Gå til innhold

Kommer meg ikke inn i BIOS ved oppstart.


Windoge

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppdatere BIOS på mitt Gigabyte X570 hovedkort, men kommer ikke inn. Når jeg slår på PC-en står det at jeg skal trykke DEL for å gå inn i BIOS, men ingenting skjer. Det kan nesten virke som at tastaturet ikke responderer frem til at jeg har kommet inn i Windows.

Forslag til løsning? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Windoge skrev (3 timer siden):

som du sier fungerer ikke tastaturet i Bios

Mener du at tastaturet ikke fungerte i det hele tatt når du var inne i BIOS?

 

Mulig initialiseringen av USB tar lenger tid enn det tar fra POST - Power On Self Test - til boot av OS? Har opplevd med hovedkort (fra Asus) at jeg måtte øke tiden det ventet fra POST til boot av OS for at USB keyboard skulle gjenkjennes. Mulig det finnes en tilsvarende innstilling på ditt hovedkort?

Lenke til kommentar
20 hours ago, NoBo said:

 

Mener du at tastaturet ikke fungerte i det hele tatt når du var inne i BIOS?

 

Mulig initialiseringen av USB tar lenger tid enn det tar fra POST - Power On Self Test - til boot av OS? Har opplevd med hovedkort (fra Asus) at jeg måtte øke tiden det ventet fra POST til boot av OS for at USB keyboard skulle gjenkjennes. Mulig det finnes en tilsvarende innstilling på ditt hovedkort?

Det fungerer ikke, selv inne i BIOS. Tastaturet er helt dødt i BIOS. Lysene i musa lyser som dagen. 

Endret av Windoge
Lenke til kommentar
8 hours ago, tingo said:

Prøvd med et annet tastatur? Noen tastaturer støtter bare HID-modus, og da kan det hende at de ikke virker i BIOS (men det er veldig teit av leverandøren hvis det har virket før, og en bios oppgradering gjør at det ikke virker nå).

Skal teste med et annet tastatur. Må bare komme over noe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...