Gå til innhold

Formel 1 2021


Melding lagt til av Gavekort

For neste års sesong, bruk denne tråden:

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jarmo skrev (2 minutter siden):

Definitivt årets race :)

Definitivt ikke bra for helsa dette her å sitte 2,5 time med høy puls 😂. Men absolutt en klassiker! Selv om det var noen dødtid med rød flaggene. Om jeg skal prøve å introdusere noen for Formel1 blir det nok å fyre opp en replay av dette spektakulære løpet her! 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Max fikk beskjed om å gi tilbake plassen, Hamilton fikk ikke beskjeden og ble derfor overasket over at Max slakket ned og traff han. Så pust litt med magen før dere fyrer dere opp :) 

Det var ikke en av situasjonene jeg reagerte på. Direkte farlig kjøring fra Max, selv Christian Horner uttrykker skuffelse over radio - det er spesielt. Planen var å kollidere med Hamilton ved forbikjøring. Nær komiske situasjoner da Ham forstår godt hva som foregår og holder avstand.

En maktdemonstrasjon av Lewis, iskald og kalkulert. 

Evil-Duck skrev (53 minutter siden):

Beste formel 1 sesongen vi har hatt på årevis og folk furter  fordi det blir kjørt aggressivt 😅. Jaja, each to their own, jeg er vertfall gla for at vi ikke har enda et år hvor seieren blir avgjort halvveis gjennom sesongen. Tror nok denne sesongen vil gå ned i historiebøkene som en av de beste noensinne, uavhengig om det er Max eller Lewis som tar tittelen til slutt :D 

Jeg er helt enig med deg, men det er ikke furting i mitt tilfelle, det skjer jo i alle sporter? Situasjoner som du og jeg "dømmer" annerledes diskuteres og drøftes her på forumet. Jeg synes Max er for agressiv i dette løpet og tar risikoer han ikke burde, jeg synes det er utrolig kjedelig å se biler i veggen - plassert der strategisk. Vi er dritheldige som har fått denne sesongen, det tror jeg svært mange her inne er enig med deg i uavhengig av hvilken fører de håper vinner.

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (10 minutter siden):

Det var ikke en av situasjonene jeg reagerte på. Direkte farlig kjøring fra Max, selv Christian Horner uttrykker skuffelse over radio - det er spesielt. Planen var å kollidere med Hamilton ved forbikjøring. Nær komiske situasjoner da Ham forstår godt hva som foregår og holder avstand.

Tenker nok det heller dreier seg om overkant opportunistisk kjøring enn et forsøk på å skape en kollisjon som du insinuerer. Slik Max ser det så har han ingenting å tape lenger å kan prøve seg på slike opportunistiske angrep selv om risikoen er høy, noe vi og så i Brasil, dette er vel slikt en ofte har sett oppigjennom historien når ting har tilspisset seg inn mot slutten av et mesterskap. Max ble i dette tilfellet straffet og sendt bak 2 plasser, som han burde ha blitt :) 

Liten fun fact, sist gang de 2 ledende førerne hadde eksakt like mange poeng inn mot siste løpet for sesongen var i 1974 når det sto mellom Emerson Fittipaldi og Clay Regazzoni. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Spent på hva som vil skje med Hamilton for å rase inn i Verstappen slik som han gjorde. Det er jo tydelig at han registrer at Verstappen har slått ned farten, og at han har tid og plass til å passere. 

Så han tror enten det er VSC igjen(uoppmersom) , eller så forstår han situasjonen helt, og vil ikke forbi der slik at Max får DRS (som vi fikk se etterpå). 

 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Tenker nok det heller dreier seg om overkant opportunistisk kjøring enn et forsøk på å skape en kollisjon som du insinuerer. Slik Max ser det så har han ingenting å tape lenger å kan prøve seg på slike opportunistiske angrep selv om risikoen er høy, noe vi og så i Brasil, dette er vel slikt en ofte har sett oppigjennom historien når ting har tilspisset seg inn mot slutten av et mesterskap. Max ble i dette tilfellet straffet og sendt bak 2 plasser, som han burde ha blitt :) 

Liten fun fact, sist gang de 2 ledende førerne hadde eksakt like mange poeng inn mot siste løpet for sesongen var i 1974 når det sto mellom Emerson Fittipaldi og Clay Regazzoni. 

Jeg også er sikker på at det var det som ble forsøkt. Samme i Brasil forøvrig, hvor Max slapp seg så dypt ned i svingen at Ham måtte ut - som i mine øyne heller ikke var riktig der.

Det blir kjempespennende, artig fun-fact!

Lenke til kommentar

Jeg tror aldri jeg har vært så forvirret etter et F1-løp før. Det var så mye rart og uforutsigbart som skjedde at jeg knapt husker halvparten! Omtrent to tredeler inn i løpet hadde jeg helt ærlig glemt at det var andre enn Lewis og Max på banen. Fikk noen andre enn de to noe skjermtid i det hele tatt? Vi fikk jo heller ikke sett kampen mellom Bottas og Ocon på slutten.

Jeg aner ikke om Lewis eller Max hadde skyld i hendelsene, men jeg kjenner at jeg skal holde meg unna F1-nyheter i de nærmeste dagene. Jeg tipper dette blir Silverstone-nivå ganger hundre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ratleto skrev (31 minutter siden):

Som sagt. Verstappe er farlig. De som er uenige i det, får det opp med stewards. ;)

De samme stuertenne som ga Hamilton den samme straffen (med like konsekvenser) for å send Max i veggen i 300 km/t på Silverstone... ;) 

Selv er jeg ikke så fryktelig personlig investert i det hele, jeg håper jo på at Verstappen vinner bare for å bryte opp dominansen Mercedes har hatt hele hybrid æraen, men selv om Hamilton vinner neste helg vil likevel dette være sesongen som gikk inn i mesterskapets siste løp med de 2 ledende førerne med identisk antall poeng, sesongen vi har fått se Ferrari dra seg opp av gjørma de var i, sesongen Williams klarte å få 2 sifrede poeng igjen å komme seg forbi både HAAS og Alfa Romeo/Sauber i constructors mesterskapet, mesterskapet hvor Mercedes faktisk ble utfordret, og ikke minst mesterskapet vi omsider fikk se Ricciardo ta en shoey igjen :D

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alt jeg har å si: Verstappen burde få en prikk på hans driving licence. Penalty points kalles det visst.

Og Verstappen kunne godt ha fått en til 5 sekunders stop'n'go. Hadde ikke gjort noe som helst for resultatet.

Og folk må begynne å kjøre i veibanen og ikke ta shortcuts.

Og Lewis er ikke feilfri han heller.

Og blir spennede på neste løp. Jeg vet ikke hvem som blir verdensmester.

Edit 1: Ser at Verstappen har blitt gitt 10 sekunder post-race. Han snille posteren under meg sa at Verstappen fikk tre poeng. Har enda ikke sett kilde på det.

Endret av MRN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...