Gå til innhold

Greenpeace hevder VW ville unngå CO2-bøter ved å selge elbiler til seg selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
47 minutes ago, hekomo said:

Ok, så de måtte selge til seg selv. Dette forklarer kanskje også hvorfor salget av ID.3 "tilfeldigvis" har gått rett i bakken akkurat når 2021 har begynt? For etterspørselen fra faktiske kunder er kanskje ikke helt der, og nå er deres egne lagre fulle?

Man har jo nymodell-ketsjupeffekten, som du godt kjenner til fra før. Jeg liker også å tro at forbrukere også lar seg påvirke av den negative omtalen både i pressen og hos VW-forhandlere. At VW utnytter systemet med nullutslippsbiler for gjennomsnittsutslipp er likevel ikke noe sjokk, det er jo hovedgrunnen til at nullutslippsbiler eksisterte før Leaf. Tør jeg nevne Toyota RAV4 EV, der Toyota nærmest gråt blod for hver de måtte selge? 

 

19 minutes ago, 5CJ56A5D said:

 Det har jo dessuten vært veldig kaldt de siste to månedene og det fortsetter. Kanskje det går opp for folk at CO2 og temperaturøkning bare er en stor bløff.

Hvis du hadde lest denne tråden, hadde du ikke skrevet det du skriver der. Det er ironisk nok klimafornekterne som ser ut til å forvente varmere vintre i Norge. Skum gjennom tråden og se etter stikkordet "gulfstrømmene". Du kommer ikke til å endre mening, men du kommer til å forstå hvorfor det argumentet ikke er ditt beste. Faktisk ett av dine dårligste, hvis jeg skal være ærlig, og da har jeg ikke hørt noen av de andre. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (27 minutter siden):

LOL , se "Se: "https://www.ncdc.noaa.gov/global-warming/last-2000-years"". Det var jo hundrevis av år med omtrent tilsvarende temperaturer som vi har nå, gjennom  de siste 2000 år, se rød kurve over landtemperatur på den nordlige halvkule. NB! Klar over at artikkelen sier at temperaturen ikke har vært høyere enn nå, men det er vel nokså stor usikkerhet befenget med det antar jeg . Jeg synes at kurven forteller en helt annen historie , og historiske notater om korndyrking på Grønland også. De kan ikke gjøre det i dag tror jeg.

Lenke til kommentar
5CJ56A5D skrev (15 minutter siden):

LOL , se "Se: "https://www.ncdc.noaa.gov/global-warming/last-2000-years"". Det var jo hundrevis av år med omtrent tilsvarende temperaturer som vi har nå, gjennom  de siste 2000 år, se rød kurve over landtemperatur på den nordlige halvkule. NB! Klar over at artikkelen sier at temperaturen ikke har vært høyere enn nå, men det er vel nokså stor usikkerhet befenget med det antar jeg . Jeg synes at kurven forteller en helt annen historie , og historiske notater om korndyrking på Grønland også. De kan ikke gjøre det i dag tror jeg.

Problemet er at du definerer all forskning på dette området for feil på grunn av at det er kaldt i Norge nå. Det er cherry picking. I tillegg bør du lære deg ett begrep som heter derivering. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Problemet er at du definerer all forskning på dette området for feil på grunn av at det er kaldt i Norge nå. Det er cherry picking. I tillegg bør du lære deg ett begrep som heter derivering. 

Ikke all forskning. Det finnes fremragende forskere som er uenig med deg .

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 timer siden):

I følge VW fansene så er det jo bare Tesla som gjør slik🤔😂

Alle OEM's har jo sine egne biler til utlån. Dog det er underlig at Tesla bytter ut egne elbiler som ser rimelig like ut med nye, (de gamle havner i bruktbilsalg listen) mens det er mer forståelig at VW bytter ut ICEV for BEV, når man nå skal pushe BEV. Det å låne ut ID.3 og ID.4 til folk som kommer inn med sin service for sin ICEV bil er da logisk nok å gjøre, eller hva? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus skrev (15 minutter siden):

Alle OEM's har jo sine egne biler til utlån. Dog det er underlig at Tesla bytter ut egne elbiler som ser rimelig like ut med nye, (de gamle havner i bruktbilsalg listen) mens det er mer forståelig at VW bytter ut ICEV for BEV, når man nå skal pushe BEV. Det å låne ut ID.3 og ID.4 til folk som kommer inn med sin service for sin ICEV bil er da logisk nok å gjøre, eller hva? 

Greenpeace er tydeligvis uenig, jeg har ingen innsikt. Men det var bare litt morsomt all den tid dere har fordømt tesla for dette. Men nå er det såklart ok😂😂

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Greenpeace er tydeligvis uenig, jeg har ingen innsikt. Men det var bare litt morsomt all den tid dere har fordømt tesla for dette. Men nå er det såklart ok😂😂

Greenpeace har jo rett og feil samtidig. Det er helt naturlig at nye modeller blir å erstatte eldre hos leverandørene. Det er jo en måte å selge dem på, ved at folk kjører rundt med dem og får testet dem der de er inne for service med eldre modeller. Dette har jo skjedd med ICEV modeller også, men nå som VW i stor stil satser høyere og hardt på BEV, samtidig som de har CO2 krav tett i ræva, så blir det altså to fluer i samme smekk med et hopp i antall biler som erstattes vs hva som var normalt mellom ICEV til ICEV innunder samme modellportefølje.  

