Gå til innhold

Nå som det ikke er inkludert i esken lenger: Hvordan velge mobillader/strømadapter


hekomo

Anbefalte innlegg

Stadig flere lar være å legge ved mobillader/strømadapter i esken nå til dags.

Så hva bør man egentlig se etter hvis man vil kjøpe en separat?

Den bør vel være solid, kunne lade raskt, og kanskje det er en fordel med flere utganger (kanskje til og med både "vanlig" USB og USB-C).

Hva er det som anbefales av mobilladere hvis man ønsker noe annet enn trådløs? For Android-telefoner i første rekke.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hekomo skrev (13 minutter siden):

Snakker om solen... fant nå denne fra IKEA som har både USB-A(?) og USB-C:

Er det en rask lader? Hva pleier de laderne som er inkludert med telefoner nå om dagen å levere av strøm ved lading?

Sitat

Denne bærbare USB-laderen med to porter er vanskelig å leve uten. USB-C-porten er til hurtiglading (PD), og USB-A-porten er til vanlig bruk, slik at du kan lade to enheter samtidig.

så lykke til å få rask ladning kanskje den funger til laptop, men quick charging 4 har den neppe. men billig er den.

: USB-C: Type Power Delivery 3.0: 5 V DC / 3 A, 9 V DC / 2A, 12 V DC / 1,5 A, 15 V DC / 1,2 A

Selv om voltstyrken og spenningen er samme, betyr ikke den lader rask, det må komiseres med mobilen, derfor er viktig å få riktig lader ellers lader den muligens kun på 5 volt og 2 amp. Men du kan jo prøve for denne prisen er verdt å tape 100 kr.

Apple sine mobilladere kan fungere med quick charger, men de er ganske dyre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (4 minutter siden):

Det morsomme er jo at alle produsentene har sin egen versjon av hurtiglading, med et eget navn, og som kun funker med den riktige ladere og den riktige telefonen. Så her kommer vi nok til å få en hel del forvirring fremover. 
 

Jeg anser mangelen på medfølgende lader kun som et triks for å selge dyrt og nødvendig "ekstrautstyr". 

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (3 minutter siden):

Jeg anser mangelen på medfølgende lader kun som et triks for å selge dyrt og nødvendig "ekstrautstyr". 

Ja, i og for seg har du nok rett i det. Jeg har derimot 20-30 forskjellige ladere fra gamle telefoner og nettbrett liggende. Så jeg bruker en Lenovo lader på min Samsung og en iPad lader på Huaweien. Funker fint det. Jeg får jo ikke ladet 80% på 21 minutter slik som reklamen skryter av, men jeg har det ikke så travelt heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...