Gå til innhold

Litt nybegynner her


Anbefalte innlegg

Jeg begynte å trene litt styrke når jeg var rundt 15 år, men jeg vokste nesten ingenting for mange mange år, men så plutselig i 30-årene har jeg da vokst litt da, men spiser fremdeles normal mat når jeg er sulten og det jeg har lyst på og sånt og så trener jeg hver muskelgruppe hver dag istedet for å ta hviledager, hvordan bør jeg spise egentlig for å få litt lavere fettprosent, lite fett og bare grønnsaker?

WIN_20210130_21_00_29_Pro.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trikset ligger i å spise mindre enn hva kroppen forbrenner om du ønsker mer definerte muskler / mindre fett. Enda et protip er å spise mat som kroppen lett kan fordøye og som har mye kostfiber. Dette er gjerne organisk mat som salat og grønnsaker. Kostfiberen vil gjøre at du føler deg mett i lenger periode enn hva raske karbohydrater vil. For å bevare musklene/gainza er det viktig med proteiner også. Dette får i deg mye av gjennom bl.a. kylling, bønner, egg og havre. I motsetning til bulking  så er det ikke sikkert at du legger på deg så kjempemye muskler nå som du ønsker lavere fettprosent, men musklene vil bli mye tydeligere. Lav fettprosent vil gi deg et mer atletisk utseende og har flere gode helsefordeler.

Masse lykke til 💪💪💪

Med vennlig hilsen,

Røver

Roever.no 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Roever.no skrev (På 1.2.2021 den 11.31):

Trikset ligger i å spise mindre enn hva kroppen forbrenner om du ønsker mer definerte muskler / mindre fett. Enda et protip er å spise mat som kroppen lett kan fordøye og som har mye kostfiber. Dette er gjerne organisk mat som salat og grønnsaker. Kostfiberen vil gjøre at du føler deg mett i lenger periode enn hva raske karbohydrater vil. For å bevare musklene/gainza er det viktig med proteiner også. Dette får i deg mye av gjennom bl.a. kylling, bønner, egg og havre. I motsetning til bulking  så er det ikke sikkert at du legger på deg så kjempemye muskler nå som du ønsker lavere fettprosent, men musklene vil bli mye tydeligere. Lav fettprosent vil gi deg et mer atletisk utseende og har flere gode helsefordeler.

Masse lykke til 💪💪💪

Med vennlig hilsen,

Røver

Roever.no 

 

hihi takker så mye for hjelpen!

Lenke til kommentar

Få i deg nok proteiner, men litt mindre kcal enn du trenger, hver dag over lengre tid, samtidig som du trener like mye. 

Spis ren mat, rikelig med grønnsaker og ligg unna godis og drittmat, men unn deg det en dag i uka feks for å mette suget. 

Et godt tips er å få inspirasjon fra veganske måltider, feks finnes det bønne/linse pastaer, som inneholder 20-40% protein, bytt ut vanlig pasta med dette. 

 

 

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (10 minutter siden):

Få i deg nok proteiner, men litt mindre kcal enn du trenger, hver dag over lengre tid, samtidig som du trener like mye. 

Spis ren mat, rikelig med grønnsaker og ligg unna godis og drittmat, men unn deg det en dag i uka feks for å mette suget. 

Et godt tips er å få inspirasjon fra veganske måltider, feks finnes det bønne/linse pastaer, som inneholder 20-40% protein, bytt ut vanlig pasta med dette. 

 

 

 

Fiser man ikke veldig mye av belgfrukter da ;(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...