Gå til innhold

xiaomi mi 11 kommer, noen som vet noe mer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OC-Freak skrev (16 timer siden):

Ett stykke bak andre toppmodeller også i drain tester. Virker ikke som om xiaomi har lykkes 100% med implementeringen av sd888. Samsung har klart det mye bedre, selv større batteri tatt i betraktning

Mye rart av tester der ute,  jeg har sett tester som kaller den samsung killer... men man får vel de svarene man ønsker utifra preferanser.

Jeg liker denne og batteribruk kan jo det komme fiks på, så da selger jeg min Samsung Note som jeg betalte 17000 for i september og som er i mine øyne en dritt telefon.

Endret av Amadeus2020
Lenke til kommentar

Har fått lekt meg med telefonen i et snaut døgn, og tenkte å gi noen kjappe tilbakemelding på opplevelser så langt. 

Fantastisk skjerm. 6,81" skjermen lever opp til forventingene. Første jeg gjorde var å få på 120Hz og sjekke at den kjørte 1440P oppløsning. Utrolig lysskarp og klar. (Kanskje beste på markedet..?) En drøm å se på filmklipp osv. Netflix, Disneyplus etc. 

Høyttalerne leverer også bra lyd. Visstnok samarbeid med Harmon Kardon, er nok mye en gimmick. Men det gir en utrolig god lyd. (Selvom jeg bruker trådløse headphones når jeg ser film/hører musikk uansett)

Super rask. Smidig og rask i bruk. Den nye snapdragon 888 prosessoren gjør jobben sin. Fungerer topp opp mot 5G "out of box" med Telia.

Batteriet virker å holde seg bra og er pålitelig, har testet den litt ekstra siste døgnet nå og enda ikke gått tom for strøm. Telefonen kom med 50% batteri når den ble åpnet, koblet på laderen og den var fyllt opp i løpet av kort tid. Lynrask lading!

Når det kommer til kamera så syns jeg den leverer enestående kvalitet, både på foto og film.

Alt i alt så syns jeg dette gir noe helt vanvittig valuta for pengene. Til denne prisen så tror jeg ingen konkurrenter klarer og nå opp, og den konkurrerer også mot langt dyrere telefoner. 

Når man i tillegg fikk med Xiaomi Mi Watch til en verdig av 1400,- kr og et par trådløse Xiaomi Mi True 2S til en verdi av 1100,-kr sp må dette sies å være et vanvittig godt kjøp.

 

Så over til det jeg var litt spent og usikker på. Det har jo vært mye snakk om "over heating", høyt strømforbruk osv. ved bruk av tunge oppgaver på telefonen. 
Jeg har enda ikke merket noe til dette. Har prøvd å kjøre mange apper samtidig, og testet litt "hard kjør" men ikke merket noe til de problemene som det står litt rundt om i ulike forum.
Det kan jo være visse spill, apps etc. som gjør det tungt for den. Men jeg har ikke vært borti dette enda. 

 

Kan absolutt anbefale denne til alle som ønsker en knallbra telefon til rundt 8000,- kr.

 

Lenke til kommentar
sir-alex skrev (7 timer siden):

Har fått lekt meg med telefonen i et snaut døgn, og tenkte å gi noen kjappe tilbakemelding på opplevelser så langt. 

Fantastisk skjerm. 6,81" skjermen lever opp til forventingene. Første jeg gjorde var å få på 120Hz og sjekke at den kjørte 1440P oppløsning. Utrolig lysskarp og klar. (Kanskje beste på markedet..?) En drøm å se på filmklipp osv. Netflix, Disneyplus etc. 

Høyttalerne leverer også bra lyd. Visstnok samarbeid med Harmon Kardon, er nok mye en gimmick. Men det gir en utrolig god lyd. (Selvom jeg bruker trådløse headphones når jeg ser film/hører musikk uansett)

Super rask. Smidig og rask i bruk. Den nye snapdragon 888 prosessoren gjør jobben sin. Fungerer topp opp mot 5G "out of box" med Telia.

Batteriet virker å holde seg bra og er pålitelig, har testet den litt ekstra siste døgnet nå og enda ikke gått tom for strøm. Telefonen kom med 50% batteri når den ble åpnet, koblet på laderen og den var fyllt opp i løpet av kort tid. Lynrask lading!

Når det kommer til kamera så syns jeg den leverer enestående kvalitet, både på foto og film.

Alt i alt så syns jeg dette gir noe helt vanvittig valuta for pengene. Til denne prisen så tror jeg ingen konkurrenter klarer og nå opp, og den konkurrerer også mot langt dyrere telefoner. 

Når man i tillegg fikk med Xiaomi Mi Watch til en verdig av 1400,- kr og et par trådløse Xiaomi Mi True 2S til en verdi av 1100,-kr sp må dette sies å være et vanvittig godt kjøp.

 

Så over til det jeg var litt spent og usikker på. Det har jo vært mye snakk om "over heating", høyt strømforbruk osv. ved bruk av tunge oppgaver på telefonen. 
Jeg har enda ikke merket noe til dette. Har prøvd å kjøre mange apper samtidig, og testet litt "hard kjør" men ikke merket noe til de problemene som det står litt rundt om i ulike forum.
Det kan jo være visse spill, apps etc. som gjør det tungt for den. Men jeg har ikke vært borti dette enda. 

 

Kan absolutt anbefale denne til alle som ønsker en knallbra telefon til rundt 8000,- kr.

 

får du Volte med telia?

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (11 minutter siden):

Da har det kommet tester av oneplus 9 pro.

https://www.gsmarena.com/oneplus_9_pro-review-2241.php f.eks

Kort oppsummert. lik batteritid (dvs ikke imponerende) som mi11, men ellers er mi 11 bedre og billigere på det meste (bedre skjerm, bedre kameraytelse osv).

ble svært skuffet over Oneplus lanseringen.    Oneplus 9 mangler til og med OIS og batteritiden er betraktelig dårligere en Oneplus 8T.  jeg står på kanten mellom 8T og Xiaomi Mi 11.   Venter bare på fler norske tilbakemeldinger på batteri og varme før jeg tør å slå til.  kan leve med OK batteritid da den lader så raskt. men er det 3t SOT som mange sier på nett tar jeg heller å Oneplus 8t med god batteri og skjerm men bare OK kamera

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar

mi 11 pro og ultra annonseres 29. mars.

Forventer høy pris. Men kommer med samsung sin nye ISOCELL GN2 kamerabrikke. Første telefon i 2021 som faktisk vil gi merkbar forbedring i kameraresultater? Jeg er faktisk svært interessert i resultatene fra denne brikken.

Kommer også med periskopkamera for zoom, noe som få andre telefoner har kommet med i 2021.

Forventer dog at telefonen er ganske lik mi11 ellers, er snakk om en liten gimmick skjerm på baksiden ved siden av kameraene også.

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (23 timer siden):

mi 11 pro og ultra annonseres 29. mars.

Mogleg design for Mi 11 Pro:

ErOx2ldXYAIrvxZ?format=jpg&name=large

Og Ultra:

Xiaomi-Mi-11-Ultra-1.jpg

Om kamerahumpen blir like stor og skarp som i denne lekkasjen, blir det ein dealbreaker for min del når det gjeld Ultra:

Spoiler

Xiaomi_Mi_11_Ultra_Video_Leak_6.jpeg

Interessant at Pro ser ut til å ha fleire kameralinser enn Ultramodellen om dei lekka bilda held vann. Er nok elles rimeleg å anta at begge får betre kamera og generelt heftigare specs enn basismodellen. Lite info å oppdriva om Pro fortsatt, mens Ultra visstnok får 67 W lading (såvidt kjappare enn Oneplus 9-serien). Praktisk nok kjem lanseringa ein dag før Oneplus 9-serien blir tilgjengeleg. Tenker eg ser an om Xiaomi kjem med ein Oneplus-killer neste veke før eg evt. trykker kjøp. Med tanke på kor nærme den vanlige Mi 11 er til Oneplus 9 Pro, med 2-3000 kr lågare pris, har desse oppgraderte versjonane potensiale til å bli årets heftigaste allround-modellar.

Endret av MKap
Komprimert med spoiler.
Lenke til kommentar

I følge lekkasjer er hovedkamera det samme. Pro modellen får dog ikke periskop zoom kamera. Godt mulig pro får ett macro kamera i tillegg, mange produsenter liker å slenge med en 2mp eller 5mp macro modul.

Min favoritt telefon hadde vært mi 11 ultra, bare med litt rimeligere prosessor slik at prisen ikke blir så høy. SD870 f.eks, eller muligens en SD775 som kommer snart.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Pro ser ut til å få same design som standardvarianten, utover at blitsen er flytta til sida frå kamerahumpen. Pro får IP68-rating, betre kamera, betre varmehåndtering, større batteri og raskare lading: 67W kabla og 80W trådlaust. Ser ut som Xiaomi har tatt blåkopi av ladestasjonen til Oneplus for trådlaus lading.

Prisar for Pro blir ¥4999 (CNY) for 8/128 GB, ¥5299 for 8/256 GB og ¥5699 for 12/256 GB.

Designet til Ultra ser ut til å stemma med bilda som er lekka tidlegare. Så langt har dei brukt mykje tid på kameraet. Ser ikkje ut som det er store forskjellar frå Pro utover kameraet, med unntak av gimmickskjermen på baksida og ein versjon i keramisk materiale.

Ultra får prisar på ¥5999 for 8/256 GB, ¥6499 for 12/256 GB og ¥6999 for 12/512 GB.

Mi 11 skal visstnok vera ein spesielt tynn og lett telefon. 6,55 tommer AMOLED-skjerm. Ser ut som ein flaggskipkiller med gode, men litt svakare specs enn toppmodellene.

Det kom for øvreg nokre smartklokkar til eit par hundrelappar.

Salet av dei nye produkta startar 16. april. Usikker på gjeld globalt eller kun i Kina.

Presentasjonen er avslutta, men det skal visstnok presenterast fleire produkt i morgon.

Endret av MKap
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...