Gå til innhold

Polygami er forbudt ifølge grunnloven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikkesidet skrev (32 minutter siden):

polygami er vederstyggelige gjerninger og lovløshet tiltar og dommedagsprofetier som gir et håp om en kommende utfrielse

Polygami er ikke eksisterende med unntak av importert fåtall arabere.

Men vi har mye løse forhold, samboere og skilsmisser. Aviser som VG og Dagbladet har idiotiske agurk pluss nyheter som -5 tegn på at du bør skille deg, ekstra ekstra.

Lenke til kommentar
ikkesidet skrev (37 minutter siden):

polygami er vederstyggelige gjerninger og lovløshet tiltar og dommedagsprofetier som gir et håp om en kommende utfrielse

 

Mormonere er uenige i den tolkningen. Det samme er andre kristne tolkninger. Deres religiøse overbevisninger er like gyldige som envher annen religion. Foruten det, så har polygami vært svært behjelpelig for videreføring av menneskeheten etter desperate, krigstunge tider. Det var bedre at mange kvinner ble gravide med de fåtalls mennene som ble igjen etter krigføring? Eller skal ikke mennesket forplante seg og få barn slik bibelen også hevder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
anon_83104 skrev (21 timer siden):

 

Mormonere er uenige i den tolkningen. Det samme er andre kristne tolkninger. Deres religiøse overbevisninger er like gyldige som envher annen religion. Foruten det, så har polygami vært svært behjelpelig for videreføring av menneskeheten etter desperate, krigstunge tider. Det var bedre at mange kvinner ble gravide med de fåtalls mennene som ble igjen etter krigføring? Eller skal ikke mennesket forplante seg og få barn slik bibelen også hevder?

sex slaveriet, ja det fins. 

Bibelen Dommedagprofetier  salme 37:35-38: Det vil være slutt på voldshandlinger. De vil kunne gå overalt når som helst på døgnet uten å være redd for at noen skal gjøre deg noe. De onde vil være borte.  det er utfrielse

Lenke til kommentar
ikkesidet skrev (På 22.9.2021 den 17.52):

fordi det fins tvang ekteskap og pedofil i polygami. Det er straffbart

 

Det gjør det jo i monogame ekteskap også. Kanskje ikke i vår vestlige verden, men i enkelte land i Europa, så planlegges ofte ekteskap.

Og i Europa i gamle tider så ble kongelige giftet bort som 10-12 åringer..

Dette har null med religion å gjøre annet enn at Abrahams religioner tillot flere koner.

Det har mye mer å gjøre med tradisjonelle årsaker og kultur.

Og jeg mener det er feil av oss å hate andre levemåter og tro at vi selv er så perfekte..

En Beduin familie i Sahara med to koner legger mye mindre klimaavtrykk... De lever sparsomt og av naturen... Og mye ved de og levemåte misforstår vi med vårt syn.. og på mange måter lever de bedre enn vi gjør.

Det fungerer for de.. Så la de leve slik...

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 30.9.2021 den 16.03):

Det gjør det jo i monogame ekteskap også. Kanskje ikke i vår vestlige verden, men i enkelte land i Europa, så planlegges ofte ekteskap.

Og i Europa i gamle tider så ble kongelige giftet bort som 10-12 åringer..

Dette har null med religion å gjøre annet enn at Abrahams religioner tillot flere koner.

Det har mye mer å gjøre med tradisjonelle årsaker og kultur.

Og jeg mener det er feil av oss å hate andre levemåter og tro at vi selv er så perfekte..

En Beduin familie i Sahara med to koner legger mye mindre klimaavtrykk... De lever sparsomt og av naturen... Og mye ved de og levemåte misforstår vi med vårt syn.. og på mange måter lever de bedre enn vi gjør.

Det fungerer for de.. Så la de leve slik...

Religiøse ledere som gjorde seg til talsmenn  for den nye moral for at det burde være lettere å oppnå polygami, homoseksuelle , barnebrud og så videre.

