Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vannlekkasje i leiligheten som jeg leier hva nå


kkrr

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper å slippe juridiske kostnader over en sak jeg håper ikke er så stor at man må dra in. 

15.01 får jeg beskjed om vannlekkasje i leilighet - store mengder vann faller fra taket. Jeg kommer hjem til 3 hyggelige tømrere som har sagd opp tak og styrer. Leiligheten lukter mugg, er kald og ser bombet ut. Denne lekkasjen har foregått siste 2 månedene og endelig etter samtlige beskjeder om feilen så gikk det til ordentlig dårlig. Det ble satt inn noen heftige radiatorer på bad og kjøkken som gjorde rommene ubrukelige. Utleier ga oss nøklene til en leilighet i nabobygget som kunne bli brukt som bad inntil midlertidig sted ble funnet. Dermed måtte vi leve med dette fra fre-mandag. På mandag har dem funnet midlertidig leilighet og vi er rimelige slitne etter en kjip helg i en illeluktende leilighet som tar på lunger og sinn. Den midlertidige leiligheten står ikke klar og vi må leve uten dusj i egen leilighet ytterligere en uke. 

Jeg får nå høre at det forventes full leie på grunn av at de fant noe midlertidig såpass raskt. Videre har jeg ikke hørt noe om minsket leie eller kompensasjon for hele saken i helhet. Dermed føler man at man blir litt utnyttet samtidig som jeg ser det objektive i saken - men vil forsikre meg for hva jeg burde gjøre i denne situasjonen. Har enda ikke fått noen dokumentasjon fra takstmann angående leilighetens standard. Så ja, hva nå? satt litt med forventninger om å ikke betale leie, ihvertfall minsket leie grunnet situasjonen. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...