Gå til innhold

Formel 1 2021


Melding lagt til av Gavekort

For neste års sesong, bruk denne tråden:

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Blir superspennende i morgen. Håper på poeng for Williams og pole for Lando!

Litt redd Lando bare slipper forbi de rett bak han igjen. 

Blir vel P8 på Russell, etter at Vettel har snakket med FIA. Skal greie poeng om bilen holder, det så vi at er fullt mulig etter forrige helg. 

Lenke til kommentar

Tsunoda fikk jo en stor straff for å blokke Bottas på sist kvalikk  når det i realiteten ikke hadde noen betydning for den endelige plasseringen til Bottas, om Vettel ikke får straff for å fullstendig ødlegge kvalikken til Alonso så er det vertfall noe alvorlig galt i ledelsen, det er noe jeg sier som en som nesten tok til tårene når Vettel fikk P2 i Baku. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (39 minutter siden):

Hva er grunnen til at de andre ikke får straff da? Om de skal straffe Vettel MÅ de straffe Bottas og alle andre som stoppet i sving 9-10 da et går imot eksplisitte føringer fra FIA.

Hva skulle Vettel gjort? Fikk ikke startet sin egen runde engang.

Vettel var i racing line, og det skulle han ikke vært. Ideelt sett så ville de foran Vettel også flyttet seg.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 time siden):

Vettel var i racing line, og det skulle han ikke vært. Ideelt sett så ville de foran Vettel også flyttet seg.

Han var jo klar for å starte sin fast lap for å sette ny tid. Alonso hadde nesten møtt på Perez uansett. Alt dette var kun fordi Bottas (og pit crewet) valgte å bruke minst dobbelt så lang tid som alle andre på å starte. Enten fordi de var trege eller fordi de ønsket å forhindre Perez.

Vettel havnet like mye i det som resten, han måtte ofre siste runden kun fordi de foran gikk i mot det FIA hadde eksplisitt gitt beskjed om.

Kunne han flyttet seg og kanskje fått kjørt runden sin? Kanskje, jeg tviler litt. Det var kaos der. Å kun straffe Vettel er feil.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 minutter siden):

Han var jo klar for å starte sin fast lap for å sette ny tid. Alonso hadde nesten møtt på Perez uansett. Alt dette var kun fordi Bottas (og pit crewet) valgte å bruke minst dobbelt så lang tid som alle andre på å starte. Enten fordi de var trege eller fordi de ønsket å forhindre Perez.

Vettel havnet like mye i det som resten, han måtte ofre siste runden kun fordi de foran gikk i mot det FIA hadde eksplisitt gitt beskjed om.

Kunne han flyttet seg og kanskje fått kjørt runden sin? Kanskje, jeg tviler litt. Det var kaos der. Å kun straffe Vettel er feil.

Vettel fikk ikke beskjed om Alonso, så det var konstruktøren sin feil, ikke Vettel. Vettel fikk straffen fordi han var den som ikke flyttet seg. Hadde Alonso kjørt videre opp og møtt på neste mann som ikke flyttet seg, så er det neste mann som får problemer. Men bilene flytter seg vanligvis, så om Vettel sin race engineer hadde vært våken så hadde Vettel også flyttet seg.

Når det ikke er biler ved siden av hverandre så er det ingen unnskyldning for å ligge i racing line når det kommer noen bak på fast lap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig, men de trenger vel også racing line når de skal starte på runden sin, så derfor de ligger der. 

Jeg mener ikke at Vettel/AM ikke skal få straff, men da MÅ de også ta med Bottas/Merc i samme slengen. 

Hva er vitsen å gå ut med egen melding om at man må ikke slakke med i sving 9 og 10 hvis de ikke tar Bottas på dette.

Enten begge (eller fler) eller ingen mener jeg. Jeg irriterer meg mest over at de fortsatt er så inkonsekvent. Like ille som med track limits.

Lenke til kommentar

Tviler på at han klarer det hele løpet. Tror erfaringen og magien til Hamilton vil gjøre at han skraper seg på podium og mest sannsynlig andreplass. Blir vel en 2-stopper så mye som kan skje der. Norris på podium i morgen hadde vært rått da.

Hva tenker dere om Russell og Mercedes? Føler at dette intervjuet virkelig peker mot at det blir han hos Mercedes neste år. 

https://streamable.com/s9tdt4

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
tivers1 skrev (21 minutter siden):

Er det mulig å se britisk sending? Er så lei av å høre pustingen, stønningen og smattingen til de norske kommentatorene når det er opphold i kommenteringen

F1TV som allerede nevnt. Det er Sky som står for kommentering. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...