Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Menn bør velge høye kvinner


Anbefalte innlegg

FranZe skrev (29 minutter siden):

Personlig synes jeg det er mer diskriminerende at noen mener jeg bør velge ei høy kvinne fremfor hun jeg elsker. 

 

om du synes det er diskriminerende håper jeg du aldri får kjenne på hvordan det er å være stygg kvinne og ikke ha noe tilhørighet i samfunnet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dainty skrev (3 minutter siden):

om du synes det er diskriminerende håper jeg du aldri får kjenne på hvordan det er å være stygg kvinne og ikke ha noe tilhørighet i samfunnet. 

Mener du her at  stygge kvinner ikke har tilhørlighet i samfunnet?  Jeg har vært på diskusjon.no i mange år, dette er noe av det drøyeste jeg har hørt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Mener du her at  stygge kvinner ikke har tilhørlighet i samfunnet?  Jeg har vært på diskusjon.no i mange år, dette er noe av det drøyeste jeg har hørt. 

nei, jeg har ingen, null tilhørighet i samfunnet på noen måte. nettopp fordijeg er stygg. om jeg var attraktiv eller ikke mobbet, ville jeg hatt tilhørighet. 

Lenke til kommentar
Dainty skrev (Akkurat nå):

nei, jeg har ingen, null tilhørighet i samfunnet på noen måte. nettopp fordijeg er stygg. om jeg var attraktiv eller ikke mobbet, ville jeg hatt tilhørighet. 

Hate to break it to you, men problemet er ikke at du er stygg. 

det finnes utrolig mange stygge mennesker med partner, og som lever lykkelig sammen. Ta deg sammen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (3 minutter siden):

Hate to break it to you, men problemet er ikke at du er stygg. 

det finnes utrolig mange stygge mennesker med partner, og som lever lykkelig sammen. Ta deg sammen. 

nei, de finnes ikke. mannen er utro så det telles ikke. våkn opp skjerp deg. menn velger illojale horer over lojale stygge kvinner. har skjedd 3/3 + ganger med meg 

Lenke til kommentar
Gjest f4c43...c11
Dainty skrev (1 time siden):

nei, jeg har ingen, null tilhørighet i samfunnet på noen måte. nettopp fordijeg er stygg. om jeg var attraktiv eller ikke mobbet, ville jeg hatt tilhørighet. 

Nei, det er fordi du isolerer deg selv og legger skylden på andre når det kommer til din egen helse. 

Anonymous poster hash: f4c43...c11

Lenke til kommentar

Utseende er en viktig faktor i det å kunne tiltrekke seg det motsatte kjønn, det er det ingen tvil om. For både kvinner og menn vil det by på store utfordringer å befinne seg godt under gjennomsnittet på den berømmelige utseendeskalaen. Dette er delvis fordi vi bedømmer utseende direkte (spesielt i nett-datingens tidsalder), men også fordi at uteseende har noe å si for hvordan verden generelt møter en, og derfor også noe å si for hvilken personlighet man utvikler. 

"Halo"-effekten ("halo" som i "glorie") er et kjent fenomen som er beskrevet i mye forskning. D.v.s. at et fordelaktig utseende også gir mange fordeler for hvordan man blir oppfattet som person. Et menneske som er pent å se på blir typisk også oppfattet som mer morsom, snillere, smartere o.s.v. Forskning viser at utseende har noe å si for alt fra hvilke karakterer man får på skolen, til hvor stor sjanse det er for at man gjør et godt inntrykk på jobb-intervju. 

Videre følger det også at det finnes noe som heter "horn-effekten" - "horn" som i horna på djevelen. Mennesker som er direkte uattraktive fysisk blir også oppfattet som av lavere etisk standard, mindre morsomme - basically alt som er positivt med pene menneske oppfattes som det stikk motsatte hos stygge mennesker. For menn gir dette seg f.eks. utslag i begrepet "creep" eller "creepy", som er en referanse til krypdyr og diverse ting som vi mennesker finner "ekle". 

