Gå til innhold

Ny strategi for TU Media: Mer kraft i de største merkevarene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei TU! Har tatt opp dette for over ett år tilbake med bakgrunn i mitt TEKNA medlemsskap over en generasjon. Det har kostet å være medlem og jeg har aldri sysselsatt TEKNA med personlige saker som medlem. Medlemskapet har gitt med Teknisk Ukeblad. Etterhvert har dere etablert digital plattform og stykket opp fagområder og da kreves jeg for nye betalingsordningen for å kunne lese. Gunstig for TU økonomisk, men "dobbeltbetaling" for de som betaler en høy medlemskontingent. Jeg gir gladelig fra med papirutgaven av TU, et svært kostnadsbesparende tiltak og samtidig miljøriktige, men jeg betaler ikke mer for digital tilgang som medlem på noe jeg har betalt over 30år. TU var høyst klar over problematikken og det skulle gis svar. Et svar som er uteblitt. Betyr det at TEKNA og TU har tatt høyde for at vi som har vært med å bygge opp organisasjonen fortsatt skal diskrediteres som lesere av TU dersom vi ikke tegner nye digitale abonnement? Vennlig gi et tydelig svar da det reelt står om TEKNA og TU vil fortsette å ha medlemmer og engasjerte lesere og bidragsytere! Mvh Ola E. Skrautvol

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Jan M M

Hei Ola,

Tekna og Nito eier Teknisk Ukeblad Media AS 50/50, og har valgt å gi papirutgaven av Teknisk Ukeblad til sine medlemmer som et av mange medlemsgoder. En digital utgave av bladet er også tilgjengelig for medlemmer.

TU Media er et uavhengig selskap, som driver journalistikk uten innflytelse fra eierne, og som må finansiere sin egen drift. Som før, er det meste av innholdet på tu.no åpent (og finansiert av annonser).

Høsten 2016 innførte vi i tillegg TU Ekstra, som en tjeneste for ansatte i norske teknologibedrifter som ønsker saker med innhold de kan lære av og dermed potensielt gjøre en bedre jobb. Mange i denne målgruppa er ledere eller økonomer, mange er Nito- eller Tekna-medlemmer. Vi har i dag opp mot 30 redaksjonelle medarbeidere som lager innholdet i Ekstra og som kun er åpent for betalende abonnenter. Dette må til for å finansiere satsingen. Medlemmer av ingeniørforeningene får en rabatt (som er en medlemsfordel).

Det er Nito og Tekna som beslutter og håndterer hva dere som medlemmer har som medlemstilbud. Men som medlem i Tekna får du altså ikke noe mindre enn før, TU Media tilbyr bare en ekstra tjeneste på toppen, som selvfølgelig er valgfri å abonnere på, og som du altså får rabatt på. Dersom du ønsker å bli abonnent, så følg denne lenken, legg inn medlemsnummeret ditt og motta 50 % rabatt: https://www.tu.no/ekstra/bestill

P.t. er det ikke mulig å bytte papirabo med Ekstra (digitalt abo), av grunnene som er nevnt over.

vh

Jan M Moberg

TU Media AS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...