Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Viktigheten av beskrivende titler på tråder


Anbefalte innlegg

Jeg holder for tiden med opprydning her i Skole og leksehjelp-kategorien. Noen tråder blir flyttet til mer passende steder, dobbeltråder skjules og noen innlegg slås sammen.  Jobber også for tiden med å endre noen titler på tråder, slik at disse blir mer beskrivende. Vil i samme anledningen komme med følgende oppfordring: 

Når du lager en tråd, er det viktig med et god og beskrivende tittel. Bare for å ta et tenkt eksempel.  En trådtittel som for eksempel "Jeg trenger hjelp med statistikk" er forsåvidt en bedre tittel enn " jeg trenger hjelp raskt", men om du kan spesifisere hva du innen statistikk du trenger hjelp til, så konkret som mulig, så vil det være enda bedre, for eksempel om hvordan tolker en en Mann Whitney U eller når man bruker en parametrisk eller ikke-parametrisk test osv. 

Gode titler gjør at folk som googler diverse fagrelaterte spørsmål lettere finner forumet vårt, som gjerne har samme type spørsmål  som akkurat deg finner trådene og får nytte av de evt. gode svarene der får her. Gode titler gjør at nettopp du selv øker sjansene for å svar på nettopp ditt lekseproblem, fordi de som kan noe om emnet lettere ser at dette er tråd han/hun kan svare på. En god tittel innholder gjerne faget man trenger hjelp i, og undertemaet + evt problemstilling. 

Et annet godt tips er også beskrive så tydelig som mulig i førsteinnlegget hva du du trenger hjelp til, ikke bare legge ut oppgaven uten noe forklaring på hva du lurer på. Nevn også hvordan du evt. har prøvd å løse problemet selv. Sist men ikke minst, du får så mye  mye mer utav dette forumet også hvis du ber om hjelp til å forstå hvordan du skal få til det du strever med, i stedet for å be om fasit.

Ta gjerne kontakt på PM/rapporter innlegg om du trenger hjelp til å skrive en god tittel, eller om du har gode tips til bedre tittel på enkelte tråder. 

Takk til dere som allerede skriver gode titler og gode førsteinnlegg, og dere som bidrar med hjelpe andre brukere her på forumet. Dere settes pris på!

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...