1.Mosebok 1:28 og 2:24 Har I ikke lest at han ( Jehova) som skapte dem fra begynnelsen av skapte dem til mann og kvinne og sa: Derfor skal mannen forlate far og mor og holde seg til sin hustru og de to skal være ett kjød. Så er de da ikke lenger to men ett kjød.( Matt 19:3-6)

Lenke til kommentar
ikkesidet skrev (1 time siden):

Religiøse ledere som gjorde seg til talsmenn  for den nye moral for at det burde være lettere å oppnå polygami, homoseksuelle , barnebrud og så videre.

1.Mosebok 1:28 og 2:24 Har I ikke lest at han ( Jehova) som skapte dem fra begynnelsen av skapte dem til mann og kvinne og sa: Derfor skal mannen forlate far og mor og holde seg til sin hustru og de to skal være ett kjød. Så er de da ikke lenger to men ett kjød.( Matt 19:3-6)

Det har mer med menneskerettighetene og utvikling i samfunnet å gjøre.

Lavalderen var tidligere i Norge også før...

Først når samfunnet fikk lover og rettigheter så kom ting på plass. Folk gifter seg ikke lenger som 14-15 år.

Problemet idag er heller at damer føder barn for sent i livet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gouldfan skrev (På 4.10.2021 den 17.25):

Det har mer med menneskerettighetene og utvikling i samfunnet å gjøre.

Lavalderen var tidligere i Norge også før...

Først når samfunnet fikk lover og rettigheter så kom ting på plass. Folk gifter seg ikke lenger som 14-15 år.

Problemet idag er heller at damer føder barn for sent i livet.

Skal du være bøssebære ?  det tror jeg ikke.

Stakkars is kvinner angrer vil kommer hjem men de blir sex slaverier her i norge og polygami.

stortinget er så dumme  snart trenger vi ikke dem. Vi trenger dommedag. Nå med en gang.

Lenke til kommentar
ikkesidet skrev (4 timer siden):

Skal du være bøssebære ?  det tror jeg ikke.

Stakkars is kvinner angrer vil kommer hjem men de blir sex slaverier her i norge og polygami.

stortinget er så dumme  snart trenger vi ikke dem. Vi trenger dommedag. Nå med en gang.

Var bøssebærer sist i Operasjon Dagsverk eller en frivillig organisasjon.. Men det er en mannsalder siden.

Ellers skjønner jeg ikke så mye av det du sier. Jeg er ikke enig i hatet mot muslimene, og Isis eller slike lignende terrorisme er vel mindre enn https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Parts_per_million av alle normale praktiserende muslimer og Breivik og Manshaus har vel sammenlignet lite å gjøre med nordmenn eller kristne?

Derimot kan man si at de har mye annerledes kultur enn oss kvinnesyn, syn på homofile og tvekjønnede etc

Men det kan man jo si om både norske "kristne" og jv også.....

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 20.10.2021 den 16.28):

Var bøssebærer sist i Operasjon Dagsverk eller en frivillig organisasjon.. Men det er en mannsalder siden.

Ellers skjønner jeg ikke så mye av det du sier. Jeg er ikke enig i hatet mot muslimene, og Isis eller slike lignende terrorisme er vel mindre enn https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Parts_per_million av alle normale praktiserende muslimer og Breivik og Manshaus har vel sammenlignet lite å gjøre med nordmenn eller kristne?

Derimot kan man si at de har mye annerledes kultur enn oss kvinnesyn, syn på homofile og tvekjønnede etc

Men det kan man jo si om både norske "kristne" og jv også.....

 

I år er det barnebrud, neste år blir det Polygami ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gouldfan skrev (På 22.10.2021 den 2.58):

Jeg tror ikke Polygami er særlig utbredt i Norge.

