Gå til innhold

Alt du må vite om Nissan Ariya


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg satt i bilen og kan ikke si at jeg ble helt imponert tatt prisen i betraktning, den er særdeles overpriset i forhold til Polestar 2 og flere andre. 600 lapper for såkalt liksom «performance» utgave er 100 lapper for mye. Å kalle toppmodellen performance blir for dumt når den ikke har noe særlig å skryte av. Dersom ikke Nissan revurderer prisingen kjøper jeg ikke denne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (8 timer siden):

Dessverre er den stygg som juling og samtidig for dyr. Eneste som er bra er hengervekt på mer enn 1300kg, da er faktisk hengerfestet ganske brukendes.

Men designet sammen med Nissans grisehøye delepriser gjør at denne utgår for vår del neste gang vi skal bytte bil. Som heldigvis er lenge til ;)

 

Smaken er som baken. Hengervekt blir 1500kg. Jeg synes den er nydelig men ALT for dyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ano__Nym skrev (10 timer siden):

For dårlig og for dyr når Model Y har større bagasje og større batteri.. Beholder de den teite ladepluggen som INGEN andre bruker så er det bare å skrinlegge Nissan Norge

Helt enig! Pluss at TMY har superladenettverket, så ingen stress der heller. Nei, ser ingen grunn til å avslutte TMY-reservasjonen vår her heller. Men liker utseende på den må jeg innrømme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle de japanske designerne sitter på øya si borti der og ser på space’a tegneserier. Og det bærer bilene preg av. 

Jeg skjønner like lite av designet som jeg gjør av tegneseriene dems.

Ellers lider den av det samme som stort sett alle andre elbiler

  • Litt for dårlig ladetilgang
  • Litt for dårlig ladehastighet
  • Litt for dårlig rekkevidde
  • Litt for høyt forbruk

Jeg tror ikke det blir noe prispress på elbiler som nr1 bil. Elbil løser ikke oppgaven bra nok enda.
 

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (Akkurat nå):

Men den er jo altfor høy.

Det er grunn til at alle sportsbiler siden tidenes litt utpå dagen har lavt panser

Er jo derfor en majoritet av elbiler blir en BE-Crossover/SUV. De blir jo gjerne litt høye, om man ønsker ei normal sittestilling. 

Eller mener du at lavt panser = god aerodynamikk? 

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (15 minutter siden):

Alle de japanske designerne sitter på øya si borti der og ser på space’a tegneserier. Og det bærer bilene preg av. 

Jeg skjønner like lite av designet som jeg gjør av tegneseriene dems.

Ellers lider den av det samme som stort sett alle andre elbiler

  • Litt for dårlig ladetilgang
  • Litt for dårlig ladehastighet
  • Litt for dårlig rekkevidde
  • Litt for høyt forbruk

Jeg tror ikke det blir noe prispress på elbiler som nr1 bil. Elbil løser ikke oppgaven bra nok enda.
 

Tullete kommentar. Kjører selv en latterlig enkel Kia Soul 2016 som nr 1 bil og det fungerer utmerket. Kjører ca. 6-8 mil om dagen. Og nå i 2021 finnes det et hav av elbiler å velge mellom. De kan fungere for 80% av nordmenn. Hva som fungerer for deg er ikke nødvendigvis det som fungerer for andre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...