Gå til innhold

Gamestop-aksjen [GME] - Hva skjer?


xitimes864

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kryptodebunker skrev (4 minutter siden):

Nope de prøver å redde idioter fra å kjøpe noe for $400 som er verdt under $50. 

Hahaha, har det noensinne hindret dem før? De lar folk kjøpe overprisa aksjer hele tiden, åpenbart ikke det det handler om :p

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Samme om du anser deg som bear eller bull på GME-aksjen, det er bare spådommer og synsing fra begge kanter. Ingen av oss veit, så får vi ta oppsummeringen om en ukes tid om hvem som "vant" det racet når den tid kommer :) Litt pinlig å lese såpass standhaftighet fra begge sider her. Ingen av dere som er fra fremtiden, og ingen av dere som har noe insiderinfo som gir dere mer viten uansett.

Det interessante er rebounden så fort aksjen blir åpnet igjen. Gikk fra 150 til 196 det minuttet her, og er nå stanset igjen. Fjerde gangen den stanses på bare en times tid? Hvordan kan det være greit?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (2 minutter siden):

Nope de prøver å redde idioter fra å kjøpe noe for $400 som er verdt under $50. 

Dette er den mest logiske forklaringen. 

RH sin brukermasse består for det meste av amatører. Dersom disse taper mye penger, kan RH får "skylda" - samtidig som de kan tape en stor kundemasse. RH er tjent med å beholde sine kunder. Så det kan være at dette er et marketsstrategisk tiltak. Usikker på om RH tilbyr rene salg av aksjer, eller om det er en CFD. Er det sistnevnte; så stenger dem for å beskytte seg selv. 

Det kan også være at RH stenger for å begrense etterspillet ved eventuelle søksmål for å legge til rette for det mange hevder er manipulasjon fra en liten gruppe folk som har klart å få med seg halve Reddit på leken - og som fikk GME til å gå viralt. 

Det er mange sannsynlige grunner for hvorfor de stengte for GME. Noen teorier er mer sannsynlige enn andre; av de mine sannsynlige - er det at de skal beskytte store hedgefond. RH har pent lite med disse å gjøre; da RH forholdvis (fra hva jeg vet) er for vanlige folk. 

Men i denne krigen som er satt i gang på Reddit - er det naturlig at man gir skylda til dem man er i krig mot. Så sånn sett fungerer konspirasjonen bra i "logiske øyne". Selv om det høyst sannsynlig er feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vertical^ skrev (Akkurat nå):

Samme om du anser deg som bear eller bull på GME-aksjen, det er bare spådommer og synsing fra begge kanter. Ingen av oss veit, så får vi ta oppsummeringen om en ukes tid om hvem som "vant" det racet når den tid kommer :) Litt pinlig å lese såpass standhaftighet fra begge sider her. Ingen av dere som er fra fremtiden, og ingen av dere som har noe insiderinfo som gir dere mer viten uansett.

Det interessante er å rebounden så fort aksjen blir åpnet igjen. Gikk fra 150 til 196 det minuttet her, og er nå stanset igjen. Fjerde gangen den stanses på bare en times tid? Hvordan kan det være greit?

Håper du skjønner at mange av oss er med fordi vi ønsker stikke en kjemp opp et hvis sted på WS ? Handler ikke om hvem som kan spå best entry eller hvem som kommer ut med mest proffit lenger..

Jeg tenker ikke rasjonelt rundt dette, ikke noe er rasjonelt rundt GME..

 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Kryptodebunker said:

Nope de prøver å redde idioter fra å kjøpe noe for $400 som er verdt under $50. 

Det er ikke Robinhoods oppgave å hindre at idioter taper penger.

Og hvis de virkelig brydde seg om å redde folk, så gir det lite mening å aktivt kræsje aksjen sånn at masse folk taper penger og de får tusenvis av negative anmeldelser.

De som tjener penger på dette er Hedge Fundene. Fjerningen av kjøp knappen er selvfølgelig designet for å redde Hedge Fundene.

Endret av Camlon
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Camlon skrev (2 minutter siden):

Det er ikke Robinhoods oppgave å hindre at idioter taper penger.

Og hvis de virkelig brydde seg om å redde folk, så gir det lite mening å aktivt kræsje aksjen sånn at masse folk taper penger og de får tusenvis av negative anmeldelser.

De som tjener penger på dette er Hedge Fundene. Fjerningen av kjøp knappen er selvfølgelig designet for å redde Hedge Fundene.

Og hvis det stemmer at brorparten av RH's transaksjoner går igjennom Citadel, så er dette en enorm interessekonflikt som definitivt bør ses på.

Jeg håper ikke disse folka slipper unna så lett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
3 hours ago, Hyd said:

Interessant dette. Jeg tror du har helt rett i at SoMe og internett slik det har blitt, gjør til at hvem som helst kan lære enormt med kunnskap på kort tid. Jeg ser det for meg selv, innen mange temaer jeg finner interessant. 


Ser på YT siste året at investor/trading kanaler har tatt av. Det mangler ikke på hype kanaler. Er mye fake og scam, så man må passe seg. Det finnes dog noen youtubere som er troverdige og verdt å høre på. De mest populære er ofte uinteressant og driver på hype. Merker store fellestrekk med kryptohypen i 2017 og det som skjedde der. 

Enig i mye av det du sier men mye av profitten dems kommer fra et skjevt utgangspunkt med hft, frontrunning, kjøp av trading data, massive fees osv. Ikke det at de gjør bedre aksje valg, det er jo langt på vei vist at index fond slår managed funds osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...