Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke boote fra Windows 10 usb


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bygget en ny pc med "brukt" skjermkort. Skjermkortet er satt direkte fra fungerende pc og inn i ny rig. 

Specs er som følger:

  • MSI Tomahawk x570 wifi
  • AMD ryzen x5600
  • Corsair Vengence LPX DDR4 16gb
  • EVGA GeForce GTX 1070
  • Corsair RM750 80 plus modular

Når jeg forsøker å boote opp fra usb pin klarer jeg å komme inn i bios. Men i det jeg går ut og forsøker å boote Windows får jeg diverse rare grafikk feil/feilmeldinger ved hvert forsøk.

Jeg får splittet hovedkort logo, blue screen med div feilmeldinger, streker over skjermen, Windows logo med halv svart skjerm, Windows loading som går I evig loop osv. 

Jeg har lagt merke til at VGA lyset på hovedkortet etterhvert lyser hvitt konstant. Det får meg til å tro det er noe galt med skjermkortet eller oppsettet. 

Skjermkortet lyser men viftene går ikke. 

Jeg har flashet bios med nyeste oppdatering. Fra modulær PSU har jeg strukket en 8 pin PCIe (som mangler en metallpinn inne i en av de 8 socketene) til 6+2 pin inn i skjermkortet.

Noen råd om hva som kan være galt? 

 

Endret av Ameal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
geir__hk skrev (14 timer siden):

Brukte du mye kraft for å montere skjermkortet ned i sokkel ?

Har du mulighet til å teste med et annet skjermkort ?

Nei, det ble plassert ned med normal kraft vil jeg si. Jeg har nå testet kortet i gamle PCen og det kjører fortsatt fint der. Nå ser det ut som vga-lyset bare lyser når jeg starter PCen uten å ha hdmi kabel tilkoblet. Alle lamper på hovedkortet slutter etterhvert å lyse. 

Har forsøkt med et annet hovedkort. Et eldgammelt HIS ett eller annet. Men usikker på hvordan jeg skal sette inn strømkablene siden det er 2x6 pin. 

Vil riktig måte være å koble til en 8 pin i psu og sette inn 2 6 pin PCIe fra den? 

Edit: har testet med nytt skjermkort nå med riktig kobling fra PSU. Får samme feil som tidligere. 

Endret av Ameal
Lenke til kommentar
geir__hk skrev (2 timer siden):

Har du brukt kun de originale modulære kablene til PSU ?

Du sier du flashet bios - regner med dette var etter at feilen først hadde oppstått ?

Jeg flashet bios før jeg bygget PCen pga kompatibilitet med prosessor. Alle kablene fra PSU er originale ja. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...