Gå til innhold

Erfaring med utbytteaksjer?


After8

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med å kjøpe utbytteaksjer kun for utbyttes skyld, for deretter å selge aksjene igjen? 

Er ganske ny når det kommer til utbytteaksjer. Har allerede 2000 aksjer i Hunter, men vurderer å kjøpe flere. 8 februar betaler Hunter ut utbytte, 1 kr pr aksje. Er det slik at verdien på aksjene kommer til å synke en god del etter utbytte? Regner ikke med at det er slik at jeg kan selge aksjene med fortjeneste sekundet etter utbetaling av utbytte.

Noen som har erfaring med dette og kan fortelle meg litt om det? 

Endret av After8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
After8 skrev (6 timer siden):

Noen her som har erfaring med å kjøpe utbytteaksjer kun for utbyttes skyld, for deretter å selge aksjene igjen? 

Er ganske ny når det kommer til utbytteaksjer. Har allerede 2000 aksjer i Hunter, men vurderer å kjøpe flere. 8 februar betaler Hunter ut utbytte, 1 kr pr aksje. Er det slik at verdien på aksjene kommer til å synke en god del etter utbytte? Regner ikke med at det er slik at jeg kan selge aksjene med fortjeneste sekundet etter utbetaling av utbytte.

Noen som har erfaring med dette og kan fortelle meg litt om det? 

I utgangspunktet skal kursen falle med like mye som utbyttet som utbetales, så på kort sikt faller nok kursen med ca. 1kr etter det. Dette er vel etter salg av skip, så med mindre de selger enda flere skip er vel dette et ekstraordinært høyt utbytte til de å være sånn sett. Vil tro at med mindre ratene for tankskip går i taket så beveger ikke kursen seg så langt, men markedet er jo volatilt i tank.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
After8 skrev (23 timer siden):

Noen her som har erfaring med å kjøpe utbytteaksjer kun for utbyttes skyld, for deretter å selge aksjene igjen? 

Er ganske ny når det kommer til utbytteaksjer. Har allerede 2000 aksjer i Hunter, men vurderer å kjøpe flere. 8 februar betaler Hunter ut utbytte, 1 kr pr aksje. Er det slik at verdien på aksjene kommer til å synke en god del etter utbytte? Regner ikke med at det er slik at jeg kan selge aksjene med fortjeneste sekundet etter utbetaling av utbytte.

Noen som har erfaring med dette og kan fortelle meg litt om det? 

Aksjen selges ex utbytte noen dager før. Da faller alltid kursen tilsvarende aksjepris-utbytte. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...