Gå til innhold

Formel 1 2021


Melding lagt til av Gavekort

For neste års sesong, bruk denne tråden:

 

Anbefalte innlegg

Stoddart skrev (1 time siden):

Jepp, artikkelen er fra 2019. Den nevner også som en del av "shake up" for 2021-sesongen, men alt 2021-regler ble utsatt til 2022. Inkl. denne ;)

EDIT: Tok en liten sjekk. Det er ikke inkludert i 2021 eller 2022(utkast) reglene!

Jaok. Fint om du legger link til info :)

På fredag henviste viasat fremdeles til krav om "rookies" i Portugal.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han burde holdt til i F3 ligaen ikke F1, eller øvelseskjørt på en lukka privat bane. Men når pappa med alle pengene sier at han skal kjøre med gutta boys, da har Haas ingen valg.

Så spekulasjoner om at Haas-teamet ikke fortsetter etter denne sesongen. Lurer på hvordan team-møtene deres er. Teamet ble jo startet av en entusiastisk amerikaner og har ikke en brøkdel av budsjettet til de store, så det hjelper neppe at Mazespin kræsjer bilen deres hele tiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tror ikke det er så voldsomt dystert for Haas. Bilen de har nå er fjorårets bil, bare med en tullete back end pga. obligatoriske endringer i floor-design. De andre teamene justerte på aero for å kompensere for dette, mens Haas basically sa screw it, amputer bilen, la rookiene få leke seg denne sesongen, så putter vi pengene i neste sesong. Vi kommer ikke til å få noen poeng uansett.

Mazepin er en typisk pay-driver. Konstruktørene har ingen forventninger til han. De er investert i Mick Schumacher. Det er samme situasjon som med Aston Martin, bare at Lance Stroll faktisk har talent.

Lenke til kommentar
19 hours ago, Jarmo said:

Den er grei :)

Update! :)

Har diskutert med litt andre folk, og ser at jeg som søkte etter "practice" "young driver" "young" og "rookie" ikke har truffet.
Se 26.1.c) for 2021, også 3.12.2 og nederste avsnittet så ser man forskjellen fra 2021 og 2022. Så det er flyttet til 2022.
 

2021:
 

In addition to the above each Competitor will be permitted to run additional drivers
during P1 and P2 provided:
i) The stewards are informed which cars and drivers each Competitor intends to use
in each session no less than 18 hours before the scheduled start of P1, changes
after this time may only be made with the consent of the stewards.
ii) No more than four (4) drivers are used in any one session.
iii) They carry the race number that has been allocated to them.
iv) They use the engine and tyres which are allocated to the nominated driver.
v) They are in possession of a Super Licence or Free Practice Super Licence.
c) If one of the Competitors’ nominated drivers is unable to drive at some stage after the
end of initial scrutineering (18 hours before the scheduled start of P1), and the stewards
consent to a change of driver, the replacement driver must use the engine, gearbox and
tyres which were allocated to the original driver (see Articles 23.3, 23.5 and 24.4).

2022:

In addition to the above each team will be permitted to run additional drivers during P1 and P2
provided that:
a. The stewards are informed which cars and drivers each team intends to use in each session
no less than 18 hours before the scheduled start of P1, changes after this time may only
be made with the consent of the stewards.
b. No more than four drivers are used in any one session.
c. They carry the race number that has been allocated to them.
d. They use the engine and tyres which are allocated to the nominated driver.
e. They are in possession of a Super Licence or Friday Super Licence.

Only for P1, two of these occasions per Championship Season are mandatory, and in those cases
the participating driver may not have participated in more than two F1 World Championship Races
during their career.

Verdt å merke seg at det er ordlagt på sånn måte at team som signerer rookies oppfyller dette i løp 1 og 2 igjennom sesongen.

 

Har litt kontakt med Atle, så sender det over til han også jeg 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes forrige GP var spennende nok, jeg altså. Kanskje en anelse for konservative på dekkvalget, men mye god racing. Hjalp vel at kona og jeg hadde aktivert Megadriver i Fantasy på hver vår fører.

Spania har hatt noen uforutsigbare race oppgjennom, men enig i at banen kan være litt døll. Det er meldt litt regn da.

 

 

Lenke til kommentar

Det trenger ikke nødvendigvis å være kaos og ødeleggelser for å være bra, men Circuit de Catalunya er ikke en bane lagt opp for kamper. Jeg mistenker at Hamilton kommer til å stikke av og avgjøre racet ila. de 5 første rundene.

Skulle det vært regn så hadde det vært best på søndag ja.

Lenke til kommentar
Jarmo skrev (6 minutter siden):

Nah. Sensasjonalistisk tull og tøys i min bok, som forventet av Daily Mail. Bottas har prestert bra, og en ingeniør sin formening avgjør ikke ledelsen sine handlinger.

Det ville vært idioti å kvitte seg med kompetanse og erfaring nå før 2022-reguleringene trer i kraft, så jeg tror ikke det vil bli en silly season, og i hvert fall ikke en vraking av Bottas som kvalifiserer først og setter fastest sectors og laps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Daily Mail er en regelrett uærlig tabloid-avis, så de skriver det som gir klikk. Det er derfor URLen sier "Mercedes axe Valtteri Bottas end season George Russell line repalce him", for å villede.

Er det noen her som synes at Bottas skuffer? Jeg synes han er en av de mest konsise sjåførene der ute. Det er bare synd at han er i skyggen til Hamilton hele tiden. Jeg synes han er en av de mest undervurderte sjåførene på årets grid.

Lenke til kommentar

Kan vel nesten kalle Bottas det Barrichello var for Schumacher. En klar nummer to. Hvorvidt Bottas er fornøyd med dette er jeg usikker på (ikke i følge DTS på Netflix). Han får da noen sjeldne seiere innimellom i en ellers svært dominerende bil, men har kanskje ikke "killer instinktet" som skal til for å holde Hamilton bak seg. Regner med at han blir svært godt kompensert også for sin innsats :)

Lenke til kommentar

Har nevnt det før, men problemet med Bottas er at han ikke er bedre en Hamilton, men når han gjør det bra så er det lett å peke på at han har en overlegen bil.

Tror faktisk det kunne vært sunt for Bottas å droppe ned til et lag som Ferrari eller McLaren, slik at han slipper å ha Hamilton og Mercedes overskygge talentet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...