Gå til innhold

Fotorealisme står i fokus i det neste spillet fra Hellblade-skaperen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-----

- Merkelig at ut av nesten alle sammenligninger så er der alltid relativt stor forskjell på bildene.

Særlig merkelig er det når det er snakk om foto-realisme.

Mulig det bare er meg, men...

Er ikke poenget det å vise til hvor uadskillelige de er fra hverandre?

Altså "Real vs Fake", der det skal herske tvil mellom hvilket som er et foto og en grafikk rendring i et spill....

-----

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
BizzyX78 skrev (1 time siden):

-----

- Merkelig at ut av nesten alle sammenligninger så er der alltid relativt stor forskjell på bildene.

Særlig merkelig er det når det er snakk om foto-realisme.

Er ikke poenget det å vise til hvor uadskillelige de er fra hverandre?

Altså "Real vs Fake", der det skal herske tvil mellom hvilket som er et foto og en grafikk rendring i et spill....

-----

"Hensikten" med fotorealisme er ikke at du skal sammenligne med et foto og ikke kunne skille de fra hverandre. Det er at ser du kun på det kunstige bildet skal du ha problemer med å fastslå om det er en render eller et fotografi.

Håper spillet ikke skal ha karakterer i seg. Hvis det har det er fotorealisme som mål meningsløst, da å få til fotorealistiske karakterer er ekstremt mye vanskeligere enn statisk geometri.

 

Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev (11 minutter siden):

Håper spillet ikke skal ha karakterer i seg. Hvis det har det er fotorealisme som mål meningsløst, da å få til fotorealistiske karakterer er ekstremt mye vanskeligere enn statisk geometri.

 

Det skulle være mulig om de bruker nyere teknologi.

Dette var for to år siden:

 

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (17 minutter siden):

Det skulle være mulig om de bruker nyere teknologi.

Dette var for to år siden:

Det der er en veldig bra karakter, men den er ikke fotorealistisk. I tillegg er det langt i mellom en realtime render til en tech demo og en ingame karakter i et spill. Putt en karakter inn i det beste vi har av fotorealistisk realtime rendering av geometri, og illusjonen kollapser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev (15 minutter siden):

Det der er en veldig bra karakter, men den er ikke fotorealistisk. I tillegg er det langt i mellom en realtime render til en tech demo og en ingame karakter i et spill. Putt en karakter inn i det beste vi har av fotorealistisk realtime rendering av geometri, og illusjonen kollapser.

Om du ser videoene de legger ut av produksjonen bak spillet artikkelen omtaler så vil du se at de har klart å lage enda bedre karakterer nå, som reagerer på spilleren og omgivelsene.

Lenke til kommentar

-----

+Elgen-Hansi

-----

- Jeg har redigert innlegget/kommentaren mitt/min for å reflektere det jeg egentlig mente...

Slik jeg sa det i utgangspunktet så var det meningen at det skulle reflektere at det var min mening/tolkning av/rundt konseptet "Foto-Realisme".

-----

Du har rett i at det blir bare vanskeligere og vanskeligere å skille et et ekte Foto og en kunstig tilnærming gjennom en Grafikk rendring.

Men uansett hvor bra det blir ene og alene så er det ikke 100% Foto-Realistisk om det ikke består en direkte sammenligning.

-----

En real stretch her nå, men forfalskning av kunst og/eller penger for den sakens skyld hadde ikke vært et reelt problem om man kan skille "Real vs Fake" fra hverandre.

Og da ofte med en direkte sammenligning...

-----

Det jeg la merke til i sammenligningen i artikkelen var ikke bare at dynamikken i bildene ikke stemte overens med hverandre, men at flere av elementene som bygger opp Foto-delen ikke er å finne i Grafikk rendringen.

Slik som f.eks. hagen utenfor mangler i den Grafiske rendringen og i så måte også reflekteringen av disse elementene mangler også.

For ikke å snakke om stue møblene mangler også fra Grafikk rendringen.

Også krukkene/flaskene på kjøkkenet mangler i Grafikk rendringen.

Uten disse så affekterer dette som sagt dynamikken i eksemplene og da altså ikke direkte sammenlignbart.

-----

Dette er en praksis som jeg har lagt merke til at gjentar seg både titt og ofte, og da ikke bare i en sammenligning mellom et ekte Foto og en kunstig Grafikk rendring.

Men faktisk også i sammenligninger mellom f.eks. forskjellige kamera.

Det man tar utgangspunkt i bør i det minste inneholde de samme elemtentene for at sammenligningen skal gi mening og/eller være rettferdig i så måte.

-----

Men som sagt så er dette kun min mening/tolkning av sammenligninger, som i dette tilfellet er/var "Real vs Fake".

-----

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Meget bra. Men eg er glad eg er fornøyd med grafikken som man får på ps5. Så lenge det er minst 60 fps så er eg fornøyd med dagens grafikk. Og trenger personlig ikke mer grafikk for å kose meg med spill. 😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...