Problemet er mer mye skilsmisser, og her er ikke muslimer overrepresentert da dette er mot deres kultur på godt og vondt.

hva med bekjempe mot korrupte . Det kan være industri, politikere, politimann, religion, buss eller taxi sjåfør ?????? 

Lenke til kommentar
ikkesidet skrev (50 minutter siden):

hva med bekjempe mot korrupte . Det kan være industri, politikere, politimann, religion, buss eller taxi sjåfør ?????? 

Det er jo i Norge vi må gå utifra. I Norge tror jeg aldri jeg har opplevd korrupsjon, ikke på biblioteket, hos politiet eller doktor, ikke av prest eller taxisjåfør.

Men jeg forstår at andre land som østeuropeiske og Russland sliter med sånt....

Må betale deg fram under disken for å kjøpe medisin, ta drosje eller betale svart parkeringsavgift osv

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 8.11.2021 den 15.58):

Det er jo i Norge vi må gå utifra. I Norge tror jeg aldri jeg har opplevd korrupsjon, ikke på biblioteket, hos politiet eller doktor, ikke av prest eller taxisjåfør.

Men jeg forstår at andre land som østeuropeiske og Russland sliter med sånt....

Må betale deg fram under disken for å kjøpe medisin, ta drosje eller betale svart parkeringsavgift osv

 

journalister , NRK er også korrupte ???? 

Lenke til kommentar
ikkesidet skrev (2 timer siden):

journalister , NRK er også korrupte ???? 

Jeg synes journalister og medier i Norge er redelige og ærlige med etikk, ansvar og verdier til sammenligning med feks tabloider og paparazzi i England og Italia.

Unntaket er kanskje Se og Hør, men alle land har vel en kaktus?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 10.11.2021 den 19.50):

Jeg synes journalister og medier i Norge er redelige og ærlige med etikk, ansvar og verdier til sammenligning med feks tabloider og paparazzi i England og Italia.

Unntaket er kanskje Se og Hør, men alle land har vel en kaktus?

når det gjelder  barnebrud og pedofile er religion katolikk og Islam størst. De har  1 milliard tilhenger.  

Jehova Gud tilintetgjorde Sodoma og Gomorra fordi innbyggerne der gjorde seg skyldige i slike handlinger. Han kommer snart til å gjøre det samme med vår tids falske religion. I Bibelen blir falsk religion fremstilt som en skjøge på grunn av dens umoralske forbindelser med jordens konger, ( Åp 17:1-2, 16)

Lenke til kommentar
ikkesidet skrev (3 timer siden):

når det gjelder  barnebrud og pedofile er religion katolikk og Islam størst. De har  1 milliard tilhenger.  

Jehova Gud tilintetgjorde Sodoma og Gomorra fordi innbyggerne der gjorde seg skyldige i slike handlinger. Han kommer snart til å gjøre det samme med vår tids falske religion. I Bibelen blir falsk religion fremstilt som en skjøge på grunn av dens umoralske forbindelser med jordens konger, ( Åp 17:1-2, 16)

Nei det ene har ikke med det andre å gjøre.

Sodoma var grusomt, var blod fra menneskeoffer til demoner flytende i gatene og drap på alle fremmede og utstrakt voldtekt, bibelen sier at syndene rakte opp til himmelen, dvs ikke bare noe bøging eller unge jenter.....

Og jeg ber deg å ransake de holdningene.

I Norge er loven veldig lav for debut 16år, i mange andre land 18.

Om folk oppfører seg osv så ser jeg ikke noe problemer med at noen arabiske land som har 14 eller 15.

Vi har jo 16 i favør for ungdommer som debuterer ca en i denne alder.. 

I Araber land så gifter de seg seriøst inn i slik alder.

I Norge er dette rot på disko eller klassefest.

Jeg er vokst opp i det norske miljøet og forstår det, men jeg respekterer også mer det nomadiske ekteskap med ordnede forhold der jenta er 15-16...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...