Gå til innhold

Delta i en kort undersøkelse og vær med i trekningen av Oculus Quest 2!


Anbefalte innlegg

Spillskolen ved Høgskolen i Innlandet undersøker hvilke egenskaper ved et dataspill som kan bidra til dataspillavhengighet. Derfor trenger vi hjelp fra gamere til å svare på noen korte spørsmål. Undersøkelsen er 100% anonym og tar ikke mer enn ca. 10 minutter. Alle som er med, får tilbud om å være med i trekningen av Oculus Quest 2 256 MB VR-briller. 
Klikk her for å komme til skjemaet. På forhånd tusen takk!

Endret av ochaga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lol, skal svare på den. Men å undersøke hva som fører til spill avhengighet og premiere med noe man spiller med, er ikke det litt som å forske på alholisme og premien for å delta på undersøkelsen er ei tønne med sprit?

Kunne forresten ønske jeg bare for en gangs skyld så en undersøkelse som handlet om spill eller spill vaner som handlet om noe annet enn avhengighet....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, har besvart etter beste evne. Kunne godt ha tenkt meg en Quest 2 jeg, men har noen bemerkninger.

Desverre synes jeg en del av spørsmålene var formulert på en slik måte at jeg ikke tror dataene dere sitter igjen med vil gi så gode resultater.

hvor mange ganger om dagen tenker du på spill du har spilt?
Hvor mange ganger om dagen tenker du på når du kan spille?

begge spørsmålene krever nøyaktige tall, NØYAKTIGE, ikke fra så så mange, eller ca, ingen ting. Bare ett tall. Hvem i alle dager vet det? Svaret blir å putte fingren i lufta og ta ett helt tilfeldig tall. Her burde det vært alternativer med god slingring på alternativene.
 

Hender det at du undersøker om nye spill, eller hvordan det er å spille spill du allerede har? Snakker du med vennene dine eller andre om spill du har spilt, spill dere skal spille, eller hvordan spille spill?

Hvor mange ganger om dagen snakker du om eller undersøker du dette?

Igjen ønskes det ett eneste tall. Hvor mange ganger om dagen. Muligheten for å gi svar her, er igjen med på å skape en unøyaktighet i data.


Så siste spørsmålet jeg har en kommentar til

Hvor lenge er det siden første gangen du opplevde å ikke kunne spille et helt døgn?
Her har man i det minste muligheten til å velge noen alternativer som er:
sist mnd, 1-2 år, over 2 år.

De fleste som spiller spill er ikke lenger 9 år gamle, vi er 30-40-50 og eldre. Alternativene til spørsmålet gir lite mening.

Jeg håper dere får mange gode svar, jeg håper det kan brukes til noe fornuftig, jeg håper dette kan hende opp med å hjelpe noen som trenger det. Men hadde jeg vært veilederen deres, hadde jeg bedt dere gå tilbake å tenkt gjennom spørsmålene på nytt.

Men dere har likevel mine beste lykkeønskninger for prosjektet.


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...