Mot Tesla så ligger det et mer åpent spørsmål der, siden de bytter ut biler som er 99-100% like med det da tar inn, og volumet det er snakk om. Tesla burde ikke ha et like stort behov som VW f.eks rundt oppdatert modell portefølje rundt biler hos egne "forhandlere" som lånes og leies ut. 

Endret av oophus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri forstått at man mener den norske stat med tilhørende politikere og befolkning er så voldsomt grønne av seg og ønsker å etterleve konsekvensene av global oppvarming. Arbeiderne i olje- og tilhørende industri er makten i AP gjennom LO, mens Equinor og andre ekstremt kapitalsterke selskap og eiere, blant annet gjennom NHO, er makten i Høyre.

Hvorfor tror da plutselig folk at politikerne forsøker å tvinge miljøtiltak ned på oss gjennom å forkynne gobal oppvarming som tydeligvis ikke finnes? Ingenting hadde vært mer behagelig for norske politikere enn om oppvarmingen ikke har funnet sted. De tørr knapt gjøre noe som helst av reell handling i frykt for velgerne sine og makten jeg nevnte innledningsvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Emil said:

Aldri forstått at man mener den norske stat med tilhørende politikere og befolkning er så voldsomt grønne av seg og ønsker å etterleve konsekvensene av global oppvarming. Arbeiderne i olje- og tilhørende industri er makten i AP gjennom LO, mens Equinor og andre ekstremt kapitalsterke selskap og eiere, blant annet gjennom NHO, er makten i Høyre.

Hvorfor tror da plutselig folk at politikerne forsøker å tvinge miljøtiltak ned på oss gjennom å forkynne gobal oppvarming som tydeligvis ikke finnes? Ingenting hadde vært mer behagelig for norske politikere enn om oppvarmingen ikke har funnet sted. De tørr knapt gjøre noe som helst av reell handling i frykt for velgerne sine og makten jeg nevnte innledningsvis.

Fordi den eneste logiske slutningen da er at det finnes en verdensomspennende konspirasjon som vedkommende er en av få som har klart å avdekke, slik at h*n (men mest han) da får et snev av mestringsfølelse i et ellers tafatt og patetisk liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mutant_100 skrev (På 15.2.2021 den 22.19):

Eu behøver ikke subsidiere el. De kan bare skattlegge fossil.

Akkurat som Norge har gjort til nå. Dog, de har redusert skattene på ICE samtidig som de ikke har skatte og avgiftslagt elbiler.

Hanhijnn skrev (På 16.2.2021 den 7.18):

Og der ser man hvorfor VW pøste ID.3 ut på markedet alt for tidlig, i stedet for å gjøre den ferdig først. Men den begynner vel å bli ferdig snart nå?

Dette var ikke annet å vente. Dog, ferdig blir den vel ikke før vi er godt inn på høsthalvåret. Kanskje enda lengre om de må feilrette de fiksene de "snart" skal teste ut i praksis.

Og, ja. Det er ironisk at bilene må inn på verksted for oppdatering, fordi OTA ikke virker ennå.

😅

Endret av Snowleopard
Skriveleif
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5CJ56A5D skrev (8 timer siden):

Fremragende forskere fra f.eks Princeton . Og dine er betalt av IPCC og den norske stat ?

Kan ikke klimanektere/vitenskapsbenektere bare gi blaffen i å avspore med falskneriene sine?

IPCC betaler vel ikke engang for forskning. De lager en oppsummering av andres forskning.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (14 timer siden):

Kan ikke klimanektere/vitenskapsbenektere bare gi blaffen i å avspore med falskneriene sine?

IPCC betaler vel ikke engang for forskning. De lager en oppsummering av andres forskning.

Det er nå iskaldt på hele det nordamerikanske kontinentet. Det er arktisk kulde i Texas, hvor 22 personer omkom pga at de frøs ihjel siste uke. I Norge har vi hatt 2 måneder med iskald vinter. Men sånne som du hyler og bærer deg over klimaendring allikevel. Iskappen på sørpolen er antagelig større enn den har vært på flere tiår og det utvikler seg kanskje på samme måten i arktis nå. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, 5CJ56A5D said:

Det er nå iskaldt på hele det nordamerikanske kontinentet. Det er arktisk kulde i Texas, hvor 22 personer omkom pga at de frøs ihjel siste uke. I Norge har vi hatt 2 måneder med iskald vinter. Men sånne som du hyler og bærer deg over klimaendring allikevel. Iskappen på sørpolen er antagelig større enn den har vært på flere tiår og det utvikler seg kanskje på samme måten i arktis nå. 

Antagelig sier du, mindre enn normalt sier de som har peiling:

http://nsidc.org/arcticseaicenews/

Og ekstremvær er et symptom på klimaendring, fordi du vet, klimaendring medfører værendringer. Ikke at to måneder med vær er et symptom på noe som helst, men om du skal bruke de siste to måneders som "bevis" for noe som helst, så må du jo ta de siste 20 års våte vintre som bevis også. I gamle dager hadde vi ukesvis med snø om vinteren her på vestlandet, nå er vi (u)heldige om vi får en uke, om vi får snø i det hele tatt. 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-16/how-the-warming-arctic-helped-drive-a-deep-freeze-into-texas

Jeg vet jeg mater et troll nå, så for meg er denne diskusjonen ferdig. Ser frem til at du trekker ned i hullet ditt og spyr konspirasjonene dine på resett eller document i stedet for her.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...