Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Gjest 821b2...2c3

Er hun gjerrig?

Det har gått ca 6 mnd. nå som jeg dater med en dame i 40 årene (samme alder). Fra begynnelsen kunne jeg så en del atferd som viste at hun er veldig nøysom med pengene sine og jeg mistenker at hun er gjerrig. Frem til nå var det greit og jeg brydde meg ikke mye om det, men ser stadig nye ting som plager meg. Er litt usikker om jeg tar feil. Vil gjerne høre deres synspunkter. Jeg må komme med noen eksempler, selv om hvert enkelt eksempel er bagatell i seg selv.

For meg er det en selvfølge å ta regningen i første date/-ene. Det har jeg gjort og hvis vi skulle møtes ute på tur/biltur, kjørte jeg min bil i flere timer og hadde alltid noe godt med, blant annet, øl, nøtter eller noe å tygge på, men husker ikke hun hadde bidratt med noe. Av og til hadde hun med noe frukt til seg selv som hun spiste mens jeg kjørte.

Etter tredje date, begynte vi å møtes hos meg hver helg(fre-søn). Jeg likte henne fra begynnelsen så jeg lagde de beste middagene jeg kunne lage. Selv om hun drikker lite, men alltid serverte noe drikke. Det var jo helg. Husker at den første gangen hun kom på besøk, hadde hun med en sjokoladeplate. En annen gang kom hun med en del av kaken hun hadde laget hjemme. Dagen etter da hun skulle dro, spør hun om jeg vil ha rester av kaken(det var lite igjen) eller hun tar den med seg. 

En annen gan hun kom tilbake fra butikken og sier at hun har kjøpt seg sjokolade. Hun spiste en del og dagen etter da hun skulle dro, spurte hun om jeg vil ha den eller tar hun den hjem. Selvfølgelig svarte jeg «nei, ta den med deg». En gang etter middagen, spør hun om vi ikke har dessert. Nei, dessverre, jeg har ikke tenkt på det.

Da vi var på hyttetur, hadde vi glemt å kjøpe dopapir. Heldigvis var noen ruller der. Ved avreise, ville jeg legge igjen det vi hadde kjøpt, men ble ikke brukt. Hun sa at jeg kan ta dem elles hun tar det. Jeg sa vi ikke vil bli rike av et par dopapir, men kanskje noen andre som oss kommer til å ha behov for det. Hun sa ikke noe, men hadde allikevel tatt med noen ruller som hun la dem igjen hos meg. Syns dette var pga av min kommentar.

Siste gang hun var hos meg hadde hun en pakke godt. Hørte ikke noe om det var til oss/meg. Hun åpna den etter at den lå på boret en dag og vi smakte på den. Da hun skulle dro spurte hun om hun kan ta den med om jeg ikke vil ha den. Samme med bananer også (hun vet at jeg ikke er veldig gæren etter banan). Hun tok dem med seg. 

Nå i helgen var jeg på besøk hos henne i tre netter. Hun bor 1.5 time bort fra meg. Da jeg skulle dro til henne(kl.15), pratet vi og hun viste at jeg ikke har spist og hun skulle lage noe enkel pga mangel på tid. Jeg hadde selvfølgelig med meg en bukett roser og vin. Da jeg kom frem, hadde hun allerede spist middag, eventuelt rester hun snakket om. Etter et par timer mens jeg holdt på med å dø av sult, spør hun meg om jeg vil ha noe. Jaaa sa jeg. Jeg fikk kokt egg.

Det skjer av og til at hun kommer og ligger i sofaen der jeg sitter, og spiser noe(frukt for eks) uten å tilby. Syns ikke hun er noe spesielt gjestfri.

Jeg hjalp henne med å klippe klør til hennes ny kjøpte valp. Hun hadde lyst å gjøre det meste for å lære det. Da hun ville roe ned hunden som skrek, sa hun til hunden at «rolig, vi må klare det selv ellers må vi invitere ham hitt hver helg og det ble dyrt». Hun sa kanskje det uten å tenke på, men det var både overraskende og tungt å høre.

Jeg har blitt forvirret. Vet egentlig ikke hvordan jeg kan ta det med henne og om jeg må slutte dette her før det blir et seriøst forhold.  

Setter pris på hver enkel kommentar, kritikk eller råd.

På forhånd takk.

 

Anonymous poster hash: 821b2...2c3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg er en ekspert på forhold, så tror jeg du reagerer veldig mye mer på dette enn hva som er naturlig. Alle har forskjellig forhold til penger. Jeg synes ikke hun virker gjerrig, men kanskje litt økonomisk påpasselig. Ingenting skal gå til spille, liksom. Hvordan er hennes økonomiske situasjon sammenlignet med din. Om du f.eks. er mer bemidlet er det også naturlig at du tar en større del av regningen. Du liker å øse på med gaver for å vise affeksjon. Hun viser det gjerne på en annen måte, uten at det gjør hun gjerrig.

Uansett, om dere ikke kan snakke sammen om en såpass enkel greie som dette, er det gjerne ikke noen vits i å fortsette forholdet.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (7 minutter siden):

Uten at jeg er en ekspert på forhold, så tror jeg du reagerer veldig mye mer på dette enn hva som er naturlig. Alle har forskjellig forhold til penger. Jeg synes ikke hun virker gjerrig, men kanskje litt økonomisk påpasselig. Ingenting skal gå til spille, liksom. Hvordan er hennes økonomiske situasjon sammenlignet med din. Om du f.eks. er mer bemidlet er det også naturlig at du tar en større del av regningen. Du liker å øse på med gaver for å vise affeksjon. Hun viser det gjerne på en annen måte, uten at det gjør hun gjerrig.

Uansett, om dere ikke kan snakke sammen om en såpass enkel greie som dette, er det gjerne ikke noen vits i å fortsette forholdet.

Om økonomiske situasjon vil jeg si at jeg er veldig dårlig økonomi og hennes lønn er minst tre ganger større enn min.

Lenke til kommentar
Gjest f069e...9dc

Helt normalt vil jeg si. Hun er forsiktig med at mat ikke går til spille. Alle har litt forskjellig forhold til penger noe som de ofte har med seg fra ung alder.

Anonymous poster hash: f069e...9dc

Lenke til kommentar
Prius-Kjøperen skrev (30 minutter siden):

Om økonomiske situasjon vil jeg si at jeg er veldig dårlig økonomi og hennes lønn er minst tre ganger større enn min.

Kan det hende at det irriterer deg ekstra mye at hun med bedre økonomi ikke bruker like mye penger på forholdet som det du gjør? Jeg er fremdeles ikke overbevist om at hun er gjerrig. Eksemplene du kommer med tyder ikke på ekstrem gjerrighet i mine øyne, i hvertfall ikke utifra det jeg har blitt fortalt i denne tråden.

Det er tydelig at dere har forskjellige preferanser når det kommer til å gi hverandre oppmerksomheter. Dette er noe dere må snakke sammen om. Har hun gitt uttrykk av at hun forventer å få blomster, middag og vin av deg, eller er det noe som hun kanskje ikke bryr seg om? Det har stor betydning; man gir gjerne det man selv forventer at andre skal gi.

Uansett, skal dette forholdet fungere må dette snakkes om. Og jeg hadde aldri konkludert som AntonMarkmus før etter samtalen hadde bekreftet at hun faktisk er gjerrig.

Lenke til kommentar
Gjest b2e65...ebd

Fikk ikke noen varsellamper av å lese dette, ingenting du har beskrevet høres unormalt ut.

/Men/ det høres ut som om dere ikke er helt på bølgelengde og får det bedre av å finne deg noen som du ikke føler et behov for å måtte forandre for å få det bra.

Anonymous poster hash: b2e65...ebd

Lenke til kommentar

Det jeg reagerte litt på er at det virker ikke som hun tok veldig godt vare på deg som gjest, i hvert fall den første dagen du kom på besøk til henne. Hva med de andre 2-3 dagene du var på besøk? Da fikset hun middag og slikt?

Litt utifra svaret her ville det ikke overraske meg om hun ikke har spesielt god økonomi. Man kan fint ha dårlig økonomi selv om man har god inntekt. Det krever bare at man har tatt noen dårlig valg tidligere.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å få et nyansert inntrykk av situasjonen. Det kan hende hun er forsiktig med penger og at hun ikke innser hvordan dette påvirker deg. Det er klart at man må kunne servere gjestene sine mat når de ikke er i stand til å ordne det selv, men hun må selv ha styring over sine egne penger, så om det å bruke penger går mot hennes natur så er det et faktum du må akseptere.

AntonMarkmus skrev (17 timer siden):

Kort fortalt: I dette forholdet er du betabux.

Redpill er astrologi for bitre menn.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg syns hun høres litt gjerrige ut. Syns faktisk ikke du overdriver i det hele tatt. Hvis det er sånn at henne har dårlig økonomi, så syns jeg hun burde si noe om det. Det er rart å dra på besøk til noen og ikke tilby dem noe å spise, når hun får mat hver gang hun er hos deg. Men det er som flere skriver, det kan hende at du (og forsåvidt jeg) reagerer mer på slikt enn andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Moosher said:

Jeg syns hun høres litt gjerrige ut. Syns faktisk ikke du overdriver i det hele tatt. Hvis det er sånn at henne har dårlig økonomi, så syns jeg hun burde si noe om det. Det er rart å dra på besøk til noen og ikke tilby dem noe å spise, når hun får mat hver gang hun er hos deg. Men det er som flere skriver, det kan hende at du (og forsåvidt jeg) reagerer mer på slikt enn andre. 

Noen folk er som meg også, suser litt rundt i mitt eget hode og glemmer litt sånne ting. Da er det ikke verre enn å spørre om det man vil, eller si ifra om det på en grei måte.

Hvis den personen ikke takler det spørsmålet eller at man sier ifra om noe man ikke synes er greit er et ganske stort rødt flagg synes jeg. Kommunikasjon er noe jeg anser som en grunnpilar i et godt forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott at hun har økonomisk sans, men dumt at det går på bekostning av gjestfriheten.. som 40-åring tror jeg ikke hun kommer til å bli veldig mye mer reflektert med årene, så dette er noe du må leve med. Hvis dere ikke matcher, så er det kanskje smartest å gå videre. Iallefall før forelskelsen kommer. Hvis dere kommuniserer godt ellers kan det fortsatt være å vurdere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...