Gå til innhold

Selge bolig før prosessen har startet?


Gjest 6b194...d98

Anbefalte innlegg

Gjest 6b194...d98

Hei.

Min kone og jeg har kjøpt en ny leilighet sentralt på østlandet, som skal stå ferdig til høsten. Tanken har vært å legge ut vår enebolig for salg ila våren/tidlig sommer, så vi har foreløpig kun hatt étt møte med megler hvor det ble foretatt verdivurdering av vår bolig, samt gitt en pris på oppdraget.

Det som har skjedd nå, er at vi har fått et bud direkte til oss, på prisantydning. Megler skulle i utgangspunktet ha ~ 100.000 for oppdraget, men sier at dersom vi velger å selge til denne personen, vil det kun koste oss 18.000 for papirarbeidet gjennom meglerfirmaet, da megleren egentlig ikke har gjort noen ting.

I tillegg er denne budgiveren villig til å sette en overtagelse som harmonerer med vår overtagelse til høsten.

Sånn jeg ser det, så vil vi spare ca. 80.000 i meglerutgifter, samt at vi slipper en del styr med tanke på visninger etc. På den andre siden vil noen sikkert hevde at man går glipp av en evt budkrig, og større fortjeneste.

Jeg har gjort meg opp noen tanker selv, men hadde vært interresant å høre hva andre tenker.

Hva ville du gjort? 

Anonymous poster hash: 6b194...d98

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo umulig å si sikkert. det kan slå begge veier. Hus står lenge i mitt distrikt og de må fjerne tas ned og annonseres på nytt gjerne en og to ganger. Og hver måned huser står på vent så koster det vanligvis penger.

Jeg regner med dere ba om tilbud fra flere meklere slik at dere kan bekrefte at antydningen er nøyaktig?

Prøv å få et overslag om hvor lenge denne hustypen og prisjiktet kan forventes å stå for salg i dette området også regner du det mot det du "kanskje" vil tape på å selge fort.

Lenke til kommentar
Gjest 6b194...d98 skrev (3 timer siden):

som skal stå ferdig til høsten

Ikke alltid boliger blir ferdig til estimert tid, så da spørs det hvor villig kjøper er til å utsette overtagelse om byggingen blir utsatt

Finlese kjøpskontrakten for å finne ut om det er satt en endelig dato, eller siste frist, ellers kan dere ende opp med å bruke noen tusener på hotell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...