Gå til innhold

Vinterdekk fra bilforhandler eller dekkforhandler?


heireidar

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe Citroën eC4 og i pristilbudet fra Bertel O. Steen har de satt opp Nokian vinterdekk (med 17’’ alu-felg) til 17500kr. Jeg synes dette høres helt vilt ut og tenkte derfor å kjøpe dette fra en dekkforhandler i stedet. Ved et kjapt søk ser jeg at jeg kan få Nokian vinterdekk med 17’’ alu-felg til 13000kr hos Dekk1, så her er det tydeligvis penger å spare. 
 

Vet dere om det er noen ulemper med å gjøre dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kan sikkert være penger å spare. Men vær oppmerksom på at det er kvalitetsforskjell på felger. Og pass på at du får gode dekktrykksensorer med i regnestykket.

Merk også at du selv kan bestemme hvilke vinterdekk du skal ha dersom du kjøper selv. Nokian vinterdekk (R3 SUV) på vår Peugeot e2008 er ikke bra. Knall på tettpakket snø og is, men ellers liker jeg dem virkelig ikke. Hadde mye heller gått for Michelin, Goodyear eller noen andre litt mer våt asfalt-vennlige dekk.

Jeg tror mange velger det forhandleren tilbyr fordi det er enkelt og greit, man får bakt kostnaden inn i kjøpssummen til bilen (det samme gjelder for ladeboks og annet utstyr).

Lenke til kommentar
1 hour ago, ChristR said:

Det stemmer. Det kan allikevel se ut til at noen forhandlere glemmer dette.

Glemmer og glemmer. De vet at om du skal kjøpe av andre så blir det med moms, så hvorfor skal de ikke ta gevinsten selv? For deg som kunde er det gjerne kun sluttprisen som betyr noe, ikke om det står noe annet enn null på momslinjen.

Lenke til kommentar

Det er vel på sånne ting de tjener penga sine. BOS har nettopp levert gode resultater for 2020 med et fint overskudd, og det er jo bra for dem. Men at de skal selge hjul og dekk fritatt for moms til 5 tusen over et hjulsett MED moms da sier det seg selv at de soper inn noen fine summer på dette. Forøvrig er vel rundt 70 % av BOS sitt salg for tiden rene elbiler. De har veldig mange merker nå. MB, Citroen, Peugeot, Kia, Opel, DS.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...