Gå til innhold

Skyrim-modifikasjon jekker spillet opp til 60 bilder i sekundet på PlayStation 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 1/20/2021 at 8:10 AM, Gringorilla said:

Noen info om dette er lovlig?

Funker det på Skyrim VR?

Det er fullt lovlig. Men så vidt jeg forstår er Skyrim VR et separat spill, så da må den tilpasses for den versjonen i så fall. Selv mellom PC, PS4 og XB1 må jeg lage separate versjoner, men er ofte ikke mer jobb enn å konvertere dem. Derimot VR har jeg aldri konvertert mods til, da dette kom etter jeg ga meg.

Endret av Milarwen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
rujo79 skrev (På 20.1.2021 den 9.00):

Det er ikke ulovlig. Det er bare en helt ordinær mod som kan lastes ned fra "mod området" i spillmenyen inne i selve spillet.

Aner ikke om det også fungerer på Skyrim VR.

Å? Så konsollversjonen har også mods in-game (ser at det nevnes i artikkelen, men jeg skumleste tidligere)? Aldri spilt Skyrim på konsoll, så jeg visste ikke det. Stor fan av modsene på Steam-versjonen. Grunnen til at jeg spurte var fordi jeg har VR-versjonen liggende, uten å ha fått prøvd det enda, og vurdert en stund å starte på det. Men jeg kom nå på hvor idiotisk spørsmålet mitt var, for VR-versjonen har hatt 60 FPS lenge, ettersom Sony ikke godkjenner VR-spill med mindre. Personlig synes jeg det er for lite for VR dog.

rujo79 skrev (På 20.1.2021 den 9.02):

På Xbox Series X og S har man kunnet dette en stund. Der heter modden "Uncap FPS". Det samme gjelder på Fallout 4 :)

Kunnet det en stund? De maskinene er såvidt 2 måneder gamle.

Gunfreak skrev (På 20.1.2021 den 17.12):

Året et 2021, etter 10 år kommer Skyrim med 60fps på konsoll. 

Rundt om i verden dør millioner av PC spillere av latter. 

To be fair så er da konsollene nesten like gamle som spillet, og PS4/X1-generasjonen er kanskje den generasjonen som var minst imponerende specs-messig (og allerede utdatert) da de kom. Og som jeg nevner over, så har VR-versjonen som kom for 3 år siden hatt 60 FPS helt fra starten.

radiohodet skrev (På 20.1.2021 den 17.48):

Skulle akkurat til å si det. For en kraftpakke siste generasjons konsoller er!

Spillet er ikke kommet på siste generasjons konsoller. Dette er med bakoverkompatibilitet, og som han nevner i artikkelen kan det gjøres på forrige generasjon også, som kom i 2013.

Upsidian skrev (16 timer siden):

Er så glad jeg ikke sitter fast med en dårlig konsoll 😩

Er det noen som sitter fast? Dere PC Master Race (spiller på PC selv også, men kommer ikke med slike tåpelige kommentarer) sier jo hele tiden at det er så billig med en god PC, så da kan vel de som "sitter fast med en dårlig konsoll" bare selge den og kjøpe seg en god nok PC i stedet. ;)

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (3 minutter siden):

Å? Så konsollversjonen har også mods in-game (ser at det nevnes i artikkelen, men jeg skumleste tidligere)? Aldri spilt Skyrim på konsoll, så jeg visste ikke det. Stor fan av modsene på Steam-versjonen. Grunnen til at jeg spurte var fordi jeg har VR-versjonen liggende, uten å ha fått prøvd det enda, og vurdert en stund å starte på det. Men jeg kom nå på hvor idiotisk spørsmålet mitt var, for VR-versjonen har hatt 60 FPS lenge, ettersom Sony ikke godkjenner VR-spill med mindre. Personlig synes jeg det er for lite for VR dog.

Kunnet det en stund? De maskinene er såvidt 2 måneder gamle.

Hehe, godt poeng 😛 Det jeg mente var at dette har vært mulig fra "dag 1" på Series X og S, at denne muligheten ikke kom når denne artikkelen ble skrevet.  

Gringorilla skrev (3 minutter siden):

To be fair så er da konsollene nesten like gamle som spillet, og PS4/X1-generasjonen er kanskje den generasjonen som var minst imponerende specs-messig (og allerede utdatert) da de kom. Og som jeg nevner over, så har VR-versjonen som kom for 3 år siden hatt 60 FPS helt fra starten.

Spillet er ikke kommet på siste generasjons konsoller. Dette er med bakoverkompatibilitet, og som han nevner i artikkelen kan det gjøres på forrige generasjon også, som kom i 2013.

Er det noen som sitter fast? Dere PC Master Race (spiller på PC selv også, men kommer ikke med slike tåpelige kommentarer) sier jo hele tiden at det er så billig med en god PC, så da kan vel de som "sitter fast med en dårlig konsoll" bare selge den og kjøpe seg en god nok PC i stedet. ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...