Gå til innhold

Ny monitor oppfører seg rart.


Disorder

Anbefalte innlegg

Hei, like før jul kjøpte jeg en HP Omen 27i monitor og er generelt ganske fornøyd. Jeg har dog noen problemer som oppstår når jeg skrur den på og etter den har vært på en stund.

 

Når jeg skrur den på etter den har vært av en stund, så kan det hende at bildet flikrer eller at bildet henger igjen, ting som vises nederst også vises øverst på skjermen osv. Da må jeg trekke ut enten strømmen eller hdmi-kabelen.

Etter det funker skjermen som vanlig.

En annen ting er at skjermen noen ganger ikke vil slå seg på igjen etter jeg har slått den av. Da må jeg igjen trekke ut strømmen og plugge inn igjen. Skjermen funker fint etter jeg har gjort det.

Lurer da på hva problemet kan være. Får også "signal out of range" noen ganger, men det er sjeldent. Det kan vel ikke være monitoren som er ødelagt? Kanskje noe med strømadapteren?

Endret av Disorder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert driveren: https://support.hp.com/no-no/drivers/selfservice/OMEN-by-HP-27-Display/16129890/model/32482092?jumpid=oc_r1002_nono_s-002_r0001

Sett skjerm tilbake til fabrikk innstillinger om du har endret noen innstillinger på skjerm.

Tar som selvfølge du har testet annen kabel, samt annen utgang på skjermkortet.

Har du orden på disse tingene så kontakt butikk eller HP direkte.

Google søk: HP Omen 27i "flickers and freeze"

Lenke til kommentar

Jeg bruker den med Xbox Series S, ikke PC.

Jeg skal sjekke ut tipsene deres. Jeg har ikke brukt en annen kabel eller noe. Hdmi-kabelen kan det ikke være noe feil med da dette ikke skjer på andre skjermer med samme kabel. For meg virker det som at det har noe med strømmen å gjøre, men jeg kan ta veldig feil der

 

Endret av Disorder
Lenke til kommentar
Dubious skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde en HDMI kabel som ikke fungerte med PS3, men fungerte med andre enheter 

Kjøpte ny HDMI kabel som fungerte med PS3

Hmm, rart.

Kanskje jeg skal teste ut en annen kabel. Jeg får jo spilt som vanlig, men må bare trekke ut og inn strømmen ved oppstart (Og kanskje hvis jeg skal skru av og på skjermen)

Endret av Disorder
Lenke til kommentar
Mr D skrev (1 time siden):

Høres ut som en feil som er relatert til temeperatur på enheten/komponenter.

Mye mulig. De gangene jeg ikke kan slå den på etter å ha skrudd den av så har jeg spilt ganske lenge. Akkurat som om den er for varm? Hva kan jeg gjøre med det eventuelt?

Lenke til kommentar
Disorder skrev (2 timer siden):

Mye mulig. De gangene jeg ikke kan slå den på etter å ha skrudd den av så har jeg spilt ganske lenge. Akkurat som om den er for varm? Hva kan jeg gjøre med det eventuelt?

Som foreslått tidligere i tråden: Kontakt selger for å reklamere på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...