Gå til innhold

Sikre seg ved privatkjøp over nett


Anbefalte innlegg

Hei!

hvordan kan man sikre seg at man får varen, eller refundert kjøpesummen dersom varen ikke svarer til beskrivelsen ved kjøp på f.eks Finn.no ?

Hvordan skape tillit mellom to partner som i utgangspunktet ikke har noen tillit til hverandre? Husker at finn.no hadde en tredjepartsløsning, som nå er nedlagt. Ser mange bruker postoppkrav, men eneste du er sikret da er jo at du har fått en pakke. Du vet fortsatt ikke hva den inneholder!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste måten som har et snev av sikkerhet er personlig oppmøte, og sjekke varen før kjøp.

 

Det nest beste vil være å be om bilder av produktet fra flere vinkler, nærbilder etc. som gir deg en viss forsikring av at selger faktisk har produktet hen prøver å selge.

For min egen del føler jeg meg mer trygg på vipps enn postoppkrav siden jeg da gjerne får fullt ekte navn og tlf nr hvis det skulle være noe i ettertid. Et kontonr som man kan få ved postoppkrav vil ikke hjelpe noen ting om ikke politiet tar tak i saken.

 

Med det sagt har jeg stort sett stolt ganske blindt på finn selgere, og har blitt lurt et fåtall ganger. Kan jeg bekrefte hvem selger er med navn og tlf fra vipps. Samt finne de på sosiale medier føler jeg meg ganske trygg og har med denne informasjonen klart å få refusjon for de handlene hvor jeg har blitt forsøkt lurt.

 

Nettkjøp mellom private vil aldri være 100% sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har noen regler som jeg følger når jeg kjøper over finn. Jeg kjøper aldri for mer enn det jeg kan tåle hvis pengene blir tapt. Jeg ser om brukeren er verifisert og hvor lenge han/hun har vært på finn og om karakterer er gode. 

Hvis produktet mangler bilde så ber jeg om det. 

Har vært på finn i 15 år nå, aldri vært svindlet. Har også solgt mange ganger og det går alltid fint, jeg ber om forskuddsbetaling før jeg sender, folk stoler på meg selv om jeg har utenlandsk navn. Men jeg prøver å være så ærlig som mulig i annonsen så kjøperen føler seg trygg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...