Derfor kan det også låte både hult og overfladisk når folk forteller noen at de "må jobbe med personligheten sin". Som sagt så er jo oppfattelsen av noens "personlighet" også tuftet på hvordan de ser ut, og i tillegg er "personlighet" også et resultat av hvordan man har blitt møtt av verden rundt en. Men det betyr ikke at det ikke er sant at personlighet er noe som både kan forbedres og endres radikalt. Det betyr heller ikke at oppfattelse av personlighet er fullstendig låst og korrelert til utseende - spesielt over tid fra mennesker som kjenner en. 

Det er min oppfatning at mennesker - både menn og kvinner - har en dypt iboende frykt for å involvere seg for tett med mennesker som konsekvent caster seg selv i en offer-rolle (vi har til og med et ord for det: "energi-tyv"). Og det tror jeg kommer av at vi forstår det instinktivt at noen som konsekvent caster seg selv i offer-rollen, også trenger noen de kan caste i skurke/overgriper-rollen (som da gjerne blir verden forøvrig, eller deg som kjæreste eller venn). Og hvem er det vel som ønsker - eller finner det attraktivt - å skulle se frem til et liv hvor man konsekvent vil bli pådyttet rollen som skurk og overgriper i noen andres virkelighet? 

Endret av AntonMarkmus
Lenke til kommentar
Dainty skrev (2 timer siden):

om du synes det er diskriminerende håper jeg du aldri får kjenne på hvordan det er å være stygg kvinne og ikke ha noe tilhørighet i samfunnet. 

For ett argument. Her sier du indirekte at jeg og min kone altså ikke burde vært sammen fordi hun har noen kg for mye etter "blogger-standarden".  Men gå for hun høye der som du ikke elsker personligheten og utstrålingen til i stedet. Det må jo nesten bli opptil hver enkelt hva en foretrekker.  Jeg tviler ikke på at det kan være ting som gjør at du kan ha det vanskelig her i livet. Men hvilket grunnlag har du for å uttale deg om hvordan jeg ser ut og hvilken tilhørighet jeg har i samfunnet? Ingen. Tror du menn er helt uten følelser? For det er jo slik en tolker det når det blir lagt frem på den måten.

Det er jo faktisk du som diskriminerer her

sensual skrev (7 timer siden):

det er ikke tull. de fleste kortvokste og lave damer forlanger menn 180, 185, 190 +++ og høye menn tolererer det. så ender lave menn med og også velge bort høye kvinner for dem ikke føler seg maskuline nok så lave kvinner ødelegger faktisk for lave menn.

Her igjen (sammenlign dette med trådtittel samt førstepost). Helt merksnodig at kvinner selv ikke eier noe handlekraft overhodet, og at ansvaret/skyld legges automatisk på mannen? Er/var faktisk veldig for likestilling men er det slik ståa er så... Jeg tar det meste du skriver angående dette med ei klype salt, for jeg vet at det ikke er 1. realitet  eller 2. så omfattende problem som du skal ha det til.

Selv så ser jeg på kvinnen som ganske sterk. Forstår ikke hvorfor du velger å snakke ned kvinnen ved å gjøre de mye svakere enn hva de egentlig er. 

Endret av FranZe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Urealistisk skrev (3 timer siden):

 Jeg ser på sjenerte mennsker som selvhøytidelige.

 

 

Spesielt.

På hvilken måte er de selvhøytidelige? Jeg ser på sjenerte mennesker helt motsatt. 

Snakker ikke om de som er introverte her, men sjenerte. Det er to helt forskjellige ting, selv om noen er begge deler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (Akkurat nå):

 

Spesielt.

På hvilken måte er de selvhøytidelige? Jeg ser på sjenerte mennesker helt motsatt. 

Snakker ikke om de som er introverte her, men sjenerte. Det er to helt forskjellige ting, selv om noen er begge deler. 

Kanskje jeg ikke lenger er sjenert da, men tilbaketrukket er jeg. De er selvhøytidelige ja, for de er redde for å drite seg ut. De er redde for at andre ikke skal like dem. Da er det tryggere å være stille

Lenke til kommentar
Urealistisk skrev (15 minutter siden):

Kanskje jeg ikke lenger er sjenert da, men tilbaketrukket er jeg. De er selvhøytidelige ja, for de er redde for å drite seg ut. De er redde for at andre ikke skal like dem. Da er det tryggere å være stille

Skjønner hva du mener, men det kan ha noe med lav selvtillitt å gjøre også. Det ene utelukker ikke det andre, og det går fint an å være sosial samtidig som man ikke har et snev av selvironi, da det er det motsatte av selvhøytidelighet. 

Selvhøytidelighet er det å ta seg selv alvorlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FranZe skrev (1 time siden):

Selv så ser jeg på kvinnen som ganske sterk. Forstår ikke hvorfor du velger å snakke ned kvinnen ved å gjøre de mye svakere enn hva de egentlig er. 

Jeg tror disse to du siterer er samme person og at hun snakker om seg selv og ikke andre, selv om hun snakker om sitt kjønn i flertall. Det at hun kaller andre kvinner for "illojale horer" sier også mye om kvinnesyn og menneskesyn generelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (3 timer siden):

Videre følger det også at det finnes noe som heter "horn-effekten" - "horn" som i horna på djevelen. Mennesker som er direkte uattraktive fysisk blir også oppfattet som av lavere etisk standard, mindre morsomme - basically alt som er positivt med pene menneske oppfattes som det stikk motsatte hos stygge mennesker. For menn gir dette seg f.eks. utslag i begrepet "creep" eller "creepy", som er en referanse til krypdyr og diverse ting som vi mennesker finner "ekle". 

Tror nok samfunnet er styggere med menn som ser merkelige ut, en for damer. Tror ikke jeg vet om en dame som er singel bare pga utseende. 

 

Liker selv kvinner på rundt 174cm om jeg får velge fritt, men samboer er rundt 167cm. Har vært sammen med et par jenter som var høyere en meg og hadde samme størrelse i sko. Følte ikke det var noe spesielt positivt eller negativt med det. 

Lenke til kommentar
Gjest 3c244...1a7

Aldri hørt diskriminering av høye kvinner før denne tråden, alltid hørt det var mer attraktivt :?

Hvem gir egt blanke i høyden når det er attraktivitet/skjønnhet og personlighet som teller like mye XD

Anonymous poster hash: 3c244...1a7

Lenke til kommentar
Gjest 3c244...1a7 skrev (10 timer siden):

Aldri hørt diskriminering av høye kvinner før denne tråden, alltid hørt det var mer attraktivt :?

Hvem gir egt blanke i høyden når det er attraktivitet/skjønnhet og personlighet som teller like mye XD

Anonymous poster hash: 3c244...1a7

Det er litt spesielt å ikke har hørt om det, både menn og kvinner tar stort sett å preferer at mannen er høyere en kvinnen. Det er studier som bekrefter dette, og historisk sett er det jo logisk for oss mennesker å tenke slik.

Lenke til kommentar
Gjest 3c244...1a7 skrev (14 timer siden):

Aldri hørt diskriminering av høye kvinner før denne tråden, alltid hørt det var mer attraktivt :?

Hvem gir egt blanke i høyden når det er attraktivitet/skjønnhet og personlighet som teller like mye XD

Anonymous poster hash: 3c244...1a7

Å være høy som kvinne er vel kun attraktivt i modellverdenen, og å bli modell er ikke noe de fleste kvinner streber etter. Misforstå meg rett, jeg syns høye kvinner er vakre og elegante. I mine øyne er det feminint og mektig, og jeg skulle gjerne hatt noen cm til selv om jeg allerede er et par cm over gjennomsnittet i Norge. Men noen kvinner er veldig opptatt av hva menn synes, og de fleste menn vil nok ha en kvinne som er lavere enn seg selv - og gjerne betydelig lavere også. Og de færreste menn er over 190 cm, så da blir det vanskelig for høye kvinner og de over gjennomsnittet. 

Endret av Lakrisen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...