Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fylle bensin mens bilen står på tomgang


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en bil hvor det er noe galt med starteren, slik at jeg ikke får startet den uten startskabler. Jeg skal kjøre bilen på verksted, men har veldig lite bensin. Jeg tenker derfor å starte bilen med startskabler og fylle bensin på bilen uten å stanse bilen. Går dette fint? Hørt at det kan være farlig. På forhånd, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være farlig og bør for all del unngås. Mulig det også er forbudt. Det går med diesel men bensin er alt for lettantennelig.

Har du mulighet til å rulle bilen i gang? Låne batteri og startkabler, eller en hjelpestarter? Hvis du fyller på en bemannet bensinstasjon så kan det hende de kan hjelpe der. Evt. få noen til å kjøre etter deg med startkabler og bil. Eller fylle på en bensinkanne først og så på bil vel borte fra ting som kan ta fyr hvis uhellet skulle skje.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har lurt litt på dette selv, hvordan enkelte står og fyller (med den grønne tuten, ikke den svarte) og motoren i gang. Er de redd bilen rekker å bli kald? Er de late? Tenker de ikke? Gir de bare faen?

Ja, egentlig en post til trafikalsk klagemur, ikke ment til ts som har et spesifikt problem med bilen.

Lenke til kommentar
Arne Henrik skrev (4 timer siden):

Hei!

Jeg har en bil hvor det er noe galt med starteren, slik at jeg ikke får startet den uten startskabler. Jeg skal kjøre bilen på verksted, men har veldig lite bensin. Jeg tenker derfor å starte bilen med startskabler og fylle bensin på bilen uten å stanse bilen. Går dette fint? Hørt at det kan være farlig. På forhånd, tusen takk :)

Det er bare farlig dersom du bruker brennbar bensin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...