Gå til innhold

Er det forskjell på vanlig hvit og ambient white?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (1 time siden):

Er det color ambient eller white ambient? På førstnevnte kan du velge mellom 16,7 millioner farger mens på white ambient kan du kun velge hvitt eller gulaktig lys.

Som du er inne på spørs det litt hvilket rom det skal brukes i. Jeg synes det er liten vits i å bruke color ambient i gangen for eksempel.

Color er jeg ikke helt solgt på enda. Kjøpte noen rimelige fra IKEA just for lulz, men ser ikke helt behovet for color.

Utgangspunktet er neste oppgradering som er gang, har nå HUE på soverom i taklampen.

De er ren white, så da er det om det har noe for seg å swappe ren white til gang og ha ambient white på soverom. Er jo dobbel pris, klarer liksom ikke helt se hvilke fordeler det skal ha, derfor jeg spør :)

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Er det forskjell på vanlig hvit og ambient white?
  • 4 måneder senere...

Hue ambiance har temperatur men ikke farge (vel, det er farge - men da i form av temperatur på lyset). Pærer som er låst til et fast kelvin (temperatur) er ikke en god ting og bør styres unna. Jeg har selv flest farge-pærer, og enkelte ambience (2400K-6000K).

Farger brukes ikke så ofte, men genialt når man vil lage litt stemning (eller når man kobler lysene til HDMI sync box).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...