Gå til innhold

Kjøpe spill PS Store


K N

Anbefalte innlegg

Hei!

Når den dagen kommer hvor jeg endelig kan bestille meg en PS5 så har jeg enda ikke bestemt meg om jeg skal ha med disk eller kun digital edition.
I noen tilfeller er det jo billigere å kjøre til nærmeste Elkjøp/Power enn å kjøpe spillet på PS Store.

Er det mulig å kjøpe "koder" som kan løses inn på PS Store til en mer fornuftig pris enn det PS Store faktisk har, eller må man regne med å måtte betale mer for spillene digitalt vs fysisk?

Et eksempel var vel RDR2 (om jeg husker riktig) som kostet 100kr mer på PS Store ved release enn på butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Min anbefalling er at dere holder dere unna disse cdkey butikkene. De selger deg en burkerkonto som du logger inn med som har det spillet. Når du installerer den så vil spillet nok være synlig på alle kontoer på den maskinen, men kontoen du kjøpte vil fjernes etter kort tid, som fjerner muligheten å reinstsalere spillet om nødvendig.

Jeg pleier å handle i amerikansk PS Store, ofte litt billigere enn i norsk, spesielt ved salg. Du må opprette en «Amerikansk»-ps konto. Den bør ha en annen epost fra din originale konto og en adresse i USA (jeg valgte gateadresse til det første hotellet jeg var på i New York😁). Du kan ikke bruke norske bankkort eller paypal til å handle med, men du kan kjøpe «kontantkort» fra Amazon og løse det inn i PS Store for å handle 👌

Når du kjøper spill fra amerikansk konto, så installerer du herfra også, men spillet er også synlig på din primære konto.👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maniac skrev (1 time siden):

Min anbefalling er at dere holder dere unna disse cdkey butikkene. De selger deg en burkerkonto som du logger inn med som har det spillet. Når du installerer den så vil spillet nok være synlig på alle kontoer på den maskinen, men kontoen du kjøpte vil fjernes etter kort tid, som fjerner muligheten å reinstsalere spillet om nødvendig.

Jeg pleier å handle i amerikansk PS Store, ofte litt billigere enn i norsk, spesielt ved salg. Du må opprette en «Amerikansk»-ps konto. Den bør ha en annen epost fra din originale konto og en adresse i USA (jeg valgte gateadresse til det første hotellet jeg var på i New York😁). Du kan ikke bruke norske bankkort eller paypal til å handle med, men du kan kjøpe «kontantkort» fra Amazon og løse det inn i PS Store for å handle 👌

Når du kjøper spill fra amerikansk konto, så installerer du herfra også, men spillet er også synlig på din primære konto.👍

takk for et omfattende svar, er det mye prisforskjell mellom norske priser og amerikanske priser på psn?

Endret av Billon
Lenke til kommentar
Maniac skrev (16 timer siden):

Et eksempel er Hitman 3. 

I Norsk store er den 770kr (galskap), på US store er den 60 usd, som tilsvarer 508 kr.

la meg se om jeg har skjønt det riktig, hvis jeg lager amerkiansk konto og kjøper psn påfyll fra amazon. kjøper spill fra amerikansk konto. kan jeg da spille de spilla fra min ekte norsk konto? fordi ellers så går jo alt av trophies til amerikanske konto?

Trenger alt med teskje jeg :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Billon Stemmer, så lenge du installerer fra amerikansk konto, så vil spillet som vanlig være synlig i den norske og kan spilles derfra 😊

@kewell79 hmm, har paypal jeg også, men får feilmelding om at «kortet» ikke kan brukes i butikken. Har dog ikke prøvd med min nye Curve kort, det må testes.

Endret av Maniac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...