Gå til innhold

Ny og solid Kontor/PC stol? (gammel stol i stykker 2 ganger)


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en AKRacing Premium som nå gikk i stykker for andre gang. Den er satt til å tåle 150kg og jeg veier ca. 100 og er 185cm.
Den knakk i metallsiden  på undersiden mot gaslift i 2017 og nå igjen denne uken.

Jeg fikk i 2017 ny stol mot reklamasjon men jeg ønsker ikke styre slik med stoler lenger og vil derfor be om pengene tilbake og kjøpe noe annet.

Om den nå koster 12k eller 5k er ikke så viktig, men jeg trenger den raskt og den skal ha vippefunksjon så man kan være litt i hvilestilling når man evt. ser video på PC.

Endret av Theo343
dd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, Theo343 said:

Jeg har hatt en AKRacing Premium som nå gikk i stykker for andre gang. Den er satt til å tåle 150kg og jeg veier ca. 100 og er 185cm.
Den knakk i metallsiden  på undersiden mot gaslift i 2017 og nå igjen denne uken.

Jeg fikk i 2017 ny stol mot reklamasjon men jeg ønsker ikke styre slik med stoler lenger og vil derfor be om pengene tilbake og kjøpe noe annet.

Om den nå koster 12k eller 5k er ikke så viktig, men jeg trenger den raskt og den skal ha vippefunksjon så man kan være litt i hvilestilling når man evt. ser video på PC.

Secretlab.eu 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Radford said:

Kan trygt anbefale en god HÅG kontorstol ratet for minst 8 timer i dagen 5 dager i uken (100kg+). Bruk litt over 10k og du får en god stol som vil vare lenge.

Selv har jeg en HÅG H04 4600 med hodehviler, Black og er strålende fornøyd. Fikk den for halv pris på kjellmann.no.

HÅG har jeg vært fornøyd med på jobb, skal titte igjen.

Lenke til kommentar

Noen som har en formening om denne stolen?
https://www.ajprodukter.no/kontor-konferanse/kontormobler/kontorstoler/24-timersstol/458648-19448213.wf?productId=19448274&fbclid=IwAR3SSqQnTZV_a9DSOGUa3Si7ctSFi_1ghvLO9W0qHt7A1nX2i4c6rgojfwI


Vurderte om jeg skal gå for denne, men litt vel kostbar kanskje og har ingen ordentlig vippefunksjon for tilbakelent titting på film?
https://www.kjellmann.no/kontorstol-hg-inspiration-9231-mesh-space-tekstil-atg-56100-hud-sort-aluminium-fotkryss-med-polerte-detaljer-9231-atg56100-blkpol

Jeg kjøper nå en stol jeg skal ha i 10+ år og som tåler at jeg sitter bakover lent med bena på en puff el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 timer siden):

Noen som har en formening om denne stolen?
https://www.ajprodukter.no/kontor-konferanse/kontormobler/kontorstoler/24-timersstol/458648-19448213.wf?productId=19448274&fbclid=IwAR3SSqQnTZV_a9DSOGUa3Si7ctSFi_1ghvLO9W0qHt7A1nX2i4c6rgojfwI


Vurderte om jeg skal gå for denne, men litt vel kostbar kanskje og har ingen ordentlig vippefunksjon for tilbakelent titting på film?
https://www.kjellmann.no/kontorstol-hg-inspiration-9231-mesh-space-tekstil-atg-56100-hud-sort-aluminium-fotkryss-med-polerte-detaljer-9231-atg56100-blkpol

Jeg kjøper nå en stol jeg skal ha i 10+ år og som tåler at jeg sitter bakover lent med bena på en puff el.

Har den HÅG stolen på jobb. Hatt den i typ 8 år, litt wear & tear her og der, MEN, jeg blir aldri sliten i rævva. Har ligget på 105kg på det meste de siste åra, men nå ned i 90 (snik brag ftw!) og er 178cm høy. 
Til sammenligning, så ble jeg lurt av en på jobb til å kjøpe noblechairs : "jaja, mye bedre enn dx racer osv". Jadda. Same shit, different wrapping har jeg funnet ut i ettertid.  Konklusjon: Jeg Blir småsliten i rævva etter 1 time. Stolen hans knakk også for 2 måneder siden btw. 
Så har jeg også sett gamers nexus sin video fra 1-2 måneder tilbake, hvor de gikk igjennom litt random stoler som de hadde fått tilsendt. Typ Herman-Miller vant så det sang. 

