Gå til innhold

Lønnstabell - Oslo Kommune


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er sykepleier og fikk tilbud fra Oslo Kommune hvor det står: «Lønnsrammealternativ 2614 Lønnstrinn 44». Jeg har 6 års ansiennitet.

Etter å ha sett på lønnstabell fra Oslo Kommune forstår jeg at lønnsrammealternativ 2614 og 6 års ansiennitet fører til lønnstrinn 40, ikke 44.

Jeg spurte dem om det var feil i kontrakten og de sa at det er riktig. Alle sykepleiere hos dere har lønnsrammealternativet 2614, men de kan tilby meg lønnstrinn 44. Lønnsrammealternativet skal fortsatt være 2614.

Jeg trodde dette ikke var mulig?

 

Fra https://www.oslo.kommune.no/jobb-i-oslo-kommune/#gref :

image.png.9c4a6814dd596e1aed70a71efe801725.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kudos for å være såpass redelig med arbeidsgiver, og jeg skjønner at du stusser. Du kan jo evt sjekke med lønn i Oslo (UKE) bare for å få en bekreftelse. Og det er sikkert lurt også, for skulle det vise seg i ettertid at du fikk for mye lønn, så må vel det tilbakebetales uansett. Hvis både arbeidsgiver og UKE sier du skal ha den lønna der, da må det vel være greit. 

 

Endret av GiaMahan
Lenke til kommentar

Oslo kommune har ein heilt eigen avtale som eg ikkje kjenner god nok. Eg kan derfor ikkje svare på kvifor du som sjukepleiar skal ha lønnsrammealternativ 2614 når ein plukker lønnstrinna frå lønnsrammealternativ 2618.

Men lønnsramma viser kva som er den lavaste lønna som partane har blitt einige om at ein kan tilby i lønn til tilsette som oppfyller bestemte vilkår.
Det er alltid rom for å tilby høgare lønn om det er behov for det, så lønnsramma er berre ei nedre grense for lønn.
Det kan være fordi arbeidstakaren har litt meir kompetanse enn det som er minimumskravet, eller at det er nødvendig å tilby høgare lønn for å få tak i ny arbeidstakarar.

Sjølv om det er lov til å betale meir i lønn så har ein ofte interne rutiner for kor mykje meir i lønn ein kan tilby før lønna blir så høg at den står i sterk kontrast til andre stillingar. Det er derfor det er vanleg å lyse ut at stillinga er lønna f.eks. etter LT 40-44. Som då betyr at ein arbeidstakar som er akkurat kompetent nok til å få jobben skal ha minst lønnstrinn 40, men at det er forhandlingsrom opp til lønnstrinn 44. Dette vil då ofte i realiteten være eit lønnstak for vanlege arbeidarar om ein skal følge prinsippet om at leiaren skal ha høgare lønn enn dei ein er leiar for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...