Gå til innhold

Mystiske eksplosjoner og merkelig teknologi: CIA offentliggjør 2780 sider UFO-dokumenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaa;  nå må en nå ikke forveksle «John Greenwald» med en «Glenn» med samme etternavn.

 

Gi meg en eneste lettforstålig link som er bevis på at «Vi Jordboere» har hatt kontakt med utenom - Jordisk intelligens. Nei, bibelen er ikke et slikt bevis, selv ikke med tegninger og fromme prester.

 

Om man spør Magnus Karlsen hvorledes et parti Sjakk ville endt om den ene såg alle ruter mens motstander ikke såg 4 x 4 ruter midt på brettet om hvem som med stor sannsynlighet ville vinne. Ja, hva tror Du han ville svart ?

 

Når det er sagt; Eg er ikkje fremmed for at vår væren er en suppe med ladninger som fungerer som et gigantisk CPU nettværk, av den enkle årsak at det er enklere å forstå «eksisterer» enn en amøbe og evolusjon.

Det intresange er hvordan endre suppen. Kan en flink programerer av nevrale nettverk finne symptomer på at så kan gjøres og at det er en suppe.

 

Konklusjon i form av spørsmål: Er vi snart «intelligent suppe^4 eller 5», og hva skjer da ?

Nja, muligens, ref https://no.wikipedia.org/wiki/Benfords_lov

 

Om så er: Hvorfor ønsker «hoved» suppen 1 potens til, noe som kan skje siden den muligens viser oss «suppe strukturer». Joda, «Jehovas Vitner» sier noe slikt som 32 000, uten fnugg av bevis, andre går over elven etter vatn / det forgjetne riket.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

UFO står for uidentifisert flygende objekt, og ikke for utenomjordisk flygende objekt -Det skjer hele tiden lysfenomen med ukjent opphav, nordlys er det bare 100-120 år siden man fant forklaring på. Mange UFO'er er observasjoner av militær aktivitet, enten fra fienden eller fra eget forsvar hvor eier av objektet ikke vil røpe seg, f.eks pga det stammer fra uttesting av ikke lanserte fly og raketter. Sovjet og USA hadde de største forsvarene under den kalde krigen, og de største etterretningsorganisasjonene. Og i de to landene er det også mest observasjoner. Noen av UFO observasjonene ligner faktisk på bilder av dagens militære fly. Andre er fortsatt uforklarlige (hvilket bringer en del mystikk over det hele).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, oyveggen said:

Det sikreste tegnet på intelligent liv i verdensrommet er at ingen der ute har forsøkt å kontakte oss.

😁

Men vi vet egentlig ikke.

Det kan være at de har oppdaget oss nå nylig slik vi var for ca 200 år siden da vi begynte å bruke energi utover ild, vind, vann- og muskelkraft ettersom de bor 200 lysår unna. Da må vi i tilfelle vente minst 200 år fra nå av før noen signaler ankommer derfra.

Tenk gjerne på et annet antall (lys-)år hvis du vil.

Endret av trikola
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
trikola skrev (9 minutter siden):

😁

Men vi vet egentlig ikke.

Det kan være at de har oppdaget oss nå nylig slik vi var for ca 200 år siden da vi begynte å bruke energi utover ild, vind, vann- og muskelkraft ettersom de bor 200 lysår unna. Da må vi i tilfelle vente minst 200 år fra nå av før noen signaler ankommer derfra.

Tenk gjerne på et annet antall (lys-)år hvis du vil.

Vi ser ting utifra hva vi vet. Det er godt mulig at intelligente vesner kan kontrollere ormehull eller bøye rommet slik at de kan nå mye lenger og raskere enn det vår fysikk tillater.

Uansett kommer det noen her er det tvilsomt om de vil definere oss som intelligente vesner. Vi har formert oss alt for mye i forhold til jordens ressurser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal bli spennende å se om det dukket opp noe mat etterhvert som diverse ildsjeler får gravd seg igjennom disse dokumentene (ikke sjans i havet at jeg kommer til å gidde i hvert fall). Men i utgangspunktet er jeg skeptisk til hvor pålitelig informasjonen som kommer fra militæret og etterretningen er når det gjelder dette temaet. Dette er ikke første gang noe har blitt "deklassifisert" eller "lekket" fra militær og etterretning, og som artikkelen selv er inne på har man fortsatt ingen garanti for at de her har sluppet alt. Det kan like gjerne være at man har sluppet det som passer inn i en allerede eksisterende narrativ om "skjult teknologi fra rommet" som militær/etteretning/myndigheter "holder skjult for oss". Mitt umiddelbare inntrykk er i hvert fall: "Mer av det samme narrativet".

For meg er det i hvert fall ikke utenkelig - snarere å forvente - at for militæret og etterretningen å sette ut rykter om skjult teknologi fra oven som man da liksom forsøker å "skjule" er en måte å bedrive psykologisk krigføring på, hvor man skremmer eventuelle fiender til å tro at man sitter på mer avansert teknologi enn hva man egentlig gjør. En slags meta-konspirasjon med andre ord, hvor hele UFO-fenomenet er oppdiktet fra starten av, og hvor det er en del av hele poenget (fra militært hold) at folk skal tro at man skjuler noe. Så sender man da ut "whistle blowers" og diverse, som også typisk kommer fra militært hold, eller fra etterretningen. Eller man slipper "motvillig" noen dokumenter som er ment til å gi vann til mølla.

Jeg registrerer i hvert fall at narrativet om at CIA/militæret et al sitter på UFO-teknologi, samt beslektede narrativer, har alltid vært en fremtredende del av pop-kultur så lenge jeg har levd - så fremtredende at man kan påstå det nærmest har blitt pådyttet i hvert fall 3 generasjoner mennesker (psy-op?). Og det er ikke vanskelig å tenke seg utallige grunner til at det kan være fordelaktig for de med ansvaret om å beskytte nasjoner o.s.v. at dette narrativet er en så sentral del av den menneskelige bevissthet. Snakker om kostnadsbesparing!

Så nei, kilder fra militært hold tar jeg i utgangspunktet med ørten klyper salt. Det er rett og slett for mange potensielle underliggende agendaer derfra, som forresten ikke trenger å være av ondsinnet karakter heller. Da syns jeg f.eks. denne saken her er mye mer interessant og ubegripelig:

Jeg tenker i hvert fall at disse barna er i utgangspunktet mye mer troverdige kilder enn mennesker og dokumenter som har sin bakgrunn fra militær og/eller etterretning. 

Endret av AntonMarkmus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan finne mange jordnære uidentifiserte flygende militærobjekter for 21 trillioner manglende dollar hos Pentagon! Vedlagt link er en av årsakene til at Pentagon ble gjenstand for sin første grunndige revisjon, og feilet så det sang. Om dette skyldes abnorme underslag alene er lite trolig, sansynligheten er vel heller at "våpensmiene" har gått på langt høyere teknologisk gir enn hva man har inntrykk av. Bare tanken på at det raskeste militærflyet som USA (offisielt) har hatt i sitt arsenal for lengst har havnet på museum (som i sin tid ble tatt frem med regnestav) uten at arvtakerne sto klar, er ulogisk! https://www.ukiahdailyjournal.com/2019/01/23/the-rant-21-trillion-dollars-spent-in-secret-with-no-accountability

Lenke til kommentar

Jeg kom i hu en detalj fra 'Hitchhikers Guide to the Galaxy', nemlig at planleggingsdokumentene for den hyperspace-bypass som skulle komme der jorden var, var lagt ut til høring på vårt lokale planleggingskontor ved Alpha Centauri..

Jeg tror det er noen der ute men at de lar oss være i fred til vi finner deres nærmeste utpost. Å plassere denne i vårt solsystem vil være litt aggressivt men om den plasseres i vårt stellare nabolag er det en fin test på om vi er modne nok til å overleve oss selv lenge nok til at vi kan reise til en annen stjerne. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nordic_Zoning skrev (3 timer siden):

Det kan også være at det finnes intelligent liv der ute, men at 2,5 mill lysår er innmari langt. Just saying.

Det er vertfall et godt stykke lenger en til Jupiter.

Joda, 200 mrd lysår er vel det noen astronomer angir at det finst beboelige planeter, som dei skimter. Og som har «rette» forutsetninger for liv.

Tja, eg som gjærne vil ha det i hånden for å tro. Feilen er vel en oversettelse på minst 1 000 gangen, + en linselus av et slag.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (10 timer siden):

Nedkortning

Så sender man da ut "whistle blowers" og diverse, som også typisk kommer fra militært hold, eller fra etterretningen. Eller man slipper "motvillig" noen dokumenter som er ment til å gi vann til mølla.

Nedkortning

Så nei, kilder fra militært hold tar jeg i utgangspunktet med ørten klyper salt. Det er rett og slett for mange potensielle underliggende agendaer derfra, som forresten ikke trenger å være av ondsinnet karakter heller. Da syns jeg f.eks. denne saken her er mye mer interessant og ubegripelig:

Jeg tenker i hvert fall at disse barna er i utgangspunktet mye mer troverdige kilder enn mennesker og dokumenter som har sin bakgrunn fra militær og/eller etterretning. 

Eg tror Snowden er en «whistle blowers» ansatt av Blackwater, saken er for bra til å være sann.

At Franske styrker bordet et diplomat fly nagler min tro.

Min konklusjon : Hold kjeft om US overvåkning i deres land og vice versa ellers lekker Snowden mer.

 

Hva ville Du gjort med godt med svin på skogen (mulig Riksrett) ?

Bare sjekk fly bilettene.

 

Man kan si det således. Styresettet i US er ikke lenger poletikk, det kan ikke prates. Massesugesjonen fra media er nu blitt relegion, nu er det det skrevne ord og pressen som styrer. Dei gjenstående taleføre organ og flygeblader.

ref: https://www.youtube.com/watch?v=qnslmTPdoAY

 

Håpet må bli at media lærer seg 1 + 1 og 1 x 1, cirka til neste år.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
17 hours ago, Trestein said:

Vi ser ting utifra hva vi vet. Det er godt mulig at intelligente vesner kan kontrollere ormehull eller bøye rommet slik at de kan nå mye lenger og raskere enn det vår fysikk tillater.

Nettopp.

Problemet når noen nanopartikler på et støvkorn i universet skal vurdere muligheten av kontakt, er at fryktelig mange tror at vi på dette støvkornet faktisk har den mest avanserte teknologien som finnes.

Det er selvsagt en smal sak for de som er lysår foran oss i utvikling å komme hit, og om de ikke er interessert i oss, så kanskje de kan være interesserte i andre ting her? Sikkert artig å studere oss også, de må få seg en god latter. Om de har galgenhumor da.

Lenke til kommentar

Det finnes etterhvert flere eksempler på fenomen fanget på video av kredible kilder som f.eks militærfartøy som foreløpig ikke kan forklares på annen måte, og hvor utenomjordiske flygende objekt faktisk er den mest rasjonelle av alle tilgjengelige forklaringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oyveggen skrev (På 24.1.2021 den 11.28):

Det sikreste tegnet på intelligent liv i verdensrommet er at ingen der ute har forsøkt å kontakte oss.

Ifølge Dark Forest teorien blir vi ikke kontaktet hvis noen finner oss, vi blir utslettet bare for sikkerhets skyld.

Bor man hele livet i en mørk skog og ikke vet hva som er farlig, er det logisk å utslette andre arter man finner hvis man har muligheten.

Anbefaler sterkt trilogien The Three-Body Problem - The Dark Forest og Death's End av Liu Cixin for de som er interessert i dette temaet. Hva skjer hvis Jordens posisjon i universet blir kjent for andre sivilisasjoner?

Endret av Antilooop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Antilooop skrev (2 timer siden):

Ifølge Dark Forest teorien blir vi ikke kontaktet hvis noen finner oss, vi blir utslettet bare for sikkerhets skyld.

Bor man hele livet i en mørk skog og ikke vet hva som er farlig, er det logisk å utslette andre arter man finner hvis man har muligheten.

Anbefaler sterkt trilogien The Three-Body Problem - The Dark Forest og Death's End av Liu Cixin for de som er interessert i dette temaet. Hva skjer hvis Jordens posisjon i universet blir kjent for andre sivilisasjoner?

Hva i all verden er det Du innbiller Deg, hvilken interesse skulle «andre» (sivilisasjoner / kulturer) ha av oss. Hva er Deres base for forståelse og kontekst.

 

Hvor interessert er Du foreksempel i å utslette isolerte stammer her på Jorden, for sikkerhetsskuld. Eller hvilken anstrengelser gjør Du hvær dag for å pisse på en maurtue.

 

Eller oppfatter Du individer / arter som er langt mer utviklet en Meg og Deg for å ha slike behov / lyster ?

Og det på en planet med magre tilganger på mineraler og en skvett olje. Hør med TØI (Transport Økonomisk Institutt) hva Dei tror. 

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Thorny skrev (9 timer siden):

Det finnes etterhvert flere eksempler på fenomen fanget på video av kredible kilder som f.eks militærfartøy som foreløpig ikke kan forklares på annen måte, og hvor utenomjordiske flygende objekt faktisk er den mest rasjonelle av alle tilgjengelige forklaringer.

Har selv fotografert et utenomjordisk objekt, som antaglegvis var «Stella Polaris» (Nordstjernen).

 

Eg var godt bedugget, fant fram stativet for å ha stødig opptak til neste dag. Joda, det beveget seg raskt, dog vart konklusjonen optiske feil ved 60 ganger zoom på dårlig utstyr, eller muligens en SW (SoftWeare) feil mellom brikke til lagret fil.

Men ja, kansje eg bør gjenta forsøket med 2 oppsett. Se hva som skjer.... Og ja låne den østeuropeiske «kikkerten» til naboen som er pokker så dyr, og var en opplevelse å få prøve (for noen farger og dybde på lang avstand).

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV skrev (3 timer siden):

Hva i all verden er det Du innbiller Deg, hvilken interesse skulle «andre» (sivilisasjoner / kulturer) ha av oss. Hva er Deres base for forståelse og kontekst.

 

Hvor interessert er Du foreksempel i å utslette isolerte stammer her på Jorden, for sikkerhetsskuld. Eller hvilken anstrengelser gjør Du hvær dag for å pisse på en maurtue.

 

Eller oppfatter Du individer / arter som er langt mer utviklet en Meg og Deg for å ha slike behov / lyster ?

Og det på en planet med magre tilganger på mineraler og en skvett olje. Hør med TØI (Transport Økonomisk Institutt) hva Dei tror. 

Seriøst? Hvor i mitt innlegg finner du noe som helst om hva jeg mener?

Jeg beskriver en kjent teori, Dark Forest, som er et mulig svar på Fermis paradoks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Antilooop skrev (7 timer siden):

Ifølge Dark Forest teorien blir vi ikke kontaktet hvis noen finner oss, vi blir utslettet bare for sikkerhets skyld.

Bor man hele livet i en mørk skog og ikke vet hva som er farlig, er det logisk å utslette andre arter man finner hvis man har muligheten.

Anbefaler sterkt trilogien The Three-Body Problem - The Dark Forest og Death's End av Liu Cixin for de som er interessert i dette temaet. Hva skjer hvis Jordens posisjon i universet blir kjent for andre sivilisasjoner?

Jeg har lest de bøkene, det er for så vidt bra bøker men troverdigheten glipper når menneskeheten velger å takle en eksistensiell trussel fra en fiendtlig innstilt fremmed rase med noe som tilsvarer et rådyr som prøver å stirre i senk frontlysene på en kommende bil..

Selve dark-forest hypotesen er grei nok. Jeg anser det som svært usannsynlig at 'noen' der vil utslette oss med en gang de får greie på at vi eksisterer men siden konsekvensene av å ta feil er såpass alvorlige vil det være fornuftig å handle som om dark-forest hypotesen er en realitet.

Antilooop skrev (2 timer siden):

Jeg beskriver en kjent teori, Dark Forest, som er et mulig svar på Fermis paradoks.

Mye science fiction baserer seg på at lyshastigheten kan overvinnes. Om vi antar at det *ikke* er tilfelle vil fermi-paradokset i høy grad løse seg selv ved at avstandene er for enorme til at noen som helst kan dra noen steder. Samtidig som forsiktighetshensyn dikterer at ingen setter opp gigantiske sendere for å kunngjøre sin eksistens. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...