Gå til innhold
Gjest

Denne tråden er for å stille spørsmål til Limited Heat. Hets og drittslenging vil medføre utestengelse.

Anbefalte innlegg

27 minutes ago, listen said:

Det er bra med fokus på det ja. Kudos til de nettbutikkene som prøver å komme med løsninger som gagner kundene. Slike produkter får de jo solgt uansett. Men for å få virkelig sving på det, så burde jo skatteetaten tatt en titt på disse LH-folka. Ref screenshots fra PS5 og joggesko som de kjøper, så bør de jo tjene ganske greit på dette. Lurer på om de faktisk betaler skatt og har dette som en business? Jeg liker det jo ikke, men de kan i det minste betale inn til fellesskapet på lik linje med andre. Et skattevesen som ikke får inn det de har krav på har nok mer å slå i bordet med enn en nettbutikk.

On topic: Basert på svaret som kom fra nettbutikkene så bør det vel dryppe litt PS5'er fremover også da, om ikke alle salgene blir sendt ut.

Må bare sies at LimitedHeat og LimitedHeatCooks er to helt ulike ting.

Den relevante her er Cooks, dette er en service vi tilbyr til medlemmer. Vi bak LimitedHeat og LimitedHeatCooks følger norske lov og betaler sefølgelig skatt,mva og det som skal til. 

Vi har derimot over 150 medlemmer og kan ikke styre hva de velger å gjøre med sin gevinst, skattemessig. Noen velger å være med for å få tak i sko/klær/ps5 for seg selv (som er hovedmålet med gruppen, å hjelpe de som vi få tak i limited varer) mens andre naturligvis utnytter informasjon de får, og driver dette som næring. 
 

Vi holder også avstand fra alle kommentarene som blir gitt rundt omkring og vil legge trykk på at dette ikke er oss, men våre medlemmer, og er som sagt noe vi ikke kan kontrollere.  
 

Det må også sies at ingen har brukt script/bots for selve kjøpet, da dette ikke trengs. Når de er tilgjenlig har våre medlemmer nok av tid for å kjøpe manuelt. 
 

Dersom dere lurer på noe er det bare å spørre enn å spekulere. 
 

MvH LimitedHeatCooks Staff 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LimitedHeatCooks skrev (3 minutter siden):

Må bare sies at LimitedHeat og LimitedHeatCooks er to helt ulike ting.

Den relevante her er Cooks, dette er en service vi tilbyr til medlemmer. Vi bak LimitedHeat og LimitedHeatCooks følger norske lov og betaler sefølgelig skatt,mva og det som skal til. 

Vi har derimot over 150 medlemmer og kan ikke styre hva de velger å gjøre med sin gevinst, skattemessig. Noen velger å være med for å få tak i sko/klær/ps5 for seg selv (som er hovedmålet med gruppen, å hjelpe de som vi få tak i limited varer) mens andre naturligvis utnytter informasjon de får, og driver dette som næring. 
 

Vi holder også avstand fra alle kommentarene som blir gitt rundt omkring og vil legge trykk på at dette ikke er oss, men våre medlemmer, og er som sagt noe vi ikke kan kontrollere.  
 

Det må også sies at ingen har brukt script/bots for selve kjøpet, da dette ikke trengs. Når de er tilgjenlig har våre medlemmer nok av tid for å kjøpe manuelt. 
 

Dersom dere lurer på noe er det bare å spørre enn å spekulere. 
 

MvH LimitedHeatCooks Staff 

Ok, så da er dere registrert i brønnøysundregistrene som foretak og da eller? for jeg regner med dere ikke gjør dette gratis.

Endret av Dragonlove
  • Liker 3
Lenke til kommentar
LimitedHeatCooks skrev (3 minutter siden):

Må bare sies at LimitedHeat og LimitedHeatCooks er to helt ulike ting.

Den relevante her er Cooks, dette er en service vi tilbyr til medlemmer. Vi bak LimitedHeat og LimitedHeatCooks følger norske lov og betaler sefølgelig skatt,mva og det som skal til. 

Vi har derimot over 150 medlemmer og kan ikke styre hva de velger å gjøre med sin gevinst, skattemessig. Noen velger å være med for å få tak i sko/klær/ps5 for seg selv (som er hovedmålet med gruppen, å hjelpe de som vi få tak i limited varer) mens andre naturligvis utnytter informasjon de får, og driver dette som næring. 
 

Vi holder også avstand fra alle kommentarene som blir gitt rundt omkring og vil legge trykk på at dette ikke er oss, men våre medlemmer, og er som sagt noe vi ikke kan kontrollere.  
 

Det må også sies at ingen har brukt script/bots for selve kjøpet, da dette ikke trengs. Når de er tilgjenlig har våre medlemmer nok av tid for å kjøpe manuelt. 
 

