Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg liker opptatte menn i skjul


Gjest 99ffb...636

Anbefalte innlegg

Gjest 99ffb...636

Jeg skulle være fornuftig og ligge unna mens han var singel. Jeg har alltid vært veldig negativ av natur og tenkt at jeg bare ender med kjærlighetssorg, han vil være utro eller bare ligge med meg. Bedre å ikke gi han noe tenkte jeg. Jeg møter noe bedre, men det har gått 4 år og jeg har enda ikke møtt noe bedre. Nå ser det ut til han har møtt ei. Jeg er ikke lei meg på en måte, det er kanskje en lettelse. Da kan jeg legge han fra meg. Men jeg føler jeg lot noe veldig fint gå. Jeg nektet meg å føle på kjærlighet. Å kunne gi. Jeg stod ikke opp for egne følelser og ønsker, og har endt opp uten personlighet. På en annen side er det et lite håp om at det ikke skal funke mellom de. Da kan kanskje jeg ta kontakt likevel. 
 

Han andre har jeg aldri følt kjærlighet for. Bare tenner på han. Men drømmer ikke om å bli noe med han. Han er notorisk utro, veldig ustabilt forhold. Skiller seg og gifter seg. Om han ikke er utro med meg er han det med noen andre, men han har aldri vært det med meg da, for jeg liker han uten at han vet. Konen hans er også utro. 
 

Jeg sitter liksom med en følelse av at alle andre kvinner har rett før meg. 

Anonymous poster hash: 99ffb...636

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 99ffb...636 skrev (2 minutter siden):

Jeg skulle være fornuftig og ligge unna mens han var singel. Jeg har alltid vært veldig negativ av natur og tenkt at jeg bare ender med kjærlighetssorg, han vil være utro eller bare ligge med meg. Bedre å ikke gi han noe tenkte jeg. Jeg møter noe bedre, men det har gått 4 år og jeg har enda ikke møtt noe bedre. Nå ser det ut til han har møtt ei. Jeg er ikke lei meg på en måte, det er kanskje en lettelse. Da kan jeg legge han fra meg. Men jeg føler jeg lot noe veldig fint gå. Jeg nektet meg å føle på kjærlighet. Å kunne gi. Jeg stod ikke opp for egne følelser og ønsker, og har endt opp uten personlighet. På en annen side er det et lite håp om at det ikke skal funke mellom de. Da kan kanskje jeg ta kontakt likevel. 
 

Han andre har jeg aldri følt kjærlighet for. Bare tenner på han. Men drømmer ikke om å bli noe med han. Han er notorisk utro, veldig ustabilt forhold. Skiller seg og gifter seg. Om han ikke er utro med meg er han det med noen andre, men han har aldri vært det med meg da, for jeg liker han uten at han vet. Konen hans er også utro. 
 

Jeg sitter liksom med en følelse av at alle andre kvinner har rett før meg. 

Anonymous poster hash: 99ffb...636

Når jeg leser det her innlegget så ser jeg jo at første og andre avsnitt er to motpoler. Har du tenkt over at du faktisk får akkurat det du gir ut selv? Sier ikke at du fortjener det og at det ikke er trist, men problemet her er jo at du ber om noe bedre men at handlingene dine fører deg dit det fører deg.

Du føler også at alle andre kvinner har rett før deg, problemet med det er jo at du skylder på alle andre før deg selv. Det er jo du som er problemet her, det er du som må jobbe for din rett, fortsetter du å skylde på at alle andre kvinner har rett før deg vil du aldri ta til handling og det narrativet blir automatisk en sannhet, i ditt hode. 

Den dagen du ser på dette innlegget i nytt perspektiv kommer du, sammen med meg, til å le og stusse litt over hvor komplekse vi er sammensatt. Så fastlåst i vårt eget hode at vi ikke ser det som er så åpenbart og tydelig for andre!

Det betyr ikke at du er dum, det her betyr at du er et menneske. Vi alle har et eller annet med oss selv vi ikke ser, et eller annet vi bare ikke skjønner; men som andre ville kunne pekt rett på hvis du hadde spurt. - Det har jo du gjort nå, så kudos! Jeg kommer sikkert aldri til å spørre folk om såpass, så det skal du virkelig ha.

Det er iallefall det inntrykket jeg får av saken, mulig jeg tar feil men når det gjelder den tanken om at alle andre har rett før deg så mener jeg det er en ren sannhet. Det stemmer 100% at du må slette den tanken og følelsen fra ditt operativsystem. 

Lenke til kommentar
Gjest 99ffb...636
Betula skrev (30 minutter siden):

 

Det er iallefall det inntrykket jeg får av saken, mulig jeg tar feil men når det gjelder den tanken om at alle andre har rett før deg så mener jeg det er en ren sannhet. Det stemmer 100% at du må slette den tanken og følelsen fra ditt operativsystem. 

Fordi jeg selv har irritert meg over folk som alltid skal sette seg selv først. Ville jeg ikke være slik selv, men jeg skjønner ikke. Når jeg gikk på videregående så var ei bekjent sint på ei venninne fordi denne venninnen hadde prøvd seg på typen hennes mens de var sammen. Men denne bekjente har også prøvd seg på andre opptatte menn. Så var det en Ex av ei som prøvde seg på meg uten at jeg ble interessert så var det jeg som var den fæle. Jeg var fæl mot andre damer fordi jeg fikk oppmerksomhet og de skulle la meg være i fred så lenge jeg ikke så på eksene eller datene deres. Det var såklart umulig når jeg var den som ble kontaktet.

Anonymous poster hash: 99ffb...636

Lenke til kommentar
Gjest 99ffb...636 skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg selv har irritert meg over folk som alltid skal sette seg selv først. Ville jeg ikke være slik selv, men jeg skjønner ikke. Når jeg gikk på videregående så var ei bekjent sint på ei venninne fordi denne venninnen hadde prøvd seg på typen hennes mens de var sammen. Men denne bekjente har også prøvd seg på andre opptatte menn. Så var det en Ex av ei som prøvde seg på meg uten at jeg ble interessert så var det jeg som var den fæle. Jeg var fæl mot andre damer fordi jeg fikk oppmerksomhet og de skulle la meg være i fred så lenge jeg ikke så på eksene eller datene deres. Det var såklart umulig når jeg var den som ble kontaktet.

Anonymous poster hash: 99ffb...636

Takk for at du deler historier fra VGS, men jeg skipper dem helt ærlig. Svaret mitt blir det samme, du har beskrevet hva du foretar deg og spørsmålet ditt er hva du kan gjøre. Legg fra deg tankesettet ditt, gjør noe med atferden din og til slutt kan du slutte å se på menn som ett objekt av eie. Du sier at du blir sint av egoistisk atferd, men du sier en ting og gjør en annen.

Den eneste grunnen til at du kan like menn som er opptatt må være fordi du ser på opptatte menn på samme måte, da vil jeg si at du skal slutte å se på disse mannfolka som objekter av eie. Det eller så får du omformulere deg, for det er dette inntrykket du gir.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 99ffb...636
Betula skrev (6 minutter siden):

Takk for at du deler historier fra VGS, men jeg skipper dem helt ærlig. Svaret mitt blir det samme, du har beskrevet hva du foretar deg og spørsmålet ditt er hva du kan gjøre. Legg fra deg tankesettet ditt, gjør noe med atferden din og til slutt kan du slutte å se på menn som ett objekt av eie. Du sier at du blir sint av egoistisk atferd, men du sier en ting og gjør en annen.

Den eneste grunnen til at du kan like menn som er opptatt må være fordi du ser på opptatte menn på samme måte, da vil jeg si at du skal slutte å se på disse mannfolka som objekter av eie. Det eller så får du omformulere deg, for det er dette inntrykket du gir.

Så skal heller være mer åpen til menn om at jeg liker dem. Jeg synes det er urettferdig at menn kan andre kvinner kan drive med dem mens jeg bør holde meg unna. 

Anonymous poster hash: 99ffb...636

Lenke til kommentar
Gjest 99ffb...636
TylerDurden777 skrev (6 minutter siden):

Seinfeld har jo en morsom scene hvor George blir mye mer attraktiv for kvinner etter at begynner å gå med giftering på fingeren. Women logic...

Har ingenting med gift å gjøre. Han ene var jo singel mens jeg forelsket meg. 

Anonymous poster hash: 99ffb...636

Lenke til kommentar

Det er ikke alle andre kvinner som har rett før deg. Det er du som trekker deg unna og ikke handler, men bare ser på. Menn kommer ikke hoppende i fanget på deg, selv om det noen ganger kan virke sånn. Det er dårlig karma å prøve seg på en opptatt mann. Jeg kan forstå spenningen og fristelsen, men vil man virkelig gå inn i et forhold med en mann der relasjonen startet med at han var utro? Eh, nei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 99ffb...636 skrev (På 17.1.2021 den 23.36):

Så skal heller være mer åpen til menn om at jeg liker dem. Jeg synes det er urettferdig at menn kan andre kvinner kan drive med dem mens jeg bør holde meg unna. 

Anonymous poster hash: 99ffb...636

Jeg kan jo ikke si meg enig i at det er OK for menn å ha noen på si, men ikke for deg. Samfunnet snevert sett er enige om at utroskap er en uting, de fleste av oss hadde ikke vært komfortabel med å finne seg i at partneren din har sjelebånd men noen andre. Spesielt da når det foregår i skjul, det vet jeg jo at du har forståelse for.

Du kan bare kontrollere deg selv, hva andre gjelder er det ikke min og din business. Vi er nødt til å forholde oss til våre handlinger, våre tankesett og vår holdning til de tingene i livet som krever ett eller flere standpunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...