Gå til innhold

Moderne Android telefon uten buet skjerm / avrundede hjørner og uten frontkamera i skjermen


Oly

Anbefalte innlegg

Jeg tvilhoder på min Samsung Galaxy S7 ettersom tilnærmet ingen moderne Android telefoner har rektangulære OLED skjermer lenger. Nå har det blitt veldig moderne med mobiler med avrundede kanter i hjørnene og frontkamera som vises i selve skjermbildet på toppen , noe jeg ikke er noen stor fan av.

Dette skyldes nok at mobilprodusentene klarer å fylle stadig mer av framsiden av mobilen med skjermareal, så jeg ser jo den.

Likevel foretrekker jeg mobilskjermer som er litt mer tradisjonelle dvs rektangulære, dette er for de når jeg spiller på telefonen så slipper jeg å se buing av skjerm, avrundede hjørner og et frontkamera på selve skjermbildet.

Er det noen nyere toppmodeller eller tilsvarende dere vet om som har disse kriteriene? Fordelen med nyere mobil er bluetooth 5 og usb-c port, samt bedre kamera osv.

Hvis min mobil ryker en dag, er det stor fare at jeg kjøper en "ny" Samsung Galaxy S7 igjen mye på grunn av mine personlige preferanser.

 

Endret av Oly
Skrivefeil i emnetittelen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se der ja, denne mobilen visste jeg ikke om. Den har både aux-inngang og spor for minnekort, må si meg imponert der.

Jeg la også merke til at skjermen var litt avrundet i hjørnene, men ikke mye avrunding her vel og merke. Skjermen har et størrelsesforhold på 21:9, så ved visning av 16:9 materiell så kan jeg bare få sorte linjer i begge ender, ergo skjule helt de avrundede hjørnene.

Ellers så reagerte jeg litt på at denne skjermen "bare" er 1080p, men dette har i praksis lite betydning ettersom dette er en 120hz skjerm.

Hvis telefonen min ryker, blir det nok heller en Xperia 5 II enn en brukt Galaxy S7. Hvis ikke det finnes andre alternativer enn dette som kan passe mine kriterier? 🙂

Endret av Oly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper som sagt på at Galaxy S7en min kan holde en stund til. En ting som jeg venter spent på er usb4 standarden. Usb4 skal ha innebygget støtte for DisplayPort standarden, leste rykter om at hdmi muligens også på sikt kan bli offisielt støttet i usb4 standarden. Med hdmi støtte i usb4 standarden, hvis dette skjer, kan en tro at man kun trenger en ledning som er usb-c på ene siden og hdmi på andre siden for å speile / vise bilde på TV-skjermen uten noen som helst forsinkelser (jeg hadde et hdmi adapter til en Galaxy S2 for lenge siden, var ikke spesielt vellykket).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Oly said:

Jeg håper som sagt på at Galaxy S7en min kan holde en stund til. En ting som jeg venter spent på er usb4 standarden. Usb4 skal ha innebygget støtte for DisplayPort standarden, leste rykter om at hdmi muligens også på sikt kan bli offisielt støttet i usb4 standarden. Med hdmi støtte i usb4 standarden, hvis dette skjer, kan en tro at man kun trenger en ledning som er usb-c på ene siden og hdmi på andre siden for å speile / vise bilde på TV-skjermen uten noen som helst forsinkelser (jeg hadde et hdmi adapter til en Galaxy S2 for lenge siden, var ikke spesielt vellykket).

Ting har skjedd litt siden S2 😅

USB-C har allerede video out helt uten delay.

Man kan strømme skjermbildet trådløst i dag nesten helt uten delay også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil det si 1080p@60hz gjennom mobilens usb-c port til TVens hdmi-port uten problemer? Jeg ble nok så skuffet av S2ens video muligheter at dette var noe jeg aldri sjekket opp i igjen.

Da kan en moderne mobil kombinert med et par bluetooth gamepader, emulatorer og rett type ledning til TV gjøre det mulig å ha retro-gaming hos kompisser med kun å bringe en moderne mobil og alt tilbehøret.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (13 minutter siden):

Man kan strømme skjermbildet trådløst i dag nesten helt uten delay også.

Er det noe spesiell fremgangsmåte for å gjøre det? Jeg har prøvd å strømme min S9 til tv via chromecast, men det er ikke brukandes. Hakk hakk lag lag. Men kan jo hende jeg gjør noe feil, derfor jeg spør. 🙂

Casting av innhold over til tv (YouTube, Telia osv) går helt fint, men nettleser og sånt? Nix. 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Oly said:

Vil det si 1080p@60hz gjennom mobilens usb-c port til TVens hdmi-port uten problemer? Jeg ble nok så skuffet av S2ens video muligheter at dette var noe jeg aldri sjekket opp i igjen.

Da kan en moderne mobil kombinert med et par bluetooth gamepader, emulatorer og rett type ledning til TV gjøre det mulig å ha retro-gaming hos kompisser med kun å bringe en moderne mobil og alt tilbehøret.

Jepp inga problem det

Dog til å retrogame med kompiser annbefaler jeg innkjøp av en Raspberry Pi som du installerer RetroPi på. Mye morro med en slik. Plugges rett i tven med HDMI og har 4 usb porter til stikker (støtter alle stikker) + bluetooth stikker. Fyrer ofte en Pi opp når det drikkes øl og slår aldri feil da med litt 4player mariokart 64 😅

 

 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, :utakt said:

Er det noe spesiell fremgangsmåte for å gjøre det? Jeg har prøvd å strømme min S9 til tv via chromecast, men det er ikke brukandes. Hakk hakk lag lag. Men kan jo hende jeg gjør noe feil, derfor jeg spør. 🙂

Casting av innhold over til tv (YouTube, Telia osv) går helt fint, men nettleser og sånt? Nix. 

Har aldri hatt behov for dette selv, men ser man på feks Samsung Dex virker det å være temmelig sømløst trådløst.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...