Gå til innhold

Mass Effect: Legendary Edition toner ned originalspillenes rumpefokus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
16 hours ago, Gunfreak said:

Fordi det føles veldig fjortis kåt ut å zome in på rompa når dama har en seriøs samtale, ME skal liksom være spill vedens StarTrek/Battlestar Galactica. En seriøs sci fi serie. Men når visse sener er på et sånt nivå virker det mindre seriøst. 

Handler ikkje spillet om å komme i boksa på Miranda da? Det var hvertfall det som var mitt fokus husker eg, menmen, dette påvirker da ikkje meg, siden eg er ferdig med spillet.

Lenke til kommentar
21 hours ago, Rotekoppp said:

Jo. Og de fjerner mye av den seksuelle fremstillingen av kvinner. At noen synes det er diskriminerende med sexy damer med frodige rumper er vel ganske subjektivt. De endrer spillet av redsel for å bli kritisert, nothing more to it.

Noen synes kanskje det er diskrimenrende når spillfigurer har hår, for det er faktisk ikke alle som har hår i det hele tatt; endre alle cutscenes der de viser håret til mennesker, til closeup av ansiktet.

Mye? Eller flytter de kameravinkelen i en scene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Capitan Fracassa said:

Kjenner du den faktiske motivasjonen til utviklerne, eller er det kun din personlige forutinntatthet vi ser her? 

Jeg synes det er ganske sannsynlig at utviklerne ser at noen av scenene er dumme og går ut over historien de prøver å fortelle.

 

Du klarte ikke å finne på en enda mer tullete stråmann da? Vi snakker jo om en av spillseriene som virkelig har med kjønn og seksualitet på en god måte, og langt fra er kjønnsløst.

Det er min personlige antagelse ja, jeg kan ikke si jeg vet motivasjonen for å fjerne en seksuelt fremstilt rumpescene.

Jeg synes det er feigt av utviklerne å fjerne en scene som dette, og jeg tror det heller vil ødelegge for den originale historien som ble fremstilt.

Du klarte ikke finne på en mer original hersketeknikk enn stråmann? 
Om en spillserie har med seksualitet og kjønn på en god måte eller ikke er subjektivt.

Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (26 minutter siden):

Det er min personlige antagelse ja, jeg kan ikke si jeg vet motivasjonen for å fjerne en seksuelt fremstilt rumpescene.

Jeg synes det er feigt av utviklerne å fjerne en scene som dette, og jeg tror det heller vil ødelegge for den originale historien som ble fremstilt.

Nå er du blindet av din egen forutinntathet igjen. At det er feigt forutsetter at utviklerne synes det er feil å endre det, men lar seg presse fordi de ikke tør å stå i mot kritikk - og det premisset har du ikke noe grunnlag for. 

Hvis derimot utviklerne selv synes de originale rumpescenene ikke er bra, har det ingenting med feighet å gjøre. 

Rotekoppp skrev (26 minutter siden):

Du klarte ikke finne på en mer original hersketeknikk enn stråmann? 

Jeg må bare beklage at du ikke klarte å finne på bedre argumentasjon enn en klassisk stråmann.😄

Når du foreslår at de skal fjerne alt som har med kjønn å gjøre for å slippe kritikk, så er argumentet ditt en ekte stråmann - da ingen har argumentert for dette. 

Rotekoppp skrev (26 minutter siden):

Om en spillserie har med seksualitet og kjønn på en god måte eller ikke er subjektivt.

Tja, er ikke helt uenig. Men da bør jo du være åpen for at utviklerne i dag selv synes at rumpefokus under seriøse samtaler ikke er en god måte. 

Hvis det er deres subjektive mening, har det i ingenting med feighet å gjøre. 

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Nå er du blindet av din egen forutinntathet igjen. At det er feigt forutsetter at utviklerne synes det er feil å endre det, men lar seg presse fordi de ikke tør å stå i mot kritikk - og det premisset har du ikke noe grunnlag for. 

Hvis derimot utviklerne selv synes de originale rumpescenene ikke er bra, har det ingenting med feighet å gjøre. 

Jeg må bare beklage at du ikke klarte å finne på bedre argumentasjon enn en klassisk stråmann.😄

Når du foreslår at de skal fjerne alt som har med kjønn å gjøre for å slippe kritikk, så er argumentet ditt en ekte stråmann - da ingen har argumentert for dette. 

Tja, er ikke helt uenig. Men da bør jo du være åpen for at utviklerne i dag selv synes at rumpefokus under seriøse samtaler ikke er en god måte. 

Hvis det er deres subjektive mening, har det i ingenting med feighet å gjøre. 

Jeg kan nok være litt blind i mine antagelser ja, men mitt inntrykk er at det blir mer og mer tabu å vise seksualitet og runde former med sexy damer uten å få en kritikkstorm mot seg. Derfor antok jeg at det var grunnen.

Lenke til kommentar

Veldig lett å tenke at "hvis det skjer i løpet av kulturkrigen, er det et produkt/konsekvens av kulturkrigen". Og det forstår jeg, men kan man likevel klare å isolere denne avgjørelsen som objektiv valuering av et produkt?

Uansett, er de fagre vampyrheksene fra President Egil 8 et tegn på at denne delen av kulturkrigen går mot slutten? Med mindre det skjer en ny kataklysmisk hendelse av type Zoe Quinn/Harvey Weinstein/George Floyd, da må vi gjennom enda en runde. Hadde vært digg hvis vi kunne unngå det...

Lenke til kommentar
Thorny skrev (14 timer siden):

En ting man ALLTID glemmer når man sier at det er objektifisering av kvinner i spill er at objektifiseringen av menn ofte er langt hardere.

Hva mener du da med "objektivisering"? Hvis det er av seksuell art, som vi vel snakker om her, så er jeg virkelig uenig. Det er da relativt sett langt flere lettkledde og sexy damer i spill, enn lettkledde og sexy menn.

Som en heterofil mann, innrømmer jeg lett at jeg til dels har glede av det, men det er jo der allikevel. Jeg skulle like å høre begrunnelse for hvorfor du mener det er oftere og hardere objektivisering av menn i spill.

Thorny skrev (14 timer siden):

Forskjellen er at menn, til tross for at det er fleste av dem som spiller disse spillene, ikke syter og klager.

Tja, det er jo en forskjell at jeg som mann aldri har trengt å oppleve uønsket seksuelt press eller oppmerksomhet, mens f.eks. min eldste datter har opplevd det mange ganger. Så det er kanskje en grunn til at menn ikke behøver å syte og klage heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...