Gå til innhold

Få jobb i ikt uten utdanning?


Anbefalte innlegg

Jeg er en voksen mann som har tenkt litt på å skifte karriere, jeg har alltid synes it/ikt er spennende, men jeg har ingen erfaring fra tidligere. Å lurer på hvor jeg skal begynne? Er det mulig å få jobb i en bedrift å starte fra bunn? Få en fot innafor hadde vært det beste alternativet, Eller er skole det beste valgte? Men Skole per dags dato blir vanskelig.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme spørsmål, men med en vri:
Har ikke VGS eller interesse/evne til å drive med IT-support, spesielt ikke over tlf (kanskje online/e-mail), men har en del erfaring/selvstudie fra prosjekter i bl.a. C/C++, Python, MySQL, SQLite, Linux, m.m.
God erfaring med bl.a. regex, lesing av binær data, nettverks programmering, konverting av proprietære filformat, kryptering, osv.

Trives egentlig svært godt med egne prosjekt mentalt sett, men kunne tenkt å fått meg litt seriøs arbeidserfaring, lønn, og sosial erfaring fra det å jobbe i et team + kanskje litt mer motiverende å jobbe sammen med andre.

Hvor sannsynlig er det at søknaden min vil vurderes om jeg har relevant erfaring innen feltet, men ingen utdanning eller jobb-referanser?

Endret av Nichemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...