Gå til innhold

Oblivion gjenskapes i Skyrim-motoren: Slik blir det å spille Skyblivion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hugo_Hardnuts skrev (11 minutter siden):

Håper bare de også gjør noe med level-scalingen (både på loot og fiender), de der random genererte oblivion-gates'ene...osv. Det ødela i hvert fall i stor grad Oblivion for min del.

Problemet er vel hvordan man levler opp i Oblivion, man må for all del ikke ha noen av de skillsene som man bruker hele tiden som primary for da blir man bare svakere og svakere vs fiendene

Lenke til kommentar
2 hours ago, Magnus Rydningen said:

Problemet er vel hvordan man levler opp i Oblivion, man må for all del ikke ha noen av de skillsene som man bruker hele tiden som primary for da blir man bare svakere og svakere vs fiendene

Det er sant men siden dette er en skyrim-mod så blir dette antageligvis litt anderledes. Levels mer eller mindre som i Skyrim. Har fulgt med en stund nå og det er ikke sikkert det blir helt som gamle Oblivion. De jobber med å få til spell creation, men så langt har de f.eks ikke fikset det, men combat blir mer eller mindre som i Skyrim. Tror til og med sprint vil fungere. Noe som ikke var lagt til i Oblivion.

Endret av Milarwen
Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (9 timer siden):

Problemet er vel hvordan man levler opp i Oblivion, man må for all del ikke ha noen av de skillsene som man bruker hele tiden som primary for da blir man bare svakere og svakere vs fiendene

Nei, det var jo det som var så bakvendt, særlig når en hadde Morrowind ganske friskt i minnet. Der risikerte man jo i starten å måtte flykte fra fiender med forholdsvis lav level eller unngå områder, men kunne komme tilbake senere når man hadde fått utviklet karakteren. I Oblivion var det aldri noen reell motstand, men man kom heller aldri dit at man følte seg ordentlig mektig.

TazheI skrev (5 timer siden):

Jeg likte også veldig godt Oblivion, spesielt leveling systemet. Men for meg synes jeg oblivion gates kunne vært litt mer spennende. Blir litt slitsomt og repetivt i lengden.

Jeg har virkelig vanskelig for å sette meg inn i det der. For meg var det fullstendig latterlig at man i starten møtte feks. landeveisrøvere ikledd enkelt utstyr, mens de plutselig var ikledd high-level utstyr bare fordi en selv hadde levlet opp. Det gjorde også, for min del, at det var null givende å få tak i bedre utstyr, for plutselig var rustinger o.l. som virket sjeldne i starten overalt. Og man fikk da heller aldri opplevelsen av å bli bedre, for det ble jo alle fiendene også.

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Nei, det var jo det som var så bakvendt, særlig når en hadde Morrowind ganske friskt i minnet. Der risikerte man jo i starten å måtte flykte fra fiender med forholdsvis lav level eller unngå områder, men kunne komme tilbake senere når man hadde fått utviklet karakteren. I Oblivion var det aldri noen reell motstand, men man kom heller aldri dit at man følte seg ordentlig mektig.

Jeg har virkelig vanskelig for å sette meg inn i det der. For meg var det fullstendig latterlig at man i starten møtte feks. landeveisrøvere ikledd enkelt utstyr, mens de plutselig var ikledd high-level utstyr bare fordi en selv hadde levlet opp. Det gjorde også, for min del, at det var null givende å få tak i bedre utstyr, for plutselig var rustinger o.l. som virket sjeldne i starten overalt. Og man fikk da heller aldri opplevelsen av å bli bedre, for det ble jo alle fiendene også.

Oblivion var skuffende,  verden var flott,  men systemene i spillet var ikke bra. 

Gleden av å finne et bra våpen eller lignende var ikke tilstede i Oblivion pg heller ikke i Skyrim,  man utforsket for å levle når man drepte fiender ikke for å finne en fantastisk skatt. 

Ovlivian var nok det spillet jeg var mest hypet foe noen gang. Kjøpte spesial edition. Og hørte på oblivion sangen(laget av en kar som også venta på spillet.  Lasta ned i MP3 osv. Har aldri funnet igjen den sangen senere. 

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (1 time siden):

Nei, det var jo det som var så bakvendt, særlig når en hadde Morrowind ganske friskt i minnet. Der risikerte man jo i starten å måtte flykte fra fiender med forholdsvis lav level eller unngå områder, men kunne komme tilbake senere når man hadde fått utviklet karakteren. I Oblivion var det aldri noen reell motstand, men man kom heller aldri dit at man følte seg ordentlig mektig.

Jeg har virkelig vanskelig for å sette meg inn i det der. For meg var det fullstendig latterlig at man i starten møtte feks. landeveisrøvere ikledd enkelt utstyr, mens de plutselig var ikledd high-level utstyr bare fordi en selv hadde levlet opp. Det gjorde også, for min del, at det var null givende å få tak i bedre utstyr, for plutselig var rustinger o.l. som virket sjeldne i starten overalt. Og man fikk da heller aldri opplevelsen av å bli bedre, for det ble jo alle fiendene også.

Man ble mektig i Oblivion om man levlet på rett måte, men man måtte følge med for å maksimere hver level. Om man bare spilte uten å tenke på det så endte man enten opp ekstremt underpowered eller føler seg på det gjevne hele veien. 

Lenke til kommentar

Hvorfor vil de gjenskape Oblivion med det mest kjedeligste landområdene noen gang? De kunne tatt muligheten og faktisk gjort Cyrodiil korrekt etter loren denne gangen.

"Cyrodiil, Dragon Empire, Starry Heart of Nirn, and Seat of Sundered Kings... Indeed, if the history of the Nords is the history of humans on Tamriel, then Cyrodiil is the throne from which they will decide their destiny. It is the largest region of the continent, and most is endless jungle. Its center, the grassland of the Nibenay Valley, is enclosed by an equatorial rain forest and broken up by rivers. As one travels south along these rivers, the more subtropical it becomes, until finally the land gives way to the swamps of Argonia and the placid waters of the Topal Bay. The elevation rises gradually to the west and sharply to the north. Between its western coast and its central valley there are all manner of deciduous forest and mangroves, becoming sparser towards the ocean. The western coast is a wet-dry area, and from Rihad border to Anvil to the northernmost Valenwood villages forest fires are common in summer. There are a few major roads to the west, river paths to the north, and even a canopy tunnel to the Velothi Mountains, but most of Cyrodiil is a river-based society surrounded by jungle."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...