Gå til innhold

Varmeproblem: Bytte ut gammel kjølepasta


DJViking

Anbefalte innlegg

Ser det er vanvittig mye støv i kabinettet ditt men det er kanskje ikke så rart siden alle viftene blåser ut, da vil støvet trekkes inn igjennom alle ufiltrerte åpninger. Ideelt sett skulle det vært tre vifter i front som trekker filtrert luft inn, kjøleren til grafikkortet burde vært montert i bakkant av kabinettet.

20210129_111700.thumb.jpg.49b004ae9edc359033a661875bfb51b7.thumb.jpg.1fdee410ed855c8c5f210febbfb80052.jpg

Hvis du skal montere ny AIO så anbefaler jeg at du monterer den i fronten av kabinettet med vifter som trekker luften inn igjennom radiatoren, skal du montere den i toppen så bør du uansett ha tre vifter i front.

Har du vurdert luftkjøling?.

Jeg har tidligere hatt to AIO fra Corsair og begge fikk problemer etter et par år, har byttet til Noctua sin NH-D15 og den har ingen problemer med å holde min overklokkede i9 9900K i sjakk. Selv ikke når romtemperaturen er 40 grader (bor ikke i Norge).

Fordelen med luftkjøler at du ikke trenger å tenke på lekkasje eller en vannpumpe som streiker, NH-D15 er så stor at den sikkert klarer å avkjøle passivt en god stund uten vifter.

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/noctua-nh-d15/204323.11130/ 

Endret av El burro
Manglet bilde.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...