Så nå har jeg ordnet meg søk på finn på Herman-Miller og HÅG.

Skulle ønske Gamers Nexus lagde den videon sin for 1,5 år siden ^^

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Takker :) Jeg klarte selv å låne meg en slik HÅG stol på jobb etter en som slutta, men det var kortvarig før sjefen skulle ha den (ettertraktet og ikke så lett å få godkjent til innkjøp) så fikk ikke testet den noe ift. det å evt. sitte bakoverlent med bena høyt.

Har mest lyst på HM eller HÅG noen nevnte HM2 men da mente de kanskje HM Mirra 2?

Ellers noen som har erfaring med 24-timer-stolen?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har ikke erfaring med den stolen, men på generelt grunnlag syns jeg den ser ut som en stol man blir fryktelig varm i.

Vil anbefale å gå for en stol med netting sete og rygg!

Jeg sliter aldri med klamme lår, rumpe og rygg med mindre jeg sitter i noen annens stol.

Nå hørtes det ut som jeg har et problem med det generelt, men det å sitte i en lærkledd kontorstol.. puster ikke.

Lenke til kommentar

  

1 hour ago, OlaHaldor said:

*snip*

Det har du helt rett i, om sommeren er ikke det noen "lenestol" for å si det slik.

Jeg har en sauefell jeg bruker på ryggdelen av stoler når jeg trenger ekstra varme om vinteren men om sommeren er det greit å ha god lufting.

Jeg forstår godt hva du mener, jeg måtte legge 3 lag med ullpledd på AKRacing Premium for å ikke få svettesår i *blabla*, ble alltid svett og merka det ikke før det var forsent. (jeg har aldri slitt med svette i det området)

Er det kun HM som har netting begge deler?


EDIT:
Akkurat gjennomgått en stor operasjon for 9 dager siden med 3-6 måneder recovery. Derfor jeg stresser litt med å finne en stol asap. De få timene jeg får lov å sitte og gjøre viktige ting foran en skjerm kan jeg ikke sitte på en trestol eller dårlig kontorstol fremover og typisk nok røk Premium stolen min 3 dager etter jeg kom hjem fra Ahus.

Heldigvis falt jeg ikke keitete for da hadde det kunne stått på livet om å gjøre med styrtblødnnge og tiden det tar for helikopteret å komme hit. Så en god stol er litt viktig nå kan man si heh.

Jeg hadde beregnet med kirurg og helsepersonell at den stolen jeg hadde kunne jeg bruke 1-2 timer per dag. Den trestolen jeg sitter på nå (for å gjøre de tingene jeg må 1-3 ganger i døgnet) er ikke anbefalt for å si det slik.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ta en titt på denne videoen. Den viser alle justeringsmuligheter på Mirra 2, samt hvor langt bak du kan lene deg. Så kan du kanskje lettere ta en avgjørelse på om den enda er i "interessert"-bunken. :)
 

Som jeg har sagt i en annen tråd om stoler, så har jeg hatt IKEA Markus og en annen IKEA stol, begge var ugunstige for meg - for langt sete, for rigid form, ikke veldig myk, ble veldig varm i rygg, rumpe, lår etter noen timers bruk. Og som resultat av alt dette hadde jeg fryktelig vondt i ryggen over lang tid, og det forplantet seg til bekken og beina. Det var rett og slett vondt å gå.

Innen et par uker etter kjøp merka jeg betydelig fremskritt, og nå har jeg ikke vondt noe sted lenger (bortsett fra at å drasse og løfte på ungene krever sitt.. da er det godt å ha en god stol ;)

 

Quote

for å ikke få svettesår i *blabla*, ble alltid svett og merka det ikke før det var forsent. (jeg har aldri slitt med svette i det området)

Hehe, yes.. Omtrent min erfaring også med andre stoler. 

Jeg har ærlig talt ikke sett på andre stoler enn HM - har vært fast bestemt på  at jeg skulle ha HM i sikkert 15 år. Langsiktig mål med andre ord, for... hvor ofte har man råd til å kjøpe sånt liksom. Spesielt som frilanser i alle år med hånd-til-munn inntekt har det vært vanskelig å forsvare. Det ble lettere å fordøye med fast jobb og lønn.

Endret av OlaHaldor
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...