Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Elsker dama, men tenner på andre jenter.


Gjest 98b0e...24a

Anbefalte innlegg

Gjest 98b0e...24a

Overskriften sier d meste. Jeg er så jævlig usikker på hva jeg burde gjøre. Funnet meg den wifeyen. Hun er dritbra på alle måter, men jeg finner meg selv forsatt i å se på andre damer og tenke damn.

burde jeg slå opp?? Vil ikke såre hu her. Virkelig verdens beste jente

Anonymous poster hash: 98b0e...24a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 6fbaa...b14

Hun er tydeligvis ikke verdens beste? Slå opp og kjør på sier jeg bare. Følelsene til kjæresten din er ikke ditt problem, såra blir hun uansett når hun finner ut at du har lyst på andre damer. Husk at vi kvinner er FBI's og finner ut av alt før eller siden. 😛 

At menn glor på andre damer er helt normalt og det slutter dere nok aldri med uansett. 

Anonymous poster hash: 6fbaa...b14

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? Når vi er unge og uerfarne så er det nok mange av begge kjønn som tror gresset stadig er grønnere på andre siden.

 Lag deg en liste med for og imot også ser du etterpå hva du vektlegger. For min egen del klarer jeg ikke helt å forstå hvordan folk hele tiden klarer å rote seg inn i forhold de ikke vil være i. 

For min del er jeg ganske overbevist om at jeg kunne vært lykkelig med nesten hvem som helst så lenge det var gjensidig tiltrekning og evne til å kommunisere fritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo en avveining av hva du ønsker da. Noen ønsker stabile forhold, der man er trygg på sin partner, og som kompromiss må tåle litt krangler, skavanker og opp og nedturer. For andre er ikke dette viktig, og man ønsker oftere å bytte partner. 

De aller fleste blir "lei" til en viss grad av langvarige parforhold, og det er naturlig å både se, tenne og være nysgjerrig på andre enn sin partner, men jeg mener man bør ta et valg, og stå for det, og holde seg tro til sin partner, dersom ikke noe annet er avtalt. 

Lenke til kommentar
Gjest 98b0e...24a

Vi er 24. vi er ikke på noen måte uerfarne, men vært sammen i nå 2 år snart (slutten av februar) 
vi har gjensidig respekt fir hverandre, kommuniserer, krangler lite. vi har det veldig bra sammen - eneste jeg personlig blir mindfucka er av at jeg kan feks se en tidligere dame jeg har vært med på insta og tenke «nam hadde vært deilig og møtt hu igjen» og jeg mener egentlig at dama fortjener bedre enn det der - men så finner jeg meg selv i å gjøre det igjen..

Anonymous poster hash: 98b0e...24a

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skjønner problemet. Du vurderer å gjøre det slutt fordi du av og til ser damer du har lyst på..?

Hva forventer du egentlig? At det finnes damer der ute i verden som får deg til å slutte og få lyst på andre damer? Disse finnes, men kanskje ikke helt på samme måten. De er gjerne i andre enden av spekteret og vil gi deg så avsmak for damer at du ikke tar sjansen på å binde deg til noen igjen.
Men at noen er så bra at ingen andre engang gjør deg interessert virker mer enn bare litt virkelighstesfjernt.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Du lager deg selv det livet du ønsker å leve. Du kan helt fint ha et forhold og bo sammen med noen og fortsatt være fri til å kose deg med andre, du må bare finne noen som ønsker å være med på en sånn ordning og ikke drive og snike deg rundt bak ryggen på folk. Ikke-monogami har vel ikke vært så i vinden som det er nå om dagen siden antikkens tid, så hvis man bare er ærlig og oppriktig om sine ønsker og hensikter er det som sagt bare å bygge seg det livet man ønsker.

Lenke til kommentar

Jeg skal love deg at selv det mest monogame mennesket i verden av og til snur seg etter andre attraktive folk på gata.

Å vente på noen som skal få deg til å ignorere alle andre kvinner er å vente forgjeves. Hjernene våre funker ikke sånn.

Merk at det betyr ikke at monogame forhold er dødsdømte. Bare at både du og partneren din kommer fra tid til annen til å møte andre mennesker dere blir tiltrukket av. Det betyr ikke at man gjøre noe ut av den tiltrekningen..

Lenke til kommentar
Gjest 621a7...aaa

Monogami er en religiøs oppfinnelse, det hadde ikke eksistert hos mennesker uten religion. Ergo er det helt normalt at du har følelser for noen, men likevel tenner på andre.

Anonymous poster hash: 621a7...aaa

Lenke til kommentar

Mennesker er ikke monogame. Det er helt normalt. De som påstår noe annet lyver. Dessuten er dere unge, så da kan det føles ekstra sterkt - spesielt siden det er "ulovlig" og forbidden fruit - kan det føles ekstra sterkt.

Dersom man virkelig er tro mot sin kjære, og hu betyr såpass mye for deg at du ikke ønsker å miste henne for alt det er verd. Så klarer de fleste å "låse" disse følelsene, slik at de ikke føles like sterke. Men dersom man føler man kan, har muligheten og ønsker dette selv - så får fantasien fritt spillerom fordi det er en mulighet. Stenger man for muligheten er det lettere å håndtere. Men det er vanskelig når man er ung - og blir lettere når man blir eldre. Det er ikke uten grunn at sjalusi, utroskap og den type drama er på topp i 20-åra. 

Når jeg var i forhold i 20-åra tok jeg dette opp med min daværende kjæreste. Vi gjorde en avtale om at det var lov å "se på menyen, men ikke bestille" - og det ble en fin greie mellom oss, at jeg kunne kommentere hvor sexy ei venninne av henne var - eller si "damn", om vi gikk forbi noen. Hu gjorde det amme. Jeg følte dette "lettet litt" på trykket og økte tillitten vi hadde til hverandre. Men mitt inntrykk er at der fleste er ekstremt sjalu og ikke tåler at man ser på andre damer. Selv om jeg mener innstendig på at det kommer man aldri til å stoppe med. Uansett hvor høyt man måtte elske sin kjære. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...