Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Radio RNS 510 m/Dynaudio | Reboot loop | VOLKSWAGEN PASSAT 3C 2014


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Batteriet på bilen min gitt tom for strøm nå en kaldt vintermorgen. Etter å ha ladet batteriet så fikk jeg start omsider. 

Etter dette har RNS 510 systemet mitt gått inn i en "Reboot state" loop der velkommen logoen dukker opp før den skrur seg av igjen. 

Kan nevne at jeg merket at RNS 510 var veldig treg dagene før dette skjedde, spesielt når bilen var kaldt. Den kunne henge seg opp og reagerte ikke på tastetrykk eller ved trykk på touch skjermen. 

Man kan høre en liten lyd i høyttalerne når RNS 510 booter opp. Hører også en liten mekanisk lyd inni RNS 510, som høres ut som enten HDD eller selve disk stasjonen som surrer.

Jeg har testet å holde inne knappene "<" ">" og "*" samtidig som skal tilsvare en hard reset, men den reagerer ikke på dette. 


Dette er ett system med DYNAUDIO også. 

Er det flere som har vært borti dette, og hva gjorde dere?  

Finnes det noen som kan feilsøke og reparere slik at det blir som originalt? 

 

 

Endret av Knut Einar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei

Nei, ikke enda. Opplevde du at den begynte å fuske i kulda? 

Jeg tror kanskje at det er disken som har røket. 

Har funnet ett firma i Oslo som heter Oslo Bilstereo AS. De reparerer ikke dersom det feks er disken som har røket, fordi det ville ha involvert software. De ender da opp med å bytte hele enheten til en pris på mellom 10 og 15k.

Tenker først at jeg skal gå til nærmeste bilverksted for en inspeksjon for å se om de kan gjøre noe. Det er mulig de har kontakter som tar seg av slike reparasjoner av radio. 

Går ikke dette vurderer jeg selv å skifte disk selv og se om den kommer lengre i boot prosessen, før evt innkjøp av ny/brukt enhet. 

Lenke til kommentar
Knut Einar skrev (13 timer siden):

Går ikke dette vurderer jeg selv å skifte disk selv og se om den kommer lengre i boot prosessen

Jeg antar man må legge inn software på nytt ved bytte av disk.

Det er forøvrig plenty videoer om problemer med software som må legges inn på nytt fordi enheten ikke starter samt disker som må byttes.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Hei har en passat 2012. I dag begynte radio og blinke på og av . Stoppet bilen . Tok strøm . Satte på strøm igjen fortsatt på av heletiden. Hører det knitrer i høytaler etter jeg gikk ut av bilen . Keppe lyd på av . Noen som har vært borti problemet ?  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...