Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva synes dere mannfolk om damer som ikke shaver?


Gjest 0e081...7f3

Anbefalte innlegg

Gjest 0e081...7f3

Sånn helt ærlig.

Det har igjen blitt "in" for kvinner å la håret gro. Ben, armhuler, kjønnsorgan, øyenbryn osv.

På Kvinneguiden trender det en tråd nå hvor så og si alle som svarer sier at mannen deres ikke bryr seg det døyt om at de lar kroppshåret gro, og at de faktisk foretrekker det fremfor at de shaver. 

Er det virkelig sånn?

Anonymous poster hash: 0e081...7f3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat som damer synes det er greit at menn ser nogenlunde stelte ut så synes vel de fleste menn at damer også bør gjøre det. Men at det til en hver tid skal være shavet er ikke nødvendig for min del. Når det gjelder underlivet så synes jeg det er helt greit med en liten busk. Bedre det en glattbarbert.

Endret av mr.wolf
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har vel til dags dato aldri barbert meg fordi JEG vil det, men fordi samfunnet og menn forventer det av meg. Helst vil jeg bare la håret under armene være på sommeren (sliter med voldsom kløe i etterkant av barbering også, og nei ingen verdens produkter hjelper mot det), men for å unngå kvalme blikk fra både menn og kvinner så tar jeg høvelen fatt. 

Drømmen hadde vært å møtt en fyr som ikke misliker kroppens naturlige form, altså ikke ha noe imot verken hår under armene, mellom beina eller på leggene, men har skjønt at det bare er en drøm. Disse mennene finnes, men de er så sjeldne at man kan rett og slett ikke regne med at man møter de. 

Har for øvrig møtt kun èn mann som ikke har noen preferanse på området. Mistenker at han ikke var helt ærlig, men så hadde ikke denne mannen noe krav eller preferanser til noe som helst her i verden... Enkel sjel med andre ord. Og kjedelig. 

Endret av Lakrisen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjønnshår har jo sine fordeler - ved at det transporterer vekk fuktighet og derfor er mer hygienisk. Napping av øyenbryn og påtegnede/fremhevede/falske/altmuligrart syns jeg ser utrolig dumt ut. Spesielt når det er tegnet på falske øyebryn. 

Hår under armene har også sine fordeler. Det er ikke så ofte man ser under armhulen til folk uansett. 
På bein.... norske jenter er som regel blonde, og har lyst hår på beina. Så det er ikke så fremtredende. 

Det blir vel en trend å la håret gro for dere damer også snart. Trender kommer å går. Sist bush var populært var vel på 1970-80 tallet. Så velkommen tilbake. 😜 (hei hei til skabben også.. hehe)

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (5 minutter siden):

Kjønnshår har jo sine fordeler - ved at det transporterer vekk fuktighet og derfor er mer hygienisk. Napping av øyenbryn og påtegnede/fremhevede/falske/altmuligrart syns jeg ser utrolig dumt ut. Spesielt når det er tegnet på falske øyebryn. 

Hår under armene har også sine fordeler. Det er ikke så ofte man ser under armhulen til folk uansett. 
På bein.... norske jenter er som regel blonde, og har lyst hår på beina. Så det er ikke så fremtredende. 

Det blir vel en trend å la håret gro for dere damer også snart. Trender kommer å går. Sist bush var populært var vel på 1970-80 tallet. Så velkommen tilbake. 😜 (hei hei til skabben også.. hehe)

 

Veldig tvilsomt. Er noen kroppsaktivister i sosiale medier som prøver å få det akseptert, men de blir kasta på bålet med en gang. Like mange kvinner som menn som hater kroppshår på kvinner, dessverre. Det er faktisk mer akseptert å være tjukk enn det er å ha kroppshår. Jeg vil si at det "ikke teller" når man har kroppshår som er usynlig, altså blonde, korte hår. Man ser jo tilnærmet hårløs ut. Det er jo ikke noe å reagere på i det hele tatt. Men kan skjønne at når jeg drar frem mine legger med mørke, lange hår at de fleste menn tenker "æsj". Jeg syns bare det er synd, for jeg gjør ikke det selv.... Nå opplever jeg dog at kvinner er like ille på dette området. Har hatt noen samtaler om dette med mine kvinnelige kollegaer og jeg har ikke møtt noen med samme tankegang som meg selv, nemlig likegyldighet til kroppshår. Alle fjerner det og liker det ikke på andre heller. 

