Gå til innhold

Fornye gammel kork


Pliscin

Anbefalte innlegg

Har en gammel karaffel i tinn som jeg tenkte shine opp, siden den er ganske stilig. Den har en kork festet til et skaft. Korken begynner å bære preg av tidens tann, og jeg tenkte fornye den. Noen som har ideer om hvordan det gjøres på en bra måte? Tenkte først å skjære ut en ny kork av korkmateriale, og lime det på plass. Men det finnes også kork på rull og slike ting ser jeg, så blir litt usikker på hva som er best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke noe om størrelsen på korken. Du kan vel enkelt bestille en kork i samme størrelse på eBay eller lignende. 

https://www.sloyd-detaljer.no/sortiment/tre-metallsloyd/rotting-kork/kork-4728?gclid=Cj0KCQiAjKqABhDLARIsABbJrGlVeT5NYfmQFnfUnVlOrXzSmKIuany6O0Y8KU_jf16lY7OT1UJxFDYaAnkeEALw_wcB

66 kr,- for 500 gram blandet kork 😜 Der finner du sikkert noe som passer. 

Finnes også en rekke DYI videoer på Youtube der du kan lage egne korker (uten kork, altså barkematerialet kork). Blant annet ved å blande noe som er tørt med lim og eventuelle fargestoffer. Ser folk bruker alt fra avispapir til tørre strå av siv eller korn.

 

Lenke til kommentar

Er det noe særegent med Korken som gjør at du ville foretrukket å beholde den? Jeg drikker ikke sterk alkohol og har aldri hatt en gammel kork-kork så jeg vet ikke hvordan de blir seende ut. Men jeg antar de får et særegent utseende når de er gamle? Vil det kanskje være nok å skru en propp fra undersiden for å ekspandere korken litt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...