Gå til innhold

Strøm, vinter, tips


Anbefalte innlegg

Jeg har en liten problem med å skjønne hvordan dette virker...

Mine venner f.eks betaler mye mindre for strøm mens de bor på andre siden av gata og jeg betaler mer selv om jeg bruker mindre??!!!

Jeg husker at sist vinter fikk jeg minst 2000kr og max 3000+???? (Ikke noe oppvarming)

Hvordan kan jeg senke dette ned? Og hvorfor er den prisen så stor? Tenkte på å bytte til Tibber, er de bra?

Jeg ser allerede i forbruke for januar at jeg kommer til å få minst 2000kr.

Takk for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere leilighet eller enebolig? Strømforbruk kan variere stort, og spesielt på vinteren. Har man varmepumpe, panelovner, oljeovner, varmekabler etc. som står på så går det mye strøm. Isolering og vedfyring har en del å si.

Hva baserer du forskjellen i pris på? Det kan være forskjellige strømavtaler/selskaper eller ulikt strømforbruk f.eks.

Lenke til kommentar
Gjest 79b14...cb4
Rosegarde skrev (57 minutter siden):

Jeg har omtrent 2000kwt pr måned om vinteren.

Har hatt fortum men nå Norges energi. 

Om du bruker så mye strøm men ingen oppvarmingskilder som står på er det noe feil. Med mindre du av en eller annen grunn ikke regner varme i gulv/varmepumpe som oppvarming?

Det som kan gjøre stor forskjell når man tar bort oppvarming er jo som du nevner abonnementet. Hovedsakelig type abonnement heller enn leverandør. Andre ting er hvor mye du lager mat, hvor mye varmtvann du bruker, hvor mye andre elektriske apparater du kjører og hvor gamle disse er, hvor mange glødelyspærer du har i forhold til de du sammenligner med... 

Siste mulighet er feil på anlegg eller at noen (dvs utleier) stjeler strøm fra deg. 

Anonymous poster hash: 79b14...cb4

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (11 minutter siden):

Har dere leilighet eller enebolig? Strømforbruk kan variere stort, og spesielt på vinteren. Har man varmepumpe, panelovner, oljeovner, varmekabler etc. som står på så går det mye strøm. Isolering og vedfyring har en del å si.

Hva baserer du forskjellen i pris på? Det kan være forskjellige strømavtaler/selskaper eller ulikt strømforbruk f.eks.

Vi leier i blokk og mine venner også, men de har LOS da.  Jeg kan prøve å snakke med andre under oss. Hvor mye de betaler osv.

Vi har ingen oppvarming og vann er i prisen. 

Lenke til kommentar
Gjest 79b14...cb4 skrev (8 minutter siden):

Om du bruker så mye strøm men ingen oppvarmingskilder som står på er det noe feil. Med mindre du av en eller annen grunn ikke regner varme i gulv/varmepumpe som oppvarming?

Det som kan gjøre stor forskjell når man tar bort oppvarming er jo som du nevner abonnementet. Hovedsakelig type abonnement heller enn leverandør. Andre ting er hvor mye du lager mat, hvor mye varmtvann du bruker, hvor mye andre elektriske apparater du kjører og hvor gamle disse er, hvor mange glødelyspærer du har i forhold til de du sammenligner med... 

Siste mulighet er feil på anlegg eller at noen (dvs utleier) stjeler strøm fra deg. 

Anonymous poster hash: 79b14...cb4

Takk for tips. Skal sjekke det ut

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (1 minutt siden):

Ingen som stjeler strømmen deres da?

Hvis dere velger å bytte strømleverandør ikke velg agva kraft ihvertfall.

Det skal jeg sjekke denne uka 😎

Takk for alle tips, dere hjalp meg allerede og brukte tid på dette.

Har sett litt på denne appen i Tibber og den gir fine informasjoner (pris, hvor går strømmen osv) 

Ser at når det er kaldt er prisen heller ikke så varmt. 🧊

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...