Gå til innhold

Gamestop-aksjen [GME] - Hva skjer?


xitimes864

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Havm skrev (8 minutter siden):

Er vel noe med iskrem og CFO

Det rettferdigjørr visstnok en dobling av prisen i løpet av noen minutter.. noen har bare for mye penger og for mye risikovilje til å kjøpe gme calls for enhver tullenyhet

Markedet generelt er preget av mye gambling.

Mange som tror de har blitt eksperter på veldig kort tid, brukte selv ca 3år på lære meg mye rundt aksjer før jeg fikk forvalte store summer.

 

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
16 minutes ago, DaniNichi said:

Mange som tror de har blitt eksperter på veldig kort tid, brukte selv ca 3år på lære meg mye rundt aksjer før jeg fikk forvalte store summer.

Har dessverre begrenset verdi. En ape kan slå deg, spesielt i dette uforutsigbare markedet.

For de interesserte, følg med på after hours.

Lenke til kommentar

Selv om det går ann å vedde på sportskamper akkurat nå så er det vel gøyere med Gamestop fordi her er det en selv som spiller og det er en selv som påvirker utfallet. Fienden er en av de mest forhatte gruppene i samfunnet, hedgefunds/eliten.

Overskuddet fra kampen går til en god sak. Nemlig skadeskutte Gamestock som er i en utdøende bransje, nemlig salg av fysiske spill. De har nå har en gyllen mulighet til å hente inn kapital på høye aksjepriser og kan bruke midlene til å omforme forretningsmodellen sin. Spesielt under ledelse av den nye CFOen. Så langt i sesongen har det både vært vinn og tap for wsb og her kreves det at alle legger ned en innsats. Mange har tapt, men få har tapt mye og en god del av de som tapte bryr seg lite for målet var å få eliten til å blø, ikke tjene penger.

Nå er vi på an igjen. Det er crowdfunding av aksjen, det er wall street sin gofundme side hvor alle nå må bidra litt igjen for nå er sjansen. Akkurat nå. Og selger du er du en pyse og ikke en del av laget, en del av fellesskapet. Shorter du er du gaybear. Treneren av laget er DFV, og blodfansen er de som lager memes. For en aksje som ikke har memes er ikke verdt å følge med på en gang.

 

Hadde jeg vært sjef for et børsnotert selskap hadde jeg byttet ut noen i leselsen eller kjøpt opp et eller annet og ansatt de beste meme folkene til å hause det opp på wsb. Gjerne ved å lage et narrativ om at eliten prøver å drepe selskapet som sliter i en vanskelig tid akkurat slik som vanlige folk gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...