Lenke til kommentar

Kan også legge til at stort sett så inspiserer ein ikkje kvinnens armhuler, leggar eller skritt ved fyrste møte.

Når ein har blitt kjent og forelska så er det ikkje like nøye med det reint kroppslege. 

Unntaket er når ein blottlegger sin seksualitet berre iført ein liten bikini. Då vil det være mest attraktivt om kroppshåra er frisserte, at kroppen er slank men formfull, at hodehåret er langt og skinnande, osv. 

Av kroppshår så er det nok armhulehår som er det flest menn har problem med, men det er forskjell på heilt glatt, litt hår som berre vises når ein løfter armane, og armhulehår som stikk fram også når ein står med overarmane i normal positur. 

Lenke til kommentar

Har til gode å se ei dame under 50 i virkeligheten som ikke shaver armhulene. Det med hår i skrittet har jeg også til gode å oppleve (i hvert fall i store mengder, er vell få kvinner som lar det gro noe veldig). Hadde jeg opplevde det hadde jeg nok synes det var kult litt som å se en enhjørning, men håper da det er litt stelt og ikke full afro. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (39 minutter siden):

Hår under armene på kvinnfolk er ufyselig og skikkelig turn-off.

Joda dere kan si at det er naturlig så mye dere vil. Det er naturlig å ikke tørke seg i rævva og ikke bruke deodorant også. Tror ikke det ville falt godt i smak hos kvinnfolka om vi mannfolk slutta med det.

Det er forskjell på naturleg og uhygienisk. Hår er ikkje uhygienisk i seg sjølv. 

Det er langt meir attraktivt med ei hårete dame som er rein og velstelt, enn ei glattbarbert dame utan eit hår som ikkje har vaska seg. Så spørsmålet om hygiene blir litt på sidelinja. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
57 minutes ago, Groovy Gorilla said:

La det gro. Hvis guttungene ikke liker det finn deg ekte mannfolk.

 

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24899151/ina-25-lot-haarene-gro-faar-trusler

Det er skikkelig drøyt å komme med dødstrusler for slikt.

Jeg synes hårete legger og hår under armene på kvinnfolk er fælt å se på, men det er min mening, og jeg kommer aldri til å be noen tilpasse seg mine meninger.

Så da forventer jeg at disse kvinnfolka heller ikke krever at alle skal synes dette er vakkert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 763d0...c51
Tåkefyrste skrev (4 timer siden):

Det er skikkelig drøyt å komme med dødstrusler for slikt.

Jeg synes hårete legger og hår under armene på kvinnfolk er fælt å se på, men det er min mening, og jeg kommer aldri til å be noen tilpasse seg mine meninger.

Så da forventer jeg at disse kvinnfolka heller ikke krever at alle skal synes dette er vakkert.

Det er forskjell på å syns det er vakkert og å akseptere det. Det høres ikke akkurat ut som du aksepterer det og er veldig opptatt av å formidle hvor grusomt du syns det er, og da tipper jeg du er en av de som gir stygge blikk, stikker fingeren i halsen og lignende for å vise hva du føler og mener. Syns DET er mer ufyselig. 

Anonymous poster hash: 763d0...c51

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Guest 763d0...c51 said:

Det er forskjell på å syns det er vakkert og å akseptere det. Det høres ikke akkurat ut som du aksepterer det og er veldig opptatt av å formidle hvor grusomt du syns det er, og da tipper jeg du er en av de som gir stygge blikk, stikker fingeren i halsen og lignende for å vise hva du føler og mener. Syns DET er mer ufyselig. 

 

Tipp hva du vil, men du tipper feil.

Hvordan kan jeg ikke akseptere det? Det er jo ingenting jeg kan gjøre noe med. Og nei, jeg kommer ikke til å fortelle en tilfeldig person at jeg synes noe er stygt med mindre jeg blir spurt direkte.

Det virker som du tror at bare fordi man ikke synes dette er vakkert så går man rundt og forteller folk hva man mener om dem. Jeg kan si det her inne på generelt grunnlag, men jeg ville aldri postet det på noens personlige instagram. Det hadde vært ufint.

Tror du jeg går rundt å stikker fingeren i halsen min mens jeg ser på tilfeldige folk på gata? Hva i all verdens slags tankegang er det? Høres ut som du kommer rett fra kvinneguiden for å være ærlig.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...