Dersom dere lurer på noe er det bare å spørre enn å spekulere. 
 

MvH LimitedHeatCooks Staff 

Største pisspreiket jeg har hørt på lenge. For å betale mva må dere være registrert i Brønnøysund. Noe dere ikke er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LimitedHeatCooks skrev (3 minutter siden):

Må bare sies at LimitedHeat og LimitedHeatCooks er to helt ulike ting.

Den relevante her er Cooks, dette er en service vi tilbyr til medlemmer. Vi bak LimitedHeat og LimitedHeatCooks følger norske lov og betaler sefølgelig skatt,mva og det som skal til. 

Vi har derimot over 150 medlemmer og kan ikke styre hva de velger å gjøre med sin gevinst, skattemessig. Noen velger å være med for å få tak i sko/klær/ps5 for seg selv (som er hovedmålet med gruppen, å hjelpe de som vi få tak i limited varer) mens andre naturligvis utnytter informasjon de får, og driver dette som næring. 
 

Vi holder også avstand fra alle kommentarene som blir gitt rundt omkring og vil legge trykk på at dette ikke er oss, men våre medlemmer, og er som sagt noe vi ikke kan kontrollere.  
 

Det må også sies at ingen har brukt script/bots for selve kjøpet, da dette ikke trengs. Når de er tilgjenlig har våre medlemmer nok av tid for å kjøpe manuelt. 
 

Dersom dere lurer på noe er det bare å spørre enn å spekulere. 
 

MvH LimitedHeatCooks Staff 

Hei og velkommen til tråden, Jeg personlig syns det er flott at noen av den "andre" siden er aktiv her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså, jeg tror rollen til LH er sterkt overdrevet her. Er man skikkelig "på" skal det fint la seg gjøre å få tak i en konsoll selv om LH snapper en og annen. Det er mer konkurranse mellom "oss andre", enn med "oss andre" og LH.

Når det gjelder spm om skatt er jeg overbevist om at LH ikke driver innenfor norsk lov, rett og slett pga den lave alderen på medlemmene og de sannsynligvis ikke en gang skjønner at dette er ulovlig. Men det får nå så være. Her må evt et nytt lovverk på plass som går på scalping ut over videresalg av billetter som er det eneste som dekkes per i dag så vidt jeg har skjønt det.

Men, generelt tror jeg folk her er veldig preget over stadig å få stang ut og trenger å få ut frustrasjonen på noen, men jeg tror det er bedre å bare banne høyt en gang og bli ferdig med den saken (lett for meg å si, ja) enn å hoppe på den åpenbare trollingen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Gjest låste denne emne
  • Gjest gjenåpnet denne emne
Loek1 skrev (1 time siden):

Altså, jeg tror rollen til LH er sterkt overdrevet her. Er man skikkelig "på" skal det fint la seg gjøre å få tak i en konsoll selv om LH snapper en og annen. Det er mer konkurranse mellom "oss andre", enn med "oss andre" og LH.

Når det gjelder spm om skatt er jeg overbevist om at LH ikke driver innenfor norsk lov, rett og slett pga den lave alderen på medlemmene og de sannsynligvis ikke en gang skjønner at dette er ulovlig. Men det får nå så være. Her må evt et nytt lovverk på plass som går på scalping ut over videresalg av billetter som er det eneste som dekkes per i dag så vidt jeg har skjønt det.

Men, generelt tror jeg folk her er veldig preget over stadig å få stang ut og trenger å få ut frustrasjonen på noen, men jeg tror det er bedre å bare banne høyt en gang og bli ferdig med den saken (lett for meg å si, ja) enn å hoppe på den åpenbare trollingen.

Scalping har aldri vært ulovlig og vil ikke være ulovlig heller. Det er bare sånn d er når det kommer til limited varer på markedet. Men det at LH klarer å feks å tvinge varer inn i handlekurv og at det er dem som får med seg mest ved hjelp av juks er trist. Ellers er scalping greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk må bare drive med videresalg av alle slags varer for alt jeg bryr meg. Eneste jeg håper på er at skattemyndighetene går til storaksjon mot alle de som driver i stor skala av slikt salg uten å betale MVA og skatt.

 

Hadde alle som driver med storstilt videresalg av sko, klær, hardware, elektronikk, collectibles, osv, betalt skatter og avgifter i henhold til norsk lovgivning hadde det resultert i to ting:

1. Omfanget ville blitt kraftig redusert da det ville blitt langt mindre lukrativt. 

2. De som driver med det ville bidratt til fellesskapet med skatteinntekter til stat og kommune.

Endret av Voro
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Den her var litt morsom:

Quote

Several of our staff members are able to make 5 figure income solely from reselling in their spare time.

Har aldri før sett noen reklamere med at de ypperste av de ypperste klarer å dra inn 10.000+ 😂

Mente dere "6 figure" kanskje? For det hadde i såfall vært imponerende. Men "5 figure" er hva en normal ungdomsskole-elev lett drar inn på en liten deltidsjobb på fritiden.

Endret av AntonMarkmus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (51 minutter siden):

Den her var litt morsom:

Har aldri før sett noen reklamere med at de ypperste av de ypperste klarer å dra inn 10.000+ 😂

Mente dere "6 figure" kanskje? For det hadde i såfall vært imponerende. Men "5 figure" er hva en normal ungdomsskole-elev lett drar inn på en liten deltidsjobb på fritiden.

 

Endret av Jonathan(lth)
Lenke til kommentar

Mitt spørsmål: Hvorfor i det hele tatt markedsføre hva dere holder på med, hvis dere kan tjene så fett på konsoller selv? Hvorfor lage brukerkontoer her og forsvare dere selv? Jeg forstår virkelig ikke dette, men gi meg gjerne mer innsikt.

Det fremstår som om det er oppmerksomhetssyke, usikre femtenåringer som driver på med dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Axl Rose skrev (10 minutter siden):

Mitt spørsmål: Hvorfor i det hele tatt markedsføre hva dere holder på med, hvis dere kan tjene så fett på konsoller selv? Hvorfor lage brukerkontoer her og forsvare dere selv? Jeg forstår virkelig ikke dette, men gi meg gjerne mer innsikt.

Det fremstår som om det er oppmerksomhetssyke, usikre femtenåringer som driver på med dette.

Måten de opererer på er å markedsføre at de klarer å skaffe f.eks PS5 med bots og scripts, samt å spille på FOMOen til folk ved å "sjeldent" akseptere nye medlemmer. Artificial demand, typ.

Så de er ikke bare uetiske den ene veien (ved bruk av scripts/bots/utnytte svakheter i nettbutikker); de er også uetiske den andre veien med måten de verver medlemmer.

Lenke til kommentar
Foliz123 skrev (8 minutter siden):

Måten de opererer på er å markedsføre at de klarer å skaffe f.eks PS5 med bots og scripts, samt å spille på FOMOen til folk ved å "sjeldent" akseptere nye medlemmer. Artificial demand, typ.

Så de er ikke bare uetiske den ene veien (ved bruk av scripts/bots/utnytte svakheter i nettbutikker); de er også uetiske den andre veien med måten de verver medlemmer.

Ja, men hva er vitsen? Jeg kan ikke se for meg at disse folkene trenger å spille på fomo, for den er jo der fra før når det gjelder disse produktene. Jeg mener dette framstår som en gutteklubb med oppmerksomhetsbehov. Hvis de markedsførte seg for å rekruttere flest mulig/selge bot-tilgang, så er det derimot forståelig (men likevel motbydelig) for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Axl Rose skrev (38 minutter siden):

Ja, men hva er vitsen? Jeg kan ikke se for meg at disse folkene trenger å spille på fomo, for den er jo der fra før når det gjelder disse produktene. Jeg mener dette framstår som en gutteklubb med oppmerksomhetsbehov. Hvis de markedsførte seg for å rekruttere flest mulig/selge bot-tilgang, så er det derimot forståelig (men likevel motbydelig) for min del.

Nja, de vil vel helst kanskje sørge for at folk ikke bare melder seg inn for å få tak i en PS5, men at de ser "verdien" av å fortsette å betale 500 spenn hver måned for å tjene litt penger på si.

Gudene vet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvordan lever dere med dere selv? Tenk å være så grådige, selvsentrert, narsissistisk og moral løse?? Forteller dere foreldrene deres hvordan dere tjener penger? Fra å stjele produkter ifra andre for så å selge dette videre med stor fortjeneste. For det er akkurat det dere gjør, dere stjeler, dere står ikke i kø, så dere stjeler andres rett til å kjøpe produktet. 

Lenke til kommentar
FU limited heat skrev (3 timer siden):

Hvordan lever dere med dere selv? Tenk å være så grådige, selvsentrert, narsissistisk og moral løse?? Forteller dere foreldrene deres hvordan dere tjener penger? Fra å stjele produkter ifra andre for så å selge dette videre med stor fortjeneste. For det er akkurat det dere gjør, dere stjeler, dere står ikke i kø, så dere stjeler andres rett til å kjøpe produktet. 

rett til å kjøpe? stjele? syns du drar den litt langt. Nå har jeg ikke solgt en eneste ps5 på finn men føler at jeg må forsvare litt de som gjør det. Det de gjør er ikke ulovlig i seg selv, dette er kapitalismen på sin beste/verste spørs hvordan du ser på dette. 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...