jeg kjøpte Aether 70L for noen år tilbake, etter å ha prøvd en del sekker over årene:
osprey-aether-70-bonsai-green-30.jpg

Jeg har aldri vært mer fornøyd. Den sitter skikkelig bra, og har alt jeg kunne ønske meg av rominndelinger, stropper og strammemuligheter.

Edit: Akkurat denne (herre)modellen har ikke så mange lommer og rom på "utsiden", men alle rommene er enkelt tilgjengelige underveis. Den har lommer på hver side, til vannflasker og lignende, små rom på beltet, og bra størrelse på topplokk-rommet. Sammenlignet med en del andre sekker som har svære side-rom og lignende synes jeg Osprey-konstruksjonen gjør at sekken blir mer komprimert og mer balansert å bære på.

 

Endret av afterall
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tusen takk for svar! Er dessverre litt vanskelig å få prøvd sekker nå for tiden, så jeg tok en sjangse å bestilte en sekk til meg, og en til bursdagsgave til kjæresten(25% på fjellsport nå 😁) . Ble 85l Ariel plus til meg, og Aether plus til han ☺️ Hvis den føles litt stor ender jeg nok opp med den jeg opprinnelig ville ha (atmos ag 65) 😄

Lenke til kommentar

Det er en del sekker som angis som damamordeller og forskjellen på disse og herremodeller et at de er kortere i ryggen da kvinner generelt sett er lavere og følgelig kortere i ryggen. Jeg er like høy som deg TS og bruker både dame og herremodeller. 

edit: en ting er hvor stort volum sekken har men det er også fordelaktig å organisere innholdet i vanntette poser ala det man finner på denne siden

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...