Gå til innhold

Gamestop-aksjen [GME] - Hva skjer?


xitimes864

Anbefalte innlegg

Fictivision skrev (Akkurat nå):

Det er så merkelig at aksjen fortsetter å stupe men jeg ser på WSB at folk kjøper som gale, og det er ikke bare amerikanere, det er folk fra hele verden som kjøper. 

Ville tatt det folk skriver der inne med god klype salt. De fleste som kjøper nå er nok lykkejegere som håper på rask gevinst. Jeg kjenner meg godt igjen i mye av det som skrives og spekuleres i der inne fra tiden i ungdomsårene for rundt 15 år siden da det var Hegnar Online som gjaldt. Det er lett å se seg blind på alle de "gode" argumentene for hvorfor dette skal videre opp. Ingen spinnville konspirasjonsteorier er for urealistisk, og selv den minste uskyldige handel er "definitivt bevis" for at alt er rigget. Mennesket har en tendens til å se det de vil, og ikke det som er. Måtte smile (unnskyld) da jeg så argumentet over om at det ikke var vits i å selge siden man allerede var så mye i minus. Been there, done that, uten at det gikk bedre i mitt tilfelle.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Fictivision said:

Vi får se i morgen når amerikanere som migrere fra RobinHood får aktivert sine kontoer om det har noe å si. 

 

Tar det virkelig nesten en uke (fra torsdag i forrige uke) før de klarer å kunne handle på en ny plattform?

Ja, tydeligvis, siden folk fremdeles ikke får det til uten begrensninger...

Lenke til kommentar

Tror nok også mye av problemet her var at GME har blitt løftet av media, småsparere, og spesielt kanskje nye "investorer". Problemet med disse nye investorene og småsparerne er at de er usikre, og tåler ikke se røde tall over lengre tid. Når prisen daler som den gjør, så tror jeg nok de aller fleste heller ser etter en utvei, en å fortsette troen på at GME kan nå $1000.

Disse småsparerne har ikke nervene til å kjøpe seg nedover i pris og skaffe seg en lavere average. De panikkselger, eventuelt så er de "tøffe" nok til å holde ut til de kanskje når null, for deretter å selge. Klart, de som kjøpte på $300 og over, har ikke så mye valg en å bare vente, eventuelt ta et stort tap. Men de som har kjøpspris på mellom $100 og $200, ser jeg mer for meg at de venter på en økning slik at de kan stenge posisjonen sin.

Det at WSB har fått ~7 millioner nye subs de siste ukene var et lovende tegn for den pushen vi kunne gjøre på WSB, men de kan ikke stoles på langsiktig. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Brulejus skrev (3 minutter siden):

Ville tatt det folk skriver der inne med god klype salt. De fleste som kjøper nå er nok lykkejegere som håper på rask gevinst. Jeg kjenner meg godt igjen i mye av det som skrives og spekuleres i der inne fra tiden i ungdomsårene for rundt 15 år siden da det var Hegnar Online som gjaldt. Det er lett å se seg blind på alle de "gode" argumentene for hvorfor dette skal videre opp. Ingen spinnville konspirasjonsteorier er for urealistisk, og selv den minste uskyldige handel er "definitivt bevis" for at alt er rigget. Mennesket har en tendens til å se det de vil, og ikke det som er. Måtte smile (unnskyld) da jeg så argumentet over om at det ikke var vits i å selge siden man allerede var så mye i minus. Been there, done that, uten at det gikk bedre i mitt tilfelle.

Mulig du har rett, jeg selv har ingenting å tape(ennå) kjøpte da aksjen var på 43$ og har allerede solgt ett par av aksjer til 370$ hver så jeg har tjent godt. 

Men alt ser litt rart at det skal plutselig gå ned såpass raskt uten noen spikes opp mot 250 nivået 

Lenke til kommentar
lysbryter skrev (16 minutter siden):

Tar det virkelig nesten en uke (fra torsdag i forrige uke) før de klarer å kunne handle på en ny plattform?

Ja, tydeligvis, siden folk fremdeles ikke får det til uten begrensninger...

Mange begynte å migrere på fredagen, og det tar 2-3 dager å overføre aksjer fra en broker til en annen. 

 

Lenke til kommentar

Å? Det er jo nå daukjøttet har solgt. Er hardcore gjengen igjen og de selger ikke. Samtidig som rentene til evnt shortere har økt og samtidig som prisingen er litt mer tilbake til noe som kan minne om virkeligheten. Frister mer for meg å kjøpe nå, men nedsiderisikoen er fortsatt for høy. Blir spennende når de nye tallene for short posisjonene kommer.

Lenke til kommentar
Havm skrev (7 minutter siden):

Å? Det er jo nå daukjøttet har solgt. Er hardcore gjengen igjen og de selger ikke. Samtidig som rentene til evnt shortere har økt og samtidig som prisingen er litt mer tilbake til noe som kan minne om virkeligheten. Frister mer for meg å kjøpe nå, men nedsiderisikoen er fortsatt for høy. Blir spennende når de nye tallene for short posisjonene kommer.

Når kommer de?

Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (25 minutter siden):

Vurderer litt og hoppe på når jeg ser aksjen falt.. Lurt/dårlig?


Høyst sannsynlig en særdeles dårlig ide, dersom målet er å tjene penger, men på den andre siden er det alltids en liten mulighet for at den faktisk går til månen, hvem vet, det må du nesten finne ut av selv.

Personlig kjøpte jeg et par aksjer på over $300, men jeg regnet med at de pengene var tapt allerede når jeg kjøpte, å jeg kommer til å holde på de til dette er over, kanskje lenger på trass, å underholdningsverdien og skryterettighetene er verdt de tusenlappene 🙈

  • Liker 8
Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (29 minutter siden):

Vurderer litt og hoppe på når jeg ser aksjen falt.. Lurt/dårlig? Kan bruke 1-3k~ ish bare får å se. Nordnet anbefalt / andre anbefalinger?

Spørs om du er klar over at akkurat nå er det risiko at du kan tape penger. Ikke alt men fare er at du kan tape halvparten, men det er også sannsynlighet at du kan tjene penger da mange amerikanere får sine kontoer overført fra RobinHood til andre platformer, så når de begynner å kjøpe igjen er det mulighet at aksjen får seg litt oppgang. Kjøp deg 1 eller 2 aksjer og se hva som skjer de neste dagene.

Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (1 time siden):

Vurderer litt og hoppe på når jeg ser aksjen falt.. Lurt/dårlig? Kan bruke 1-3k~ ish bare får å se. Nordnet anbefalt / andre anbefalinger?

Sett pengene i Doyu.

GME kun om du ønsker være med på "politiske" greia som mange av oss her inne.

 

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Fictivision skrev (1 time siden):

Spørs om du er klar over at akkurat nå er det risiko at du kan tape penger. Ikke alt men fare er at du kan tape halvparten, men det er også sannsynlighet at du kan tjene penger da mange amerikanere får sine kontoer overført fra RobinHood til andre platformer, så når de begynner å kjøpe igjen er det mulighet at aksjen får seg litt oppgang. Kjøp deg 1 eller 2 aksjer og se hva som skjer de neste dagene.

Har seg nå at jeg var ganske skrøpelig på bunn av bakken men så kom det en overraskelse som gjorde at jeg ligger på rundt 10-15k~ ekstra som egentlig ellers går bare rett til sparing.. Ser at det er mulig og kjøpe via Nordnet men aksjen ser ikke ut til og oppdatere ordentlig på nettsiden demmes? Usikker om det bare er stengt på kvelden før det åpnes igjen? Aldri vært borte i det her 😛

 

0laf skrev (1 time siden):


Høyst sannsynlig en særdeles dårlig ide, dersom målet er å tjene penger, men på den andre siden er det alltids en liten mulighet for at den faktisk går til månen, hvem vet, det må du nesten finne ut av selv.

Personlig kjøpte jeg et par aksjer på over $300, men jeg regnet med at de pengene var tapt allerede når jeg kjøpte, å jeg kommer til å holde på de til dette er over, kanskje lenger på trass, å underholdningsverdien og skryterettighetene er verdt de tusenlappene 🙈

Humm humm, ser den. Skal ta en nærmere titt når det åpner seg. Kan like greit kjøpe noe å bare la tiden gå. Dagene bare flyr av sted likevel så, mest sannsynlig glemmer jeg at de egentlig er der før jeg sjekker dette igjen om noen uker.. (Men da dette handler faktisk om virkelig penger kan det hende jeg følger nærmere med..)

 

edit: Leser gjennom nordnet's signering å bla bla 😛

Litt mer enn jeg skulle tenke det var å "signe up" !

edit2: Da har jeg registert meg men forstår jeg ikke kan logge inn før 6.. OKEI? Litt uvant å IKKE kunne logge inn etter å ha registert seg.. å selvfølgelig tok ikke google med det autogenererte passordet, woops 🙂

Endret av MultiGamerClub
se over bare..
Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (5 timer siden):

Har seg nå at jeg var ganske skrøpelig på bunn av bakken men så kom det en overraskelse som gjorde at jeg ligger på rundt 10-15k~ ekstra som egentlig ellers går bare rett til sparing.. Ser at det er mulig og kjøpe via Nordnet men aksjen ser ikke ut til og oppdatere ordentlig på nettsiden demmes? Usikker om det bare er stengt på kvelden før det åpnes igjen? Aldri vært borte i det her 😛

 

Humm humm, ser den. Skal ta en nærmere titt når det åpner seg. Kan like greit kjøpe noe å bare la tiden gå. Dagene bare flyr av sted likevel så, mest sannsynlig glemmer jeg at de egentlig er der før jeg sjekker dette igjen om noen uker.. (Men da dette handler faktisk om virkelig penger kan det hende jeg følger nærmere med..)

 

edit: Leser gjennom nordnet's signering å bla bla 😛

Litt mer enn jeg skulle tenke det var å "signe up" !

edit2: Da har jeg registert meg men forstår jeg ikke kan logge inn før 6.. OKEI? Litt uvant å IKKE kunne logge inn etter å ha registert seg.. å selvfølgelig tok ikke google med det autogenererte passordet, woops 🙂

Nordnet har ikke realtime oppdatering av aksjekurser fra NYSE er ca 15 minutter forsinket. Men når du trykker på kjøp/selg da kommer det til riktig pris. Du kan bruke en annen app med live oppdatering av kurser og Nordnet for å kjøpe/selge. 

Og ja, registrering tar tid. Hvis jeg husker rett så må du vente på å få passord og brukernavn på brev i posten. 

Endret av Fictivision
Lenke til kommentar
Fictivision skrev (2 timer siden):

Nordnet har ikke realtime oppdatering av aksjekurser fra NYSE er ca 15 minutter forsinket. Men når du trykker på kjøp/selg da kommer det til riktig pris. Du kan bruke en annen app med live oppdatering av kurser og Nordnet for å kjøpe/selge. 

Og ja, registrering tar tid. Hvis jeg husker rett så må du vente på å få passord og brukernavn på brev i posten. 

For meg fikk jeg registrert meg og fått penger på konto hos Nordnet alt i løpet av samme dag, dette gjorde jeg fredag forrige uke.

Lenke til kommentar
Fictivision skrev (6 timer siden):

Og ja, registrering tar tid. Hvis jeg husker rett så må du vente på å få passord og brukernavn på brev i posten. 

Det har skjedd saker og ting siden den tid. Nå bruker du BankId (på mobil). Svisj swosj!

Overføring av penger fra din vanlige bank til Nordnet, tar derimot litt tid. Blir jo som å betale en hvilken som helst regning – du er avhengig av å vente til neste oppgjørstid. Med mindre dette har endret seg siden 2016, så vil det si klokken 05.35, 11.05, 13.35 og 15.35 på hverdager.

Overfører du eksempelvis fredag kl 16:00, må du altså vente til mandag morgen før du ser de pengene … ;)

Dette gjelder samtlige vanlige betalinger, og er ikke noe Nordnet kan gjøre noe med. Riktignok har det i senere tid kommet «Straksbetaling» som alternativ, men det fordrer vel at begge banker støtter Straksbetaling. Usikker på om Nordnet gjør det. Min bank skal forøvrig ha dyre gebyrer hver gang jeg legger inn giro med Straksbetaling – mot kr 0,- dersom jeg betaler på vanlig måte.

Go figure … 

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...