Gå til innhold

Hvordan sende over postoppkrav?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kryptodebunker skrev (34 minutter siden):

Man har ikke 14 dagers angrerett på privatkjøp. Aldri send i postoppkrav og aldri forhåndsbetal til noen på finn uten 10+ tilbakemeldinger over flere år.

Om selgeren holder tilbake informasjon kan man ta saken til forbrukerrådet, eller misleder folk i kjøp, er ulovlig å selge falske varer både på finn og ebay generielt. Men straffen er vel liten i praksis, synd å si det. Er nok få som blir straffet. Bortsett fra de som går gjennom paypal.

10 postive tilbakemeldinger, problemet er hvis kjøperen ikke finner feil, slik det er må ofte selger godta tilbakemelding er ikke slik som ebay på finn det kan gis hvis selger ikke gir. Risikoen er vel der uansett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg tror at de som er mest redd å bli svindlet på nett så er det nettopp dem som blir svindlet. 

Jeg kjøper og selger på finn for flere titalls tusen kroner i året og har ennå ikke blitt svindlet eller at jeg prøvde å svindle noen. Jeg tar alltid forhåndsbetalt for noe jeg selger og forhåndsbetaler for noe jeg kjøper. 

Før jeg kjøper noe så vurderer jeg selgeren, hvor mange karakterer dem har og hvor lenge dem har vært på finn. Og til slutt så bruker jeg aldri mer penger på ett kjøp enn det jeg kan tåle å tape h is det går skeis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fictivision skrev (17 minutter siden):

Jeg tror at de som er mest redd å bli svindlet på nett så er det nettopp dem som blir svindlet.

Det tror ikke jeg, tror de som handler gjennom facebook og finn og velger betalinger med lite garanti, er de som har mest risiko.

størst risiko er å betale kontant. Eller man ikke får testet varen. Men det kan jo skje varen slutter å virke da gjør vel de fleste selgerne lite hvis det ikke er reklamasjon, ingen selgere vil tape på et salg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...