Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil ikke leve som vi er skapt for


Gjest 4b5a6...11c

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest e2b4a...7a3
Gjest 4b5a6...11c skrev (3 timer siden):

 Kreft gjør ingenting.. om jeg ikke kjenner det og dør. 

Anonymous poster hash: 4b5a6...11c

Tro meg, alle som får kreft lider et smertehelvete den siste tiden...

Anonymous poster hash: e2b4a...7a3

Lenke til kommentar
Gjest 4b5a6...11c skrev (10 timer siden):

Synes det er tørt med slike som anbefaler gåturer i skog og fjell, at det beste er å ikke bo i by og at utseendet er det siste vi skal fokusere på. Jeg liker å være utseendefokusert, jeg liker veller ikke kroppens naturlige prossess. At vi må få rynker. Og før det rekker vi gjerne å få åreknuter og masse stygt. Vil helst ha lange slanke bein også, er redd for å få slike typiske norske legger. Sånne tykke ben rett og slett. Jeg liker best jobber som ikke trengs. Altså, parfymeri osv. Det siste jeg kunne tenkt meg er gårdslivet liksom, eller alt innen omsorg. Og jeg synes det virker som jeg er et av de mest uakseptable som finnes.

Anonymous poster hash: 4b5a6...11c

Ja det er tørt, men det funker. Og det har en sammenheng med alt du skriver. Å være ute i det fri, med fokus på arbeidsoppgaver, turmål, eller å bare koble av, er terapi for mange, selv om det egentlig bør være en del av livet.

Hvis man sitter inne i sitt trygge hjem, i sin komfortsone, lenge nok, så får man tid til å kjede seg. Og da går fokuset innover, man tenker på seg selv, sammenligner seg selv med andre, blir usikker etc. Og bor man i en by f.eks så får man ikke sett hvordan samfunnet egentlig fungerer. Man tar for gitt av det er mat i butikken. Man blir "bortskjemt".

Dog er ikke alle like, og noen har ikke et behov for friluftsliv og slikt, og det må man bare respektere. Det er vanligvis folk som finner andre former for avslapping eller terapi i det daglige. Bylivet er ofte synonymt med stress, men det behøver ikke være det. Når det gjelder parfymeri slik som du nevner, så er det ikke et unødvendig yrke. Det er mange som liker å være forfengelige, og slik at det vært i tusenvis av år, det er noe som en del mennesker har medfødt.

Til slutt vil jeg si at det er mye naivitet i det du skriver. Har du noen gang prøvd "gårdslivet"? Hvis du ikke greier å forholde deg til det så ville jeg gitt det en sjanse. Vil man ha forandringer i livet så må man være åpen for nye ting. Ikke la hodet ditt sette begrensninger.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 4b5a6...11c
Pliscin skrev (5 timer siden):

Ja det er tørt, men det funker. Og det har en sammenheng med alt du skriver. Å være ute i det fri, med fokus på arbeidsoppgaver, turmål, eller å bare koble av, er terapi for mange, selv om det egentlig bør være en del av livet.

Hvis man sitter inne i sitt trygge hjem, i sin komfortsone, lenge nok, så får man tid til å kjede seg. Og da går fokuset innover, man tenker på seg selv, sammenligner seg selv med andre, blir usikker etc. Og bor man i en by f.eks så får man ikke sett hvordan samfunnet egentlig fungerer. Man tar for gitt av det er mat i butikken. Man blir "bortskjemt".

Dog er ikke alle like, og noen har ikke et behov for friluftsliv og slikt, og det må man bare respektere. Det er vanligvis folk som finner andre former for avslapping eller terapi i det daglige. Bylivet er ofte synonymt med stress, men det behøver ikke være det. Når det gjelder parfymeri slik som du nevner, så er det ikke et unødvendig yrke. Det er mange som liker å være forfengelige, og slik at det vært i tusenvis av år, det er noe som en del mennesker har medfødt.

Til slutt vil jeg si at det er mye naivitet i det du skriver. Har du noen gang prøvd "gårdslivet"? Hvis du ikke greier å forholde deg til det så ville jeg gitt det en sjanse. Vil man ha forandringer i livet så må man være åpen for nye ting. Ikke la hodet ditt sette begrensninger.

Det er helt greit at folk finner terapi i forskjellige ting, men jeg er frustrert fordi jeg føler jeg kun får foreslått ting jeg ikke er interessert i. Vet du hva jeg vil gi en sjanse? Et liv i en utenlandsk storby, ikke gård. Jeg er vokst opp i ei lita bygd. Jeg føler jeg på mange måter tiltrekker meg det type liv og er ikke slik naturlig bymenneske. Altså, jeg har alltid foretrukket byen mtp å være anonym, mer aktiviteter. 
Jeg har bare blitt mer og mer interessert i overfladiske ting med tiden og jeg aner ikke hvorfor. Jeg prioriterer å ta vare på utseendet, for jeg liker ikke naturlig aldring feks. Jeg vil helst jobbe i butikker, men det er jo egentlig ikke noe spesielt miljøvennelig yrke. Jeg har på en måte dårlig samvittighet for å være slik jeg egentlig er. Og jeg har av en eller annen grunn vært innstilt fra tenårene på å bli noe annet enn den jeg er. 
Ja man blir bortskjemt av byliv. Alt er så nærme. Men på bygda er alt forbanna gjennomsiktig, og det er virkelig ikke lett dersom du ble mobbet der. Det er vanskelig å få innpass på små steder om du kom dårlig ut fra starten. 
Men jeg er også redd for at jeg vil slite veldig, også på jobbmarkedet fordi det jeg vil er det liksom mer enn nok av allerede... mens det jeg ikke vil virker det som det er mangel på. Og så blir jeg nok en gang en av de som må ta til takke med det jeg kan få jeg var for svak til å få til det jeg vil og fikk selvtilliten tråkket ned i søla gjennom alle ungdomsår. 

Anonymous poster hash: 4b5a6...11c

Lenke til kommentar

Her kommer "han anti" som jeg tror du kalte meg. (Høres ut som et et flott samisk navn... Han Anti, fra Kautokaino 😜... )

Du kan vel gjøre hva FAEN du vil. Ingen har fortalt deg noe annet. Du er ikke underlagt noe tvang så vidt jeg vet. Men du fokuserer på en suppe av små ting som er ubetydelig for folk flest, men kanskje viktig for deg. Men da trenger du vel ikke hakke på alle som ikke deler samme verdier og holdninger som deg. Gjør du vel? Det minst tiltalende de fleste vet er negative folk som sutrer. 

Start en blogg. Det er den mest overfladiske bransjen jeg vet om. Flytt til Miami. Det er den mest overfladiske byen jeg har besøkt.

Men jeg spør igjen, og siterer andre her i tråden. Hva lurer du egentlig på? Eller er det bare en trang du har til å få utløp for litt frustrasjon der dette er klagemuren din? Hvis man sturer til folk - blir man sjelden populær. Og i alle fall ikke når man går til personangrep på folk du ikke liker eller deler samme holdninger til. Men jeg tror det fungerer i blogg-verden. Så prøv det. 😜 

Hilsen, Han Anti (ikke fra Kautokaino)

Lenke til kommentar
Gjest 4b5a6...11c
Kris85 skrev (38 minutter siden):

Her kommer "han anti" som jeg tror du kalte meg. (Høres ut som et et flott samisk navn... Han Anti, fra Kautokaino 😜... )

Du kan vel gjøre hva FAEN du vil. Ingen har fortalt deg noe annet. Du er ikke underlagt noe tvang så vidt jeg vet. Men du fokuserer på en suppe av små ting som er ubetydelig for folk flest, men kanskje viktig for deg. Men da trenger du vel ikke hakke på alle som ikke deler samme verdier og holdninger som deg. Gjør du vel? Det minst tiltalende de fleste vet er negative folk som sutrer. 

Start en blogg. Det er den mest overfladiske bransjen jeg vet om. Flytt til Miami. Det er den mest overfladiske byen jeg har besøkt.

Men jeg spør igjen, og siterer andre her i tråden. Hva lurer du egentlig på? Eller er det bare en trang du har til å få utløp for litt frustrasjon der dette er klagemuren din? Hvis man sturer til folk - blir man sjelden populær. Og i alle fall ikke når man går til personangrep på folk du ikke liker eller deler samme holdninger til. Men jeg tror det fungerer i blogg-verden. Så prøv det. 😜 

Hilsen, Han Anti (ikke fra Kautokaino)

Du er bare så omvendt av det jeg er og profilen din dukker opp på de fleste tråder sol omhandler dette her. Det er deg og 2-3 andre til, som er veldig slik. Jeg lurer på om det er en del mer sånne jordnære folk her. 
Sånne som synes man skal være helt som man er uten å operere vekk, ikke sette pris på utseende, holde seg til bygd og heldt jobbe på gård. Jeg blir provosert fordi ingen anbefaler meg det jeg selv ville gjort. Det minner meg om barndommen. På skolen. Da ALT var tvang og jeg aldri fikk gjøre noe jeg fant givende.

Anonymous poster hash: 4b5a6...11c

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...