Gå til innhold

Kan dette være den endelige forklaring på alt?


Anbefalte innlegg

Jeg kan kanskje være inne på noe, tenk på kabler med elektroner, de blir dyttet fremover av denne slags, magiske kraften fra det vi kjenner som energi, som også all masse er laget av, to atomer blir dyttet mot hverandre og danner bindinger, over tid blir de ulogiske sådanne visket vekk på en måte fordi de ikke lager noe logisk, og så blir de logiske sådanne til noe mer av læring og feiling, sånn ble det grønne livet til kanskje og uten en slags bevissthet, men så dytter energien videre og lager det første dyret, først har det ingen bevissthet på en måte fordi hvis den kom først ville dyret lide vite at den ikke har en kropp å gå rundt på planeten med, så kroppen blir til først på en måte, og igjen kan det kanskje si at siden energi alltid dytter og danner bindinger, at livet vil alltid oppstå overalt været er nokså varm og behagelig, altså er livet vanlig på alle planet der været er bra, men hvor kom denne energien fra, som kanskje også er uendelig i mengde siden en bestemt mengde ville kanskje vært litt rart siden hva og hvem bestemmer hvor mye energi og masse det skal være, verdensommet er jo antageligvis uendelig, så kanskje energi er det også, hva mener dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kryptodebunker skrev (4 minutter siden):

Universet er uendelig stort. Atomer kan kun settes sammen på en begrenset måte. Ergo er det ett uendelig antall identiske kopier av oss i verdensrommet. Så vi er garantert ikke alene, men avstandene er for store til at vi kan kommunisere eller besøke hverandre. 

 

 

 

 

 

Interessant, avstandene kan være for store ja

Endret av Empress
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (3 minutter siden):

Ja om det er tilfeldig eller designet sånn kommer an på om du trur på en slags gud eller ikke. Jeg personlig tror alt bare er ett tilfeldig sammentreff. 

 

Tror du energi har denne dyttende effekten fordi den først kollapset av sin egen vekt i begynnelsen, altså at den dytter eller sprer ting ut fordi den falt i sammen?

Lenke til kommentar
torbjornen skrev (8 minutter siden):

Universet er vel eigentleg endeleg, og består av masse og energi som er på full fart vekk frå eit punkt som eksploderte for 14(?) milliardar år sidan.

De synlige universet er endelig men det er bare en liten del av universet som er synlig for oss. En boble på ca 93 milliarder lysår. Universitet er mest sannsynlig uendelig. 

 

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (2 minutter siden):

De synlige universet er endelig men det er bare en liten del av universet som er uendelig. 

 

 

Tenker du at det er en slags usynlig masse som lager verdensrommet endelig, mørk materie eller noe, som en slags boble?

Endret av Empress
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Empress skrev (1 minutt siden):

 

Tenker du at det er en slags usynlig masse som lager verdensrommet endelig, mørk materie eller noe, som en slags boble?

Ikke godt å si. Vi vet at mørk materie veier mer enn materien, (barioner) vi består av. Vi er omgitt av mørk materie, men den vanlige materien vi mennesker og alt på jorda består av kan påvirkes ikke av mørk materie annet enn ved gravitasjon. 

 

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 minutt siden):

Ikke godt å si. Vi vet at mørk materie veier mer enn materien, (barioner) vi består av. Vi er omgitt av mørk materie, men den vanlige materien vi mennesker og alt på jorda består av kan påvirkes ikke av mørk materie annet enn ved gravitasjon. 

 

 

Er du helt sikker på at de beregner riktig da, jeg mener, de regner vel ut på en måte hva som kreves for å holde ting i bane, men kanskje de feilberegner litt så er det er nok gravitasjon likevel og dermed ingen mørk materie?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Empress skrev (Akkurat nå):

 

Er du helt sikker på at de beregner riktig da, jeg mener, de regner vel ut på en måte hva som kreves for å holde ting i bane, men kanskje de feilberegner litt så er det er nok gravitasjon likevel og dermed ingen mørk materie?

Det er alltids en mulighet. Uansett spennende vi lever i en tid der vi stadig finner mer ut om universet. Det hadde vært kjedelig om vi kom til ett punkt der vi ikke fikk noen ny kunnskap om universet. Jeg tror nok dessverre mennesker aldri vil komme til bunns i hva universet er eller hvordan det oppstod og eventuelt hva som laget det. 

 

Lenke til kommentar
Empress skrev (6 timer siden):

Jeg kan kanskje være inne på noe, tenk på kabler med elektroner, de blir dyttet fremover av denne slags, magiske kraften fra det vi kjenner som energi, som også all masse er laget av, to atomer blir dyttet mot hverandre og danner bindinger, over tid blir de ulogiske sådanne visket vekk på en måte fordi de ikke lager noe logisk, og så blir de logiske sådanne til noe mer av læring og feiling, sånn ble det grønne livet til kanskje og uten en slags bevissthet, men så dytter energien videre og lager det første dyret, først har det ingen bevissthet på en måte fordi hvis den kom først ville dyret lide vite at den ikke har en kropp å gå rundt på planeten med, så kroppen blir til først på en måte, og igjen kan det kanskje si at siden energi alltid dytter og danner bindinger, at livet vil alltid oppstå overalt været er nokså varm og behagelig, altså er livet vanlig på alle planet der været er bra, men hvor kom denne energien fra, som kanskje også er uendelig i mengde siden en bestemt mengde ville kanskje vært litt rart siden hva og hvem bestemmer hvor mye energi og masse det skal være, verdensommet er jo antageligvis uendelig, så kanskje energi er det også, hva mener dere?

Jepp! Dette var var nok den endelige forklaring på alt! 😉👍

Lenke til kommentar
Empress skrev (6 timer siden):

 

Er du helt sikker på at de beregner riktig da, jeg mener, de regner vel ut på en måte hva som kreves for å holde ting i bane, men kanskje de feilberegner litt så er det er nok gravitasjon likevel og dermed ingen mørk materie?

Jeg har tenkt samme tanken selv! Vi kan jo observere gravitasjonen og måle styrken på den, så derom hersker ingen tvil!

Men å si at: mye av den kraften skyldes gravitasjonen mellom materie vi kan se, og mye skyldes et annet stoff som er umulig å se, måle eller detektere på noen annen måte... Dét blir for meg litt søkt...😒
For hvordan skal vi kunne bestemme at ikke all gravitasjonskraften kommer fra vår normale materie?

Kanskje forskerne er så fastlåst i den gamle definisjonen av gravitasjons-konstanten, at når det viste seg at den var "feil", så måtte det være noe annet på gang...

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (6 timer siden):

De synlige universet er endelig men det er bare en liten del av universet som er synlig for oss. En boble på ca 93 milliarder lysår. Universitet er mest sannsynlig uendelig. 

Eit par ting. Du blander universet, vårt observerte univers, og kosmos.

Det fysiske universet er endelig. Om ein aksepterer big bang teorien. Vårt observerte univers er bare ein liten del av det endelige universet. Så har du kosmos igjen, som ein overordnet terminologi som dekker alt fra oppstandelsen av universet, filosofi og religion etc.

Så i teorien om det finnes multivers, og big bang teorien er handfast, kan ikkje universet være uendelig, men kosmos kan. Så det blir då meir riktig å sei at kosmos er uendelig. Etter min meining. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Empress said:

Jeg kan kanskje være inne på noe, tenk på kabler med elektroner, de blir dyttet fremover av denne slags, magiske kraften fra det vi kjenner som energi, som også all masse er laget av, to atomer blir dyttet mot hverandre og danner bindinger, over tid blir de ulogiske sådanne visket vekk på en måte fordi de ikke lager noe logisk, og så blir de logiske sådanne til noe mer av læring og feiling, sånn ble det grønne livet til kanskje og uten en slags bevissthet, men så dytter energien videre og lager det første dyret, først har det ingen bevissthet på en måte fordi hvis den kom først ville dyret lide vite at den ikke har en kropp å gå rundt på planeten med, så kroppen blir til først på en måte, og igjen kan det kanskje si at siden energi alltid dytter og danner bindinger, at livet vil alltid oppstå overalt været er nokså varm og behagelig, altså er livet vanlig på alle planet der været er bra, men hvor kom denne energien fra, som kanskje også er uendelig i mengde siden en bestemt mengde ville kanskje vært litt rart siden hva og hvem bestemmer hvor mye energi og masse det skal være, verdensommet er jo antageligvis uendelig, så kanskje energi er det også, hva mener dere?

Det er omtrent umulig å lese hva du skriver når du skriver en setning som er 10 linjer lang. 
Nå gir jeg deg en . 

Vær snill å bruke den i fremtiden. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ozone skrev (59 minutter siden):

Jepp! Dette var var nok den endelige forklaring på alt! 😉👍

Han mangler i grunn bare en forklaring på hva dette "logiske" er, og hvordan eller hvorfor det "logiske" er nødvendig for og ha en mulig forklaring på hvordan prosessen rundt livets opprinnelse startet. En grei abiogenese tese. 

Det er en artig idé selv om det er en del tomrom som må fylles inn.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...