Gå til innhold

Benytter du skjermfilm / deksel eller ikke?


Anbefalte innlegg

Har en Samsung Note 20 Ultra med en haug ulike deksler. Klarer ikke bestemme meg om jeg skal bruke uten eller med. Ødelegger utseende men beskytter. Er det mange som bruker uten beskyttelse? Hvordan er det med riper?

Hvilken telefon har du, hvor lenge er den brukt og er det blitt riper?

 

Kjør debatt!

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid beskyttelse utenom på disse idiotiske buede gimmick skjermene.

iPhone 12 pro har glass beskytter og er dønn strøken. Selges vel som alle andre iPhoner jeg har hatt til omtrent samme pris som jeg kjøpte for.

Note 10+ kjøpt brukt uten beskytter og den har buet skjerm som gjør beskytter håpløs så den må jeg fortsette å bruke uten. Har prøvd det meste av beskyttere på buede skjermer før, men det fungerer bare ikke. Den har allerede mye merker i skjerm, men ingenting som er krise mtp bruken av den. Tipper at den er nermest verdiløs når jeg skal bytte til neste note likevel så da spiller ikke gjensalgs verdi så stor rolle. 

Lenke til kommentar

Bruker lomnebokdeksel på en gammel Huawei P20 pro. Den har ikke en skramme, hverken foran eller bak. Vært i bakken flere ganger. Sist forrige uke med fall fra 1 meter ned på fliser, med deksel åpent og fronten klask i bakken. Trodde det var slutten, men ingen skade. 

Ser ikke fantastisk bra ut med deksel, men beskytter helt klart bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker alltid skjermbeskytter i form av plastfilm/"hydrogel". Bestiller flere om gangen på eBay, og bytter når de blir slitne eller begynner å løsne. Synes knapt på telefonen, i motsetning til herdet glass (i alle fall på Samsungs buede hjørner). Noen er dog bedre enn andre - liker de veldig glatte og tynne. 
Alltid bakdeksel (transparent/silikon), siden jeg er litt slepphendt. Men jeg orker ikke lommebokdeksel. 
Har brukt D-brand skin på baksida (mattende, transparent) og på kamerabump, men aldri uten deksel i tillegg (så noe overflødig). 
s10+'en er 2 år gammel og har ingen riper i skjerm eller bakside. Det mest kritiske punktet virker å være aluminiumsramma for min del.

Viktig for videresalgspris å ikke ødelegge den helt da. 

Har en iPhone 11 Pro på jobb, den forlater ikke kontorpulten omtrent - og likevel har jeg en stripe tvers over hele skjermen. Så jeg tør ikke noe annet. 

Lenke til kommentar

Min erfaring er at eg fomler meir med telefonen om eg har deksel eller etui på den. Det har nok litt med at ein telefon som ikkje er glatt har lettare for å "hekte" seg opp når eg skal ta den ut av lomma, og at det då er lett å miste taket i den.
Rein skjermbeskyttelse har eg heller ikkje hatt behov for, ein unngår stort sett riper ved å ikkje ha telefonen i samme lomma som nøklane, eller ved å ikkje skli den over bordplata med skjermen ned.
Det er ein del telefonar som har medfølgande plastfilm over skjermen, der er min erfaring at det er lett å ripe opp den mjuke plasten slik at telefonen ser oppripa ut sjølv om glaset er i orden. Har du berre glas utan plast over så skal det svært mykje til å klare å ripe opp